2025-01-23, 12:40
Medlem
Det finns ju i alla fall en vuxen människa som tar ansvar för sina handlingar vilket jag ser som ett ljus i mörkret:

Säger nej till Trumps benådning: "Maga är en sekt"

Donald Trump har benådat nästan 1 600 personer inblandade i den dödliga stormningen av USA:s kongress. Men åtminstone en av dem säger nej.

Att acceptera Trumps benådning vore "ett slag i rättsstatsprincipens ansikte", enligt Pamela Hemphill.

Jag var skyldig. Jag förstod inte då att Maga (Make America Great Again) är en sekt, säger hon till Sky News.

https://www.tv4.se/artikel/tt-250123...aga-ar-en-sekt
Citera
2025-01-23, 13:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det finns ju i alla fall en vuxen människa som tar ansvar för sina handlingar vilket jag ser som ett ljus i mörkret:

Donald Trump har benådat nästan 1 600 personer inblandade i den dödliga stormningen av USA:s kongress. Men åtminstone en av dem säger nej.

Att acceptera Trumps benådning vore "ett slag i rättsstatsprincipens ansikte", enligt Pamela Hemphill.

Jag var skyldig. Jag förstod inte då att Maga (Make America Great Again) är en sekt, säger hon till Sky News.

Utgår från att den här kvinnan redan avtjänat sitt straff och nu söker sina 15 minuter i rampljuset.

Finns liksom inget att förlora för kvinnan i fråga.
Citera
2025-01-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau

En kvinna säger något. Alltså är det sant.
Citera
2025-01-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

En arbetslös, vit, högeregoistisk kränkt man säger något och då måste det vara sant.
Citera
2025-01-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Utgår från att den här kvinnan redan avtjänat sitt straff och nu söker sina 15 minuter i rampljuset.

Finns liksom inget att förlora för kvinnan i fråga.

Fick hon 60 dagar så misshandlade hon förmodligen ingen polis.
Citera
2025-01-23, 13:27
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Enligt Wikipedia satt hon i finkan under juli och augusti 2022. Hon dömdes även till 36 månaders skyddstillsyn, som (vad jag förstår) fortsätter gälla fram tills augusti i år, eftersom hon avvisar benådningen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pamela_Hemphill

För de som frågar sig om samtycke är nödvändigt för att bli benådad så fastställde USA:s högsta domstol i fallet Burdick v. United States att ingen kan påtvingas det.
Citera
2025-01-23, 13:30
Medlem
Benådningen Trump gjorde är det bästa beviset för att Trump inte är en ny Hitler. Hitler var inte lika snäll mot SA som Trump är mot proudboys.
Citera
2025-01-23, 18:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hon vet att det var ett brott, och vill ta ansvar för den skada hon gjort.
Ja, en sak är säker, MAGA är inte längre för lag och ordning, utan idag är det istället lag och ordning och när det passar våran agenda.
Citera
2025-01-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Nu är Shamanen fri, samt Enrique Tarrio ledaren för Proud Boys och någon annan milisledare/grundare. Skellefteåmannen har också tagits bort från FBI:s hemsida över misstänkta. Folk strömmar ut ur fängelserna i direktsändning.

Budskapet från Lauren Boebert, nu är gisslan äntligen fri.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hon vet att det var ett brott, och vill ta ansvar för den skada hon gjort.
Ja, en sak är säker, MAGA är inte längre för lag och ordning, utan idag är det istället lag och ordning och när det passar våran agenda.

Vad tycker du om nyheten ovan om benådningarna från J6 som jag informerade om ?
Citera
2025-01-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Benådningen Trump gjorde är det bästa beviset för att Trump inte är en ny Hitler. Hitler var inte lika snäll mot SA som Trump är mot proudboys.
Du har helt missat poängen., De som rusade in och attackerade Capitolium agerade i Trumps intresse och tänkte själva att "ingen kan röra oss, för vi har presidenten bakom oss när vi går in och hotar Senaten"

Trumps benådningar är helt enkelt ett "tack ska ni ha - bra jobbat!" från Trumps sida till hans egna kriminella stormtrupper.
Citera
2025-01-23, 23:56
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Hitler såg SA som ett hot mot honom och framförallt hans maktövertagande. Sen tror jag Hitler var lite sur över att Ernst Röhm fick böga med alla unga pojkar men Hitler blev aldrig medbjuden.

Trump däremot ser inte sina Proud Boys som ett hot, tvärtom är dom nödvändiga för hans totalitära maktövertagande (I hans världsbild alltså) och därför friar han allihopa.

Edit: Du kan heller inte jämföra SA med inavlade hillbillys heller. SA var en välorganiserad paramilitär grupp med kompetent ledning och folk som visste att lyda order.
Senast redigerad av TageBanan 2025-01-23 kl. 23:59.
Citera
2025-01-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Hitler såg SA som ett hot mot honom och framförallt hans maktövertagande. Sen tror jag Hitler var lite sur över att Ernst Röhm fick böga med alla unga pojkar men Hitler blev aldrig medbjuden.

Trump däremot ser inte sina Proud Boys som ett hot, tvärtom är dom nödvändiga för hans totalitära maktövertagande (I hans världsbild alltså) och därför friar han allihopa.

Edit: Du kan heller inte jämföra SA med inavlade hillbillys heller. SA var en välorganiserad paramilitär grupp med kompetent ledning och folk som visste att lyda order.

Mitt inlägg var lite tung in shek.. Men det är inte bra att musk som putin styr och Trump som putin också styr har så mycket makt. EU måste steppa up omedelbart och knäcka ryggen på ryssen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in