Citat:
Den heterosexuella kärnfamiljen är den enhet som din sort hyllar och kräver ska vara det enda systemet som samhället ska understödja.
och nej det jag utgår ifrån är att människor, ÄVEN de som inte lever i en gift kärnfamilj ska understödjas av samhället. Ex. barn som inte fötts i ett heterosexuellt äktenskap, ska även de har rätt till samhällets grundstöd i form av nu ex. barnbidrag.
Människor som behöver skilja sig, för att äktenskapet inte fungerat, ex. eller som inte kan gifta sig för att relationen inte fungerar... ska ha samhällets stöd för detta och inte aktivt motarbetas...eller förlåt, är ju bara kvinnor som aktivt ska motarbetas i ditt samhälle. Män ska ju slippa alla sådana negativa påtryckningar. DE ska ha sin valfrihet. Kvinnor ska tvingas.
och nej det jag utgår ifrån är att människor, ÄVEN de som inte lever i en gift kärnfamilj ska understödjas av samhället. Ex. barn som inte fötts i ett heterosexuellt äktenskap, ska även de har rätt till samhällets grundstöd i form av nu ex. barnbidrag.
Människor som behöver skilja sig, för att äktenskapet inte fungerat, ex. eller som inte kan gifta sig för att relationen inte fungerar... ska ha samhällets stöd för detta och inte aktivt motarbetas...eller förlåt, är ju bara kvinnor som aktivt ska motarbetas i ditt samhälle. Män ska ju slippa alla sådana negativa påtryckningar. DE ska ha sin valfrihet. Kvinnor ska tvingas.
Det finns ingen anledning att uppmuntra familjeformer som vi vet är sämre. Samhället bör uppmuntra till ökad kärnfamiljsbildning.
Självklart kan skilsmässa i vissa fall vara den enda vägen, men vi kan inte som samhälle acceptera att ca 50% av äktenskapen havererar, och att så många parbildningar inte leder till äktenskap. Inte minst skadar detta barnen.
När vuxna människor skyller på att skilsmässa är bättre för barnen, så är det i de flesta fall fel och enbart ett sätt att legitimera det egna misslyckande.
Citat:
återigen, för tusende gången.
I Sverige idag så avgörs den fria aborträtten efter LIVSDUGLIGHET. Dvs när man sett att foster har en susning till chans att överleva utanför en livmoder. Om foster klarar det, med det bistånd vi idag kan ge det, så har de nämligen just sina grundfunktioner för att vara ett EGET LIV, som just är VID LIV någorlunda igångsatta.
Klarar det inte detta, så dör det ju.
Exakt tidpunkt går inte fastställa, eftersom foster säkerligen utvecklas lite olika i tid, och man dessutom inte vet exakt "tillverkningstid". så man har lagt på en buffert och satt det vid vecka 18.
men vecka 18 är det alltså ytterligt få som gör abort, de flesta gör det före vecka 7.
I Sverige idag så avgörs den fria aborträtten efter LIVSDUGLIGHET. Dvs när man sett att foster har en susning till chans att överleva utanför en livmoder. Om foster klarar det, med det bistånd vi idag kan ge det, så har de nämligen just sina grundfunktioner för att vara ett EGET LIV, som just är VID LIV någorlunda igångsatta.
Klarar det inte detta, så dör det ju.
Exakt tidpunkt går inte fastställa, eftersom foster säkerligen utvecklas lite olika i tid, och man dessutom inte vet exakt "tillverkningstid". så man har lagt på en buffert och satt det vid vecka 18.
men vecka 18 är det alltså ytterligt få som gör abort, de flesta gör det före vecka 7.
Nej, exakt tidpunkt går inte att fastställa, och förmågan att rädda förtidigt födda barn ökar hela tiden. Du bygger Dina förmåner på ett gungfly. Men, bara Du får smita från ansvar så struntar väl Du i vilket.
Citat:
Det är inte nån startpunkt som den medicinska vetenskapen använder för att avgöra tiden för fri aborträtt, utan livsdugligheten jag nyss beskrev ovan.
och det logiska i att använda just livsdugligheten och inte ex. konceptionsögonblicket är uppenbar för alla utan då möjligen du.
