2025-01-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Tecknad barnporr är olagligt så AI-barnporr är garanterat olagligt.

Humor i sammanhanget är att så många tar Aftonbladet på ordet när det kommer till det här. Så brukar det inte låta.

Jag tycker denna detalj är rätt irrelevant i sammanghanget. Jag tror många av oss som donerat pengar till Dumpen köper att pengarna inte alltid används helt korrekt. Man fattar ju även att det är en gråzon som Dumpen rör sig i.

Oavsett hur bra Dumpen fungerar så väcker de fortfarande debatt och håller frågan på agendan. Det är mycket värt i sig.

De flesta organisationer som bedrivs på det här sättet som Dumpen gör har problem i början. Man kan jämföra med Missing People som idag är långt mer professionellt än det var när det började.

Grejen med missing people är ju att de hade en organisationsstruktur och att någon klantade till det och sen rensades det upp. Här är det två personer som driver allt och ingen av de verkar vilja rensa upp något.
Citera
2025-01-23, 19:46
Medlem
Byxan81s avatar
Sara borde skaffa sig en advokat. Hon ställer till det så jävla mycket för sig själv genom att tro att hon är så jäkla smart och bäst på allt. Man vet att en gammal yrkespundare går aldrig att lita på. Dom är uppväxta med att ljuga och bedra för att skaffa sina droger.

Hon har alltså i 4-5 olika påstående med dundersäkerhet sagt.
-Vi skickar inga bilder
- Vi skickar inga bilder, eller asså aaa kanske alldeles i början när vi testade lite
- Vi har inget material, det skulle vara barnporrbrott
-Nu har jag suttit och tittat på barnporr X-antal timmar
- osv osv osv

Vad fan är sant och vad är inte sant? Hon vet ju, varför säger hon då olika varjegång?
Citera
2025-01-23, 19:47
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Dumpen skickar ju barnporr hejvilt men tidigare påstår dom sig ej skicka någon barnporr?! Börjar bli jobbigt för Sara nu. Skickar dom eller skickar dom inte barnporr?
Inte säker på att jag förstår vad du menar, men tror Dumpens svar är att de skickar nakenbilder av vuxna kvinnor, inte barn.
Citera
2025-01-23, 19:47
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag gick in på ökända b och hittade både AI-porr på barn och kändisar. Ingenting såg särskilt verklighetstroget ut. Känns osannolikt att Dumpen har resurser att skapa särskilt mycket bättre material och det material jag såg skulle nog få 49 av 50 gäddor att fatta att det var fejk.
Citera
2025-01-23, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hahaha. Karma is the bitch. Blir hon dömd för detta så blir det slutet för Dumpen. Patrik Sjöberg kommer aldrig kunna hålla verksamheten vid liv på egen hand.

I och med att han verkar använda henne som målvakt så har han eventuellt räknat med att hon kommer åka in, han har ju själv undvikit att stå som ansvarig utgivare, bidragen har swishats till henne och så vidare. Det kan vara så att han förstod precis vart detta skulle sluta upp och tänkte att han under tiden kan roffa åt sig så mycket som möjligt innan Sara åker på det. Alltså cyniskt utnyttjat Sara för egen vinning.
Citera
2025-01-23, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Men har inte de flesta AI någon form av censur? Dvs, går det ens att få AI producerade nakenbilder av barn?

AI är helt bortom min kompetens. Så kan tyvärr inte svara på den frågan, men misstänker att det tyvärr är möjligt då man läst om att folk fotograferat riktiga barn och genererat tvivelaktiga bilder, i USA.
Citera
2025-01-23, 20:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du är det levande beviset på att evolutionen går bakåt ibland...

Eftersom polisen har öppnat en förundersökning så finns det en konkret misstanke.

Faktum är att Sara publicerat ljudet från en riktig barnporrfilm på hemsidan. Hur fick hon tag på det?

Sara säger att hon ser fram emot polisutredningen, men jag tror inte på det påståendet.
Dina kunskaper inom evolution verkar ändå tämligen begränsade, men det är ju OT i den här frågeställningen.

En förundersökning kan startas med anledning av en polisanmälan eller till och med om en åklagare läst en artikel i tidningen. Det behöver inte vara något konkret, bara en misstanke om att någon begått något brott. Sara har inte blivit delgiven någon misstanke om brott och om det vore så att hon hade hårddisken full med barnporr så har hon gott om tid att göra sig av med bevis. Sara skriver i övrigt till Aftonbladet

"Jag är väldigt noggrann med att inte hantera övergreppsmaterial, alltså behöver jag inte oroa mig för den saken. Välkomnar givetvis en utredning då jag inte har någonting att dölja"

Mer än hälften av alla förundersökningar läggs ner, så nej, det här känns inte så starkt.
Citera
2025-01-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
AI är helt bortom min kompetens. Så kan tyvärr inte svara på den frågan, men misstänker att det tyvärr är möjligt då man läst om att folk fotograferat riktiga barn och genererat tvivelaktiga bilder, i USA.

Någon skrev att det tydligen går (inte på de stora ChatGPT dock). Tyvärr är verkligen rätt ord.

Tack för svar!
Citera
2025-01-23, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
I Sverige är det sjukligt nog lagligt så länge barnet inte är riktigt, även om gäddan faktiskt tror att han groomar ett barn tycker faktiskt det är rent åt helvete och där håller jag md dumpen till 100%. Att köpa silikonpattar, Louis Vuitton väskor och betala parkeringsböter med donationer, utpressa anhöriga till gäddorna och själv befatta sig med barnporr kan jag tyvärr inte stå bakom.

Åkte inte en hentaiöversättare dit för barnporr pga tecknade bilder när ett ex anmälde honom? Alltså riktiga tecknade bilder med penna på papper och före ai-skiten? I närtid typ 10-20-30 år sen.
Citera
2025-01-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REDACTED
Så sjukt. Om det skulle vara AI-genererade bilder så gör det inte saker bättre direkt. I Dumpens Facebook grupp så hyllar/försvarar folk fortfarande dessa människor.

I en del andra länder är ai genererade barn porr. förbjudet. Tex Danmark.
Citera
2025-01-23, 20:31
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Det handlar förmodligen inte om AI bilderna man skickat