Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Jag har en teori kring hårstråna som kom från ett djur, det finns kaniner med blågrå päls.
Nu kan väl du costa-mop rota lite i vilka personer i utredningen som kom i kontakt med kaniner och som ibland hade kaninburar i bilen ☺️
Jaha, nu ska vi bena i det senaste haveriet till tankeverksamhet.
Borta är nu de runda glasskålarnas relevans och jag kommer uppenbarligen aldrig att få svar på hur och för vem eventuell förekomst av runda skålar på obevisade foton skulle utgöra en besvärande omständighet. Mot nya associationer och lösryckta funderingar!
Lawnmoverman har nu fått för sig att ett blåaktigt hårstrå, som enligt dåvarande SKL var humant, ska ha kommit från en kanin. Underlag för tesen: det finns kaniner med blågrå päls.
Motbevis: SKL kategoriserade nämnda hårstrå som humant.
Lawnmoverman tycks i vanlig ordning inte låta sig hindras av sådana petitesser, men istället för att fortsätta sin revolutionerande kaninpälsforskning anser vederbörande att
jag ska utreda vem som hade kaninburar i sin bil.
Utöver att detta självfallet inte är min uppgift, kan jag notera att Lawnmoverman ånyo vill insinuera att Härm är skyldig. Ty en prostituerad kvinna, som ansåg sig känna igen Härm som en kund, påstod att han hade en kaninbur i sin bil.
Men mig veterligen hade inte Härm kaniner. Han hade hundar. Uppgiften om kaninburen skulle alltså kunna innebära att den prostituerade kvinnan misstog sig gällande hans identitet.
Det är därför dags för några nya frågor som Lawnmoverman traditionsenligt kommer att klippa bort och låta bli att besvara:
1. Förstår Lawnmoverman att ordet "humant" betyder att hårstrået är av mänskligt, inte animalt, ursprung?
2. Finns det någon, som med säkerhet har identifierat Härm samt bil, som har uppgivit att han hade kaninburar i den? I protokollet från husrannsakan av Härms bil nämns ingen kaninbur.
3. Har Lawnmoverman således för avsikt att fortsatt förtala och insinuera att Härm är skyldig?