2025-01-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Klart kratomet kan ha blivit sämre..det var redan rätt dåligt generellt för 5 år sedan. Det kan oxå vara att du byggt upp lite tolerans...eller båda två. För 10 år sedan var kratomet från andra länder av grym kvalité. Tror det handlar om o hitta någon vendor med bra kvalité. Det finns garanterat, håller själv inte på med kratom sedan några år. Det är lite "Risky" o beställa från andra länder, blev av med många kilon av tullverket förut. Mitt tips är väll o leta inom EU, inget högrisk land och göra research så lär du hitta det. Dem Svenska sidorna är enbart ute efter o tjäna så mkt pengar som det bara går.

Också sluta med det... dock testa det några gånger senaste åren av andra som köpt det och aldrig fått effekten.
Citera
2025-01-25, 00:05
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagitale778
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2025/januari/forslag-att-kratom-klassificeras-som-narkotika/

Passa på beställa innan det försvinner från detta avlånga idiot land

Fucking idioter är de

Kratom som inte gör mig hög men jag får en liten smärtlindring och liten mood boost ( som hjälper mig tänka mindre på smärta ) ska klassas det är typ det enda som hjälper mig en liten bit när vårdcentralen inte skriver ut vettiga mediciner för oss med smärta.

Man blir ju förfan inte hög på skiten, ta en överdos av skiten är omöjligt då man vid överdos mår illa och spyr upp skiten. Enda risken med överdos är kanske om man är vegansk anorektiker eller när man blandar med benso eller annan konstig medicin.

Sveriges narkotika lagar är en av de sämsta i världen.

Jag får börja odla opium och riskera riktig överdos
Senast redigerad av pOXE 2025-01-25 kl. 00:43.
Citera
2025-01-25, 00:08
Medlem
HEJ SE UPP!

Nu slutar denna resa för alla detta året med 99% säkerhet. Nyss uttalade sig idioten till socialminister och FHM har i förrgår rekomenderat regeringen att narkotikaklassa Kratom. FHM (Folkhälsomyndigheten )säger detta kommer att så BLI! Var så sääkra och detta kan få fort. För oss med smärta och mycket välfungerande självmedicinering, mindre doser kommer få ett rent helvete!
Detta är Sverige i ett nötskal!

Så tyvärr slutar resan snart! Hemställan är i stort sett klart. Visste redan förra året efter all mediahets och den minoritet som på felaktigt sett inkl. Unga missbrukar detta på fel sätt, skapat drevet som gör oss alla andra till förlorare!

Grattis media! Ni vann igen, och Sverige, visar sin sida att vara fyrkantigt och inte förstå människor med kroniska problem!

När detta förslag ges av FHM behövs normalt sett ingen utredning den har FHM redan gjort. Så bli inte förvånad om ni inte kan köpa detta redan mån gång nästa vecka. Det behöver ej bli så tidigt men kan bli!

Lycka till i framtiden alla smärtpatienter!
Och psyk patienter som klarar sig bra annars med detta!
Citera
2025-01-25, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Fucking idioter är de

Kratom som inte gör mig hög men jag får en liten smärtlindring och liten mood boost ( som hjälper mig tänka mindre på smärta ) ska klassas det är typ det enda som hjälper mig en liten bit när vårdcentralen inte skriver ut vettiga mediciner för oss med smärta.

Man blir ju förfan inte hög på skiten, ta en överdos av skiten är omöjligt då man vid överdos mår illa och spyr upp skiten. Enda risken med överdos är kanske om man är vegansk anorektiker eller när man blandar med benso eller annan konstig medicin.

Sveriges narkotika lagar är en av de sämsta i världen.

Jag får börja odla opium och riskera riktig överdos

Håller med!
Citera
2025-01-25, 09:14
Avslutad
Det var ju samma visa i USA men folket protesterade mot FDA och Kratom förblev lagligt.

Varför kan vi inte göra något likande i Sverige?
Namninsamling och så vidare, vad vet jag.

—————————————————————

Argumenten varför Kratom bör förbli lagligt:

* För många är det effektiv att lindra smärta även vid små doser där beroende inte är en riskfaktor

* Dödig överdos av Kratom är extremt svårt att uppnå och väldigt sällsynt. Vilket är den enda opioiden som existerar som har den egenskapen.

* Det går att bli beroende av Kratom om man tar väldigt höga doser en längre period.

* Men ökad tolerans för den relativt svaga ”rus-effekten” gör detta inte så intressant för dom flesta och även information för hälsosamt bruk kan allmänheten få tillgång till och faktiskt följa.

* Det här vi redan sett på internet för ca 15 år sedan trodde alla att Kratom va 100% riskfritt. Sedan blev några kraftigt beroende pga idiotisk användning. Men även förståelse växte fram hur man även kan bruka Kratom helt utan problem om bara följer vissa principer. Handlar om doseringar, hur ofta man tar det osv. Precis som alkohol fast Kratom har en ännu säkrare hälsoprofil.

