Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-23, 19:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Personangrepp: Att attackera, misskreditera och förlöjliga personen bakom ett argument i stället för att kritisera argumentet i sig. Personangrepp används ofta i syfte att tysta ner, hindra och avskräcka andra från att delta i diskussionen.

Definitionen på personangrepp på andra ställen än Flashback betyder inte att de gäller här.

Så, nej, inläggen från Tobbex73 är absolut inga personangrepp på Flashback.

Från regel 1.08:

Citat:
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

.....

Det är dock en hög tolerans mot invektiv och personliga tillmälen på Flashback ...

"Dumfan", "idiot" och liknande är alltså i allra högsta grad tillåtet i en diskussion om ett ämne.
2025-01-23, 19:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Dock är det ovidkommande, inläggen ifråga är rent skräp och tillför ingenting överhuvudtaget.

Att de här usla och intetsägande inläggen inte avlägsnas medför enbart att tråden ifråga sjunker ner i dyn.

De är ryckta ur sitt sammanhang och ser man det så så är de inte mycket att komma med, det håller jag med om men som delar av en diskussion om ett ämne kan de vara OK. Det är skillnad om inlägget bara är riktat mot användaren men så är ju inte fallet. Skulle inläggen raderas så skulle det innebära att den användaren tystas.
2025-01-23, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Definitionen på personangrepp på andra ställen än Flashback betyder inte att de gäller här.

Från regel 1.08:

"Dumfan", "idiot" och liknande är alltså i allra högsta grad tillåtet i en diskussion om ett ämne.

Du skrev personangrepp, och inte grova personangrepp.

Kärnan i det hela är att inläggen bara består av personangrepp och inget som rör trådens topic och borde av normala moderatorer raderats som trams och off topic, men eftersom både du och moderatorerna är idioter så tillåts dessa inlägg vara kvar av subjektiva skäl, vilket är extremt patetisk.
2025-01-23, 19:56
Citat:
De är ryckta ur sitt sammanhang och ser man det så så är de inte mycket att komma med, det håller jag med om men som delar av en diskussion om ett ämne kan de vara OK. Det är skillnad om inlägget bara är riktat mot användaren men så är ju inte fallet. Skulle inläggen raderas så skulle det innebära att den användaren tystas.

Inläggen som har citerats här i tråden är hela inlägg och det är inte ryckta ur sitt sammanhang. Det är uteslutande off topic och tramsiga one liners från Tobbex73 där han gång på gång attackerar användare som har diskussioner med andra.

Här har du länk till inläggen i tråden förövrigt, vilket du såklart inte bemödat dig läsa.

(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Favoriten är ju ändå detta:

Citat:
Läser du inte dina svar? Dumfan. Sluta skriv. Du är bara dum i huvudet. Sluta trolla.

Som Gason, Maviel och du tycker berör topic, inlägget handlar uteslutande om åsikter om mig som användare och tycker man det är topic i en tråd så är man antingen lågbegåvad eller sysslar med selektiv moderering.
2025-01-23, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av hanmunter
Du verkar känna dig en smula kränkt. Kanske lite skändad också?

Som plattjordare får du nog räkna med att bli kallad både det ena och andra.
Du är väl knappast den som skräder orden själv?

Om du slutar vara en idiot och läser tråden så kanske du förstår situationen lite bättre.
2025-01-24, 19:23
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Gason (idioten) har också förklarat att han tycker mina argument och åsikter i tråden är trams och därmed felaktiga och det är förmodligen därför han låter trådsabotörerna ta över tråden med personangrepp för att tysta den massan som har en annan uppfattning. Vilket är riktigt illa.

Gason är inte en idiot utan en användare bland andra mörkläggare som har en agenda att följa i det som ska verka vara ett demokratiskt forum.
2025-01-25, 16:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Gör vi?

(FB) Vad hittar ni på för ursäkt om er partner ser att ni är nyförälskad i någon annan?

Ja, och som synes tvingas en moderator rensa när kvaliteten är för låg.
2025-01-25, 16:39
Citat:

Jaså, så det finns en tröskel inbäddad i den kommentaren.
2025-01-25, 17:03
Citat:

Det stämmer inte, för Gason lämnar kvar inlägg av off topic-karaktär med låg kvalitet, till och med inlägg som bryter mot hans egna moderatorsmeddelanden.