Konceptionsögonblicket är det enkom div religiösa gubbar med hattar som använder sig av.
och det logiska i att använda just livsdugligheten och inte ex. konceptionsögonblicket är uppenbar för alla utan då möjligen du.
Konceptionsögonblicket är det enkom div religiösa gubbar med hattar som använder sig av.
Jag får kanske köpa en hatt...
Vetenskapen, som jag visat, utgår från att människolivet börjar vid konceptionsögonblicket. Glasklart. Det är inte jag som har problem med logiken och följdriktigheten här. Du har något gungfly som Du försöker stå på, men sjunker djupare för varje försök.
Citat:
Och med "noggrannhet" så avser du att det just ska vara kvinnan som drabbas och inte några stackars ansvarslösa män.
Detta med mänsklig reproduktion, sex, konceptionsögonblick och barns behov av 18 års omsorgsansvar från vuxna människor, är ju ENKOM kvinnors ansvar. Män är ju HELT oskyldiga och absolut inte involverade i dessa saker på något sätt och ska därför hållas ansvarsbefriade. Inget eller mycket lite ska avkrävas av dem...utan ALLT ska åläggas kvinnor via olika tvångslagar och tvångsmetoder, ex ekonomisk press.
Detta med mänsklig reproduktion, sex, konceptionsögonblick och barns behov av 18 års omsorgsansvar från vuxna människor, är ju ENKOM kvinnors ansvar. Män är ju HELT oskyldiga och absolut inte involverade i dessa saker på något sätt och ska därför hållas ansvarsbefriade. Inget eller mycket lite ska avkrävas av dem...utan ALLT ska åläggas kvinnor via olika tvångslagar och tvångsmetoder, ex ekonomisk press.
Nu blir jag litet tjatig, men nej. Det är båda föräldrarnas ansvar, men det kan i detaljer inte utformas helt lika, av biologiska och sociala orsaker.
Citat:
Hört talas om faderskapstester?
Du själv har ju tom förslag om ett stort DNA register, så man snabbt kan pricka rätt fader.
Jag HAR tänkt ut helheten Uven, liksom den stora skillanden mellan mitt samhälle och ditt förslag på samhälle. Mitt samhälle har tagit ALLAS verkligheter, liv och behov i beaktande. Kvinnors, födda barns och mäns.
Medan DU enkom tar konceptionscellers och mäns liv och behov i beaktande och fullständigt BAJSAR på levande födda kvinnors och barns.
Att kvinnor och små barn får odrägliga, fullständigt omöjliga livssituationer som leder till enorma svårigheter och lidande... ...skiter din sort fullständigt i.
Du själv har ju tom förslag om ett stort DNA register, så man snabbt kan pricka rätt fader.
Jag HAR tänkt ut helheten Uven, liksom den stora skillanden mellan mitt samhälle och ditt förslag på samhälle. Mitt samhälle har tagit ALLAS verkligheter, liv och behov i beaktande. Kvinnors, födda barns och mäns.
Medan DU enkom tar konceptionscellers och mäns liv och behov i beaktande och fullständigt BAJSAR på levande födda kvinnors och barns.
Att kvinnor och små barn får odrägliga, fullständigt omöjliga livssituationer som leder till enorma svårigheter och lidande... ...skiter din sort fullständigt i.
Nej, att få barn är en naturlig del av livet, och litet mera påfrestande för kvinnor av uppenbara skäl. Det är inte ojättvist, det är hur naturen fungerar. Utan barnafödande dör mänskligheten ut.
Citat:
NÄ just...kvinnors behov av att äga sina egna kroppar, och ex kunna avsluta en oönskad befruktning de inte vill utveckla till ett barn i sina kroppar, det skiter ditt samhälle i.
Man får nöja sig med att hindra att en oönskad befruktning tillkommer. Sedan är det inte längre en fråga om den egna kroppen, utan om någon annans kropp. De har egna rättigheter som inte kan kränkas hur som helst.
Citat:
Fri aborträtt.
Det löser givetvis inte problemet med att olämpliga föräldrar kan sätta barn till världen. Hur tänker Du lösa det?