2025-01-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Hahahha ja tack! Sen så är inte alla detaljer, tider,ord, mängd och uttryck så det faktiskt va. utan mer för att måla upp hur det typ gick till. så skulle man försöka använda det som "bevis" skulle det peka åt olika håll. Jag är inte orolig alls, har en vattentätt förklaringen och även om han skulle varit duktig och kollat lite mer så har jag direkt svar på det också. Det här är bara skrämselpropaganda för de som aldrig haft med polisen att göra tidigare.

Haha.
Underskatta aldrig dom.. det kan sluta illa ;D

Har haft med dom att göra, allt för många ggr.

Ta de lugnt tho & Lycka till
Citera
2025-01-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Jamen dåså. Om du ej är dömd så försöker dom få dig att erkänna något genom denna "bild". Fråga dom vad det är för bild. Säg som det är. Du har aldrig haft någon bild på något knarkrelaterat så du vill gärna veta vad det är för bild dom lagt i din lur.

Måste dock säga att desperationen i dina inlägg är suss. Får vibbarna att du vet vem som beställt men men. Återkom gärna när du blir dömd så vi får se bilden som sänkte dig

kanske för mitt liv blir förstört, är de "suss" så är de väl det
Citera
2025-01-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassemedL
kanske för mitt liv blir förstört, är de "suss" så är de väl det

Du kanske ska snacka med en advokat istället då? Ditt liv är defenitivt inte förstört om du ej beställt något? Men du skriver breven. Det är flera försändelser alltså? Kan någon komma åt din brevlåda på något sätt? Om inte så är du nog körd. Om du ej kan bevisa id kapning och att dom tänkt hämta hos ombud med ditt id.

Edit. Såg nu detta inlägg (FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.

Du har umgåtts med kriminella och allt. Får mig att tro ännu mer att du själv är inblandad. Tänker att du mest skriver här på flashback eftersom dom gått igenom din telefon och allt så du kanske tänker att dom känner till din flashback och kollar här. Varför annars skriver du? Vi kan liksom inte hjälpa dig. Måste vara stora mängder innan dom gör husis och vill kolla din telefon. Eller gav du den till dom frivilligt över ett ringa?
Senast redigerad av 1000RopparOch1Yxa 2025-01-20 kl. 23:00.
Citera
2025-01-21, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Du kanske ska snacka med en advokat istället då? Ditt liv är defenitivt inte förstört om du ej beställt något? Men du skriver breven. Det är flera försändelser alltså? Kan någon komma åt din brevlåda på något sätt? Om inte så är du nog körd. Om du ej kan bevisa id kapning och att dom tänkt hämta hos ombud med ditt id.

Edit. Såg nu detta inlägg (FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.

Du har umgåtts med kriminella och allt. Får mig att tro ännu mer att du själv är inblandad. Tänker att du mest skriver här på flashback eftersom dom gått igenom din telefon och allt så du kanske tänker att dom känner till din flashback och kollar här. Varför annars skriver du? Vi kan liksom inte hjälpa dig. Måste vara stora mängder innan dom gör husis och vill kolla din telefon. Eller gav du den till dom frivilligt över ett ringa?

vet inte varför jag skulle va oärlig med en ny användare, då hade jag väl använt min gamla men skitsamma. de har inte gjort husrannsakan hos mig och inte hittat något på mig.
Citera
2025-01-22, 02:55
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
vet inte varför jag skulle va oärlig med en ny användare, då hade jag väl använt min gamla men skitsamma. de har inte gjort husrannsakan hos mig och inte hittat något på mig.

För mig låter det som att du gjorde ett dåligt jobb under förhöret. Neka och spekulera inte.

De beslagtog alltså din mobil under förhöret? De hittade då en bild som på något sätt bevisar att det är du som beställt?

Om jag var du så skulle jag hålla mig ren och städa.
Citera
2025-01-22, 05:28
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
de har breven och vad de innehöll och en bild på nåt som enligt dem är en beställning. vet inte va de e för bild som sagt för hittar ingen sån
Det rör sig säkert om en bild på brevet med ditt namn och adress samt dess innehåll.

//Tripp
Citera
2025-01-23, 18:23
Medlem
Fick två brev från polisen om beslagtagna postförsändelser. Det står att ett brev har stoppats i postgången på grund av misstanke om narkotikabrott och att försändelsens innehåll kommer att förstöras om jag inte gör anspråk inom tre veckor. Det är två olika diarienummer på breven så jag antar att det två olika utredningar? Vad kommer att hända? Kommer de göra husrannsakan eller kalla mig på förhör? Blir lite nervös nu men jag har rent hus och är drogfri numera.
Citera
2025-01-23, 19:41
Medlem
Kan bli husrannsakan så ha fortsatt städat hemma, kan även bli kallelse till förhör.
Men allt är lugnt för dig då du inte vet något om dom beslagtagna breven och inget du väntar på.
Citera
2025-01-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Kan bli husrannsakan så ha fortsatt städat hemma, kan även bli kallelse till förhör.
Men allt är lugnt för dig då du inte vet något om dom beslagtagna breven och inget du väntar på.

Hur fungerar det med husrannsakan i så fall? Jag är ju på jobbet på dagarna. Jag hyr hus ute på landet. Hur tar dem sig in om jag inte är hemma? Kan de ta reda på min hyresvärd och var jag jobbar?
Citera
2025-01-23, 20:54
Medlem
Jag har beställt från m*p…. Inget svar på mail inget försändelsenummer. Vet inte om det är skickat. Beställde den 20/01. Men hade två missade samtal idag från dolt nummer. Så man tänker att även polisen kan ha ringt nu!?
Citera
2025-01-24, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devava
Jag har beställt från m*p…. Inget svar på mail inget försändelsenummer. Vet inte om det är skickat. Beställde den 20/01. Men hade två missade samtal idag från dolt nummer. Så man tänker att även polisen kan ha ringt nu!?
Beställ inte därifrån. De har lämnat banan.
Citera
2025-01-24, 11:17
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Hur fungerar det med husrannsakan i så fall? Jag är ju på jobbet på dagarna. Jag hyr hus ute på landet. Hur tar dem sig in om jag inte är hemma? Kan de ta reda på min hyresvärd och var jag jobbar?
Det fungerar lite olika dedär, de kan komma t.ex en tidig morgon och väcka dig, de kan komma en helgdag, efter du slutat jobbet eller så kan de komma när du är på jobbet.
Då du (förmodligen) har en arbetsgivare som betalar in din skatt så är det enkelt för dom att ta reda på vart du jobbar någonstans, och om du inte är hemma vid husrannsakan och de har bestämt sig för att ta ett UP på dig så kan de besöka din arbetsplats för att få detta gjort.

Antingen kommer de att genom din hyresvärd få tillgång till bostaden, eller så kan de ha med sig en låssmed som öppnar upp åt dom om du inte är hemma. Har du lite otur så bryter dom upp dörren om de inte kommer in på annat sätt, har du rent hemma och du är ren så kommer de att ersätta din dörr, har du däremot någonting olagligt hemma så kommer du behöva betala dörren själv.

Men då du har fått hem brev om beslag så har jag svårt o se att de är aktuellt med en husrannsakan just nu, blir ju kontra-produktivt att först skicka ett brev och förvarna dig innan man ska göra en husis. Men ett tips är ju ändå att ha lite städat hemma och vara lite vaksam på onormal aktivitet runt dig och din bostad den närmsta tiden (dvs. har du droger hemma se till att snabbt kunna göra dig av med dessa OM polisen helt plötsligt plingar på en dag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in