Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Nej jag skulle inte kalla det chattande. Chattande är när man börjar diskutera helt ovidkommande saker i tråden. Inlägget handlar om en användares åsikter och riktigheten i dem.
Det är ju lite märkligt hur snabbt ni kan ändra er från fall till fall:
Detta inlägg var solklart off topic enligt alla inblandade moderatorer:
Citat:
Kan du ta det lite lugnt nu din lilla bögjävel och sluta bli så butthurt för att man inte tycker som dig?
(FB) Gason hittar på sina egna regler
Citat:
Ursprungligen postat av
Diablo1118
Solklar 0.03 jag hade också gett en varning för detta inlägg och att påstå att det Gasons regler är löjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amiron
Även jag hade lagt på en varning på det där.
Kan inte se hur personangrepp är on topic...
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Solklar 0.03. Du skriver bara mot användare och inte inom topic och det är alltid 0.03.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Du har inte fått en varning för 1,08. Du har fått en varning för 0,03. Man får lov att använda sig av hård ton och invektiv här på flashback så länge som man samtidigt håller sig till topic. Du är inte alls on topic utan ger dig in i ett tjafs med din motståndare. Det drar tråden off topic. Även jag hade varnat för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Du får anmäla det inlägget om du anser att det är OT. Det kan ju vara så om man gnabbas i en tråd att man påpekar att vi tycker olika acceptera det och initialt kan ett sådant påstående vara ok och tillföra något i debatten men när fokus istället hamnar på det - att tycker olika - och det blandas in personangrepp på motståndaren - så halkar det över i regelbrott. Jag har inte följt er tråd och modererar inte forumet där så jag har ingen uppfattning om detta är en ett återkommande fenomen i tråden. Det är ju just DITT inlägg och DIN varning vi kan diskutera här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jecke
Helt korrekt. Läs reglerna.
Grova personangrepp bryter mot regel 1.08. Men det är en hög tröskel för att invektiv och personliga tillmälen ska bryta mot regel 1.08.
Men det innebär inte samma sak som att det du skrev därför inte var personangrepp, eftersom det inte bröt mot regel 1.08. Du har inte fått en varning för att du brutit mot regel 1.08, du har fått en varning för att du brutit mot regel 0.03.
Två olika regler, så att hänvisa till regeltexten för en annan regel än den som du fått en varning för är irrelevant i sammanhanget.
Det enda du kan hävda är att ditt inlägg inte bröt mot regel 1.08. Vilket ingen heller har påstått.
Men dessa inlägg är tydligen godkända, vad är skillnaden?
Citat:
Jo. Felaktiga. Sluta ljug btw. Idiot.
Citat:
Läser du inte dina svar? Dumfan. Sluta skriv. Du är bara dum i huvudet. Sluta trolla.
Citat:
Du är helt väck i dina "tankegångar". Low-leftie tyvärr. Nu när det är jobbigt att förklara sitt feltänk är alla dumma mot dig. Stackare.
Nej, du har inte rätt i någon post i denna tråden tyvärr.