* Många sprut-narkomaner har slutat med hjälp av Kratom. Där dom följt ett schema till sluta helt med även Kratom en dag. Kort och gott, Kratom har räddat tusentals liv! Inte för alla som Metadon, Subutex osv är en fungerade lösning.
Senast redigerad av PumpDump2 2025-01-25 kl. 09:41.
Citera
2025-01-25, 11:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Det var ju samma visa i USA men folket protesterade mot FDA och Kratom förblev lagligt.

Varför kan vi inte göra något likande i Sverige?

Därför att Sverige är unikt i världen hur det styrs av antidrog-lobbys som är djup institutionaliserade i hela systemet.

Resten av världen går mot legalisering och avkriminalisering

Men Sverige - vi kriminaliserar "försök till ringa narkotuiabrott" : vi kör vidare som på 80-talet

Vi låter också polisen.bedriva politisk påverkan för mer och mer kriminalisering . För de vill ha mer resurser . Nu med kodordet "för att komma åt gängen"
Citera
2025-01-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Angående den ständiga debatten om att kratom påverkar testosteronet negativt

Är ung man, mellan 20-30. Har nu brukat kratom dagligen i 4 år, senaste halvåret 15-20g om dagen.
Den största ångest-faktorn för mig gällande mitt missbruk har alltid varit det man hört om hur kratom fullständigt ska förgöra ens testosteron.

Tog till slut tag i att testa mina nivåer: 25 nmol/L

Kan vi nu en gång för alla spräcka myten att det skulle vara fakta att kratom sänker ens testosteron? Det finns en rad andra bieffekter av att missbruka det som jag gör, men att det påverkar testosteronet är inte en av dem.

Nu vet jag ju inte vad mina nivåer skulle ligga på om jag inte tog kratom, men om det skulle vara så att kratom sänker nivåerna, så skulle jag ligga för högt utan kratom, vilket jag finner osannolikt. Lever väldigt icke-gynnsamt sett till att öka testosteron, och var nästan övertygad om att mina värden skulle vara åt helvete

Absolut BS från din sida. När jag använde 50 gram kratom per dag hade jag testosteron som en 70-åring. Ingen sexlust eller driv överhuvudtaget. Och då hade jag varit ren i fyra år innan jag började med det. På sex månader gick jag från att vara relativt muskulös till genomsnittligt byggd. Om jag minns rätt så var mina resultat 60% lägre än innan. Nu när jag slutat har testot skjutit i höjden på bara två månader, och jag har sex två gånger om dagen, minst. Är 30
Citera
2025-01-25, 11:43
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Absolut BS från din sida. När jag använde 50 gram kratom per dag hade jag testosteron som en 70-åring. Ingen sexlust eller driv överhuvudtaget. Och då hade jag varit ren i fyra år innan jag började med det. På sex månader gick jag från att vara relativt muskulös till genomsnittligt byggd. Om jag minns rätt så var mina resultat 60% lägre än innan. Nu när jag slutat har testot skjutit i höjden på bara två månader, och jag har sex två gånger om dagen, minst. Är 30
Kan det vara att det liknar opioider?

För när man går på nån opiat är ofta sexdriften låg. Kan dock inte svara på om det har specifikt med testosteron att göra eller ej
Citera
2025-01-25, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan det vara att det liknar opioider?

För när man går på nån opiat är ofta sexdriften låg. Kan dock inte svara på om det har specifikt med testosteron att göra eller ej
Kratom är en opioid så det kan nog påverka testosteronet. Men det är nog också samtidigt väldigt individuellt. Hur känslig man är, vilka doser man tar, hur ofta och så vidare.

Dom flesta som går på t.ex. heroin är inte så intresserade av sex. Både män kvinnor, och ja det har delvis att göra med sänkta könshormoner.

Opioider ökar kroppens nivåer av prolaktin. Lite motsatsen till testosteron och dopamin. Prolaktin utsöndras naturligt i hjärnan efter penis sprutat så därför man får minskat intresse precis efter.
Senast redigerad av PumpDump2 2025-01-25 kl. 15:33.
Citera
2025-01-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga

Absolut inte BS, du kan få se resultaten om du vill.

Trist om det påverkar din testo, verkar ju vara en del andra med samma problem. Men uppenbarligen påverkas inte alla.
Citera
2025-01-25, 15:31
Avslutad
Citat:

Trist om det påverkar din testo, verkar ju vara en del andra med samma problem. Men uppenbarligen påverkas inte alla.
Hur mycket kratom tog du per dag när du gjorde testet?
Citera
2025-01-25, 17:05
Medlem
Citat:

Absolut, det påverkar alla olika, men du antydde att du skulle slå hål på myten om att kratom påverkar testosteronet. Alla opioidliknande droger sänker testosteronnivåerna. Effekten varierar från person till person, men generellt sett påverkas de flesta över tid. Självklart spelar även livsstil och andra faktorer en roll i hur snabbt det bryts ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in