Varför det är så kan kan undra, förmodligen beror det på att så länge inläggen är riktade mot användare han inte gillar så låter han de stå kvar.

Hur en sådan patetisk nolla får vara kvar som moderator är ett mysterium.
2025-01-25, 18:49
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Från regel 1.08:

Kan man ifrågasätta någons läsförståelse utan att en anmälan om 1.08 går vidare till omröstning?
2025-01-26, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej jag skulle inte kalla det chattande. Chattande är när man börjar diskutera helt ovidkommande saker i tråden. Inlägget handlar om en användares åsikter och riktigheten i dem.

Det är ju lite märkligt hur snabbt ni kan ändra er från fall till fall:

Detta inlägg var solklart off topic enligt alla inblandade moderatorer:

Citat:
Kan du ta det lite lugnt nu din lilla bögjävel och sluta bli så butthurt för att man inte tycker som dig?
(FB) Gason hittar på sina egna regler

Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Solklar 0.03 jag hade också gett en varning för detta inlägg och att påstå att det Gasons regler är löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Även jag hade lagt på en varning på det där.
Kan inte se hur personangrepp är on topic...

Citat:
Solklar 0.03. Du skriver bara mot användare och inte inom topic och det är alltid 0.03.

Citat:
Du har inte fått en varning för 1,08. Du har fått en varning för 0,03. Man får lov att använda sig av hård ton och invektiv här på flashback så länge som man samtidigt håller sig till topic. Du är inte alls on topic utan ger dig in i ett tjafs med din motståndare. Det drar tråden off topic. Även jag hade varnat för detta.

Citat:
Du får anmäla det inlägget om du anser att det är OT. Det kan ju vara så om man gnabbas i en tråd att man påpekar att vi tycker olika acceptera det och initialt kan ett sådant påstående vara ok och tillföra något i debatten men när fokus istället hamnar på det - att tycker olika - och det blandas in personangrepp på motståndaren - så halkar det över i regelbrott. Jag har inte följt er tråd och modererar inte forumet där så jag har ingen uppfattning om detta är en ett återkommande fenomen i tråden. Det är ju just DITT inlägg och DIN varning vi kan diskutera här.

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Helt korrekt. Läs reglerna.
Grova personangrepp bryter mot regel 1.08. Men det är en hög tröskel för att invektiv och personliga tillmälen ska bryta mot regel 1.08.

Men det innebär inte samma sak som att det du skrev därför inte var personangrepp, eftersom det inte bröt mot regel 1.08. Du har inte fått en varning för att du brutit mot regel 1.08, du har fått en varning för att du brutit mot regel 0.03.
Två olika regler, så att hänvisa till regeltexten för en annan regel än den som du fått en varning för är irrelevant i sammanhanget.

Det enda du kan hävda är att ditt inlägg inte bröt mot regel 1.08. Vilket ingen heller har påstått.

Men dessa inlägg är tydligen godkända, vad är skillnaden?

Citat:
Jo. Felaktiga. Sluta ljug btw. Idiot.

Citat:
Läser du inte dina svar? Dumfan. Sluta skriv. Du är bara dum i huvudet. Sluta trolla.

Citat:
Du är helt väck i dina "tankegångar". Low-leftie tyvärr. Nu när det är jobbigt att förklara sitt feltänk är alla dumma mot dig. Stackare.
Nej, du har inte rätt i någon post i denna tråden tyvärr.
2025-01-26, 11:55
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det är ju lite märkligt hur snabbt ni kan ändra er från fall till fall:

Detta inlägg var solklart off topic enligt alla inblandade moderatorer:

(FB) Gason hittar på sina egna regler

Men dessa inlägg är tydligen godkända, vad är skillnaden?

Du drar upp andra fall och slänger ut lösryckta citat och vill jämföra de för att få fram din poäng.

Detta är en evighetsdiskussion där du och jag står på helt motsatta sidor och inget jag säger kommer att få dig se detta som jag ser på det. Så jag väljer att avsluta denna diskussionen här.

Vårt uppdrag är gentemot admins på denna sidan - om du anser att modereringen i forumet är så tokig så får du gärna välja dig till valfri admin och ta det med dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in