2025-01-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Det fungerar lite olika dedär, de kan komma t.ex en tidig morgon och väcka dig, de kan komma en helgdag, efter du slutat jobbet eller så kan de komma när du är på jobbet.
Då du (förmodligen) har en arbetsgivare som betalar in din skatt så är det enkelt för dom att ta reda på vart du jobbar någonstans, och om du inte är hemma vid husrannsakan och de har bestämt sig för att ta ett UP på dig så kan de besöka din arbetsplats för att få detta gjort.

Antingen kommer de att genom din hyresvärd få tillgång till bostaden, eller så kan de ha med sig en låssmed som öppnar upp åt dom om du inte är hemma. Har du lite otur så bryter dom upp dörren om de inte kommer in på annat sätt, har du rent hemma och du är ren så kommer de att ersätta din dörr, har du däremot någonting olagligt hemma så kommer du behöva betala dörren själv.

Men då du har fått hem brev om beslag så har jag svårt o se att de är aktuellt med en husrannsakan just nu, blir ju kontra-produktivt att först skicka ett brev och förvarna dig innan man ska göra en husis. Men ett tips är ju ändå att ha lite städat hemma och vara lite vaksam på onormal aktivitet runt dig och din bostad den närmsta tiden (dvs. har du droger hemma se till att snabbt kunna göra dig av med dessa OM polisen helt plötsligt plingar på en dag)

Tack för infon. Det är också så att det nog handlar om amfetamin strax över 5g. Kommer de att slå ihop båda försendelserna så att det blir narkotikabrott av normalgraden? Jag har dessutom två ringa sen innan men det var mer än tio år sedan. Kommer det påverka deras aggressivitet och engagemang i mig?
Citera
2025-01-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivhudkrem
Beställ inte därifrån. De har lämnat banan.

Fan alltså! Borde ha gått in här innan! Brukade alltid beställa från apo innan. Men var sugen på vape vilket dom inte hade!

Fan! Tack för svar förresten!
Citera
2025-01-24, 14:48
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Tack för infon. Det är också så att det nog handlar om amfetamin strax över 5g. Kommer de att slå ihop båda försendelserna så att det blir narkotikabrott av normalgraden? Jag har dessutom två ringa sen innan men det var mer än tio år sedan. Kommer det påverka deras aggressivitet och engagemang i mig?
Om försändelserna skickades vid två olika tillfällen så borde dom nog inte lägga ihop dom utan det kommer bli 2 separata misstankar/utredningar. Svårt o säga, polisen kanske är något mer aggressiva men t.ex. Tingsrätten kommer inte ha med de tidigare domarna i sin bedömning då de sen länge är gallrade
Citera
2025-01-24, 16:50
Medlem
Citat:
Om försändelserna skickades vid två olika tillfällen så borde dom nog inte lägga ihop dom utan det kommer bli 2 separata misstankar/utredningar. Svårt o säga, polisen kanske är något mer aggressiva men t.ex. Tingsrätten kommer inte ha med de tidigare domarna i sin bedömning då de sen länge är gallrade

Breven från polisen kom på samma gång men de har två olika diarienummer. Känns rätt avgörande om de slår ihop dem eller inte då normalgraden innebär som lägst lägst fängelse ett par veckor om de lyckas fälla mig. Det vore förödande.
Citera
2025-01-24, 17:20
Medlem
Två poliser knackade på min dörr i förrgår om ett brev med 30 2 mg Klonazepam i som de hade tagit för sex månader sedan, så det blev ett litet förhör i hemmet. Helt sjukt hur de lägger denna tid och resurser på lite benzo som uppenbarligen är för eget bruk.
Citera
2025-01-24, 18:42
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Två poliser knackade på min dörr i förrgår om ett brev med 30 2 mg Klonazepam i som de hade tagit för sex månader sedan, så det blev ett litet förhör i hemmet. Helt sjukt hur de lägger denna tid och resurser på lite benzo som uppenbarligen är för eget bruk.

Jag skulle tro att de först ringer men om man inte svarar så kan det nog bli hembesök. Det var bara förhör eller kollade de igenom din lägenhet?
Citera
2025-01-24, 20:24
Medlem
min helg inleddes med ärende nedlagt
Citera
2025-01-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Jag skulle tro att de först ringer men om man inte svarar så kan det nog bli hembesök. Det var bara förhör eller kollade de igenom din lägenhet?

Inga samtal innan, utan hembesök och förhör direkt, och nej, de sökte inte igenom lägenheten. Konstigt för den medicinen/drogen, lilla mängden och då jag aldrig har haft att göra med polisen tidigare. Jag frågade dem att jag hade läst att man oftast får ett brev hem för sånt här, varav deras svar var att de gör så många hembesök de kan, så det verkar vara lite random.
Citera
2025-01-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassemedL
min helg inleddes med ärende nedlagt
Men va skönt
Citera
2025-01-25, 16:08
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Det fungerar lite olika dedär, de kan komma t.ex en tidig morgon och väcka dig, de kan komma en helgdag, efter du slutat jobbet eller så kan de komma när du är på jobbet.
Då du (förmodligen) har en arbetsgivare som betalar in din skatt så är det enkelt för dom att ta reda på vart du jobbar någonstans, och om du inte är hemma vid husrannsakan och de har bestämt sig för att ta ett UP på dig så kan de besöka din arbetsplats för att få detta gjort.

Antingen kommer de att genom din hyresvärd få tillgång till bostaden, eller så kan de ha med sig en låssmed som öppnar upp åt dom om du inte är hemma. Har du lite otur så bryter dom upp dörren om de inte kommer in på annat sätt, har du rent hemma och du är ren så kommer de att ersätta din dörr, har du däremot någonting olagligt hemma så kommer du behöva betala dörren själv.

Men då du har fått hem brev om beslag så har jag svårt o se att de är aktuellt med en husrannsakan just nu, blir ju kontra-produktivt att först skicka ett brev och förvarna dig innan man ska göra en husis. Men ett tips är ju ändå att ha lite städat hemma och vara lite vaksam på onormal aktivitet runt dig och din bostad den närmsta tiden (dvs. har du droger hemma se till att snabbt kunna göra dig av med dessa OM polisen helt plötsligt plingar på en dag)

Kan ju av egen erfarenhet berätta att de kan skita i låssmed och kontakta hyresvärd och bara bryta upp dörren
direkt. Och de där med att få ut ersättning är en process i sig själv där du ska lämna in allt material m.m. Som polisen efterfrågan och handläggningstiden är ca 5-8 månader...
Citera
2025-01-25, 19:48
Medlem
Om det nu blir ett besök för ett försök till ringa narkotikabrott så sker det nog när du är hemma efter jobbet.
Citera
2025-01-26, 23:18
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt

Ja, nu kan folket sova tryggt då man verkligen ansträngt sej för att sopa rent på gatan så att det inte blir fler otäcka sprängningar! vilka jävla stolpskott till polischefer och även åklagare som suttit å på allvar godkänt en sån här strategi. skattepengar rakt ner i sjön.

EDIT: fortfarande inget hembesök eller telefonsamtal efter en liten lapp om mina beslagtagna SARMS för några månader sedan. men det är väl bäst att man förbereder lite "extra gott" kaffe att bjuda på ifall ifall
Senast redigerad av JohnnySamhall 2025-01-26 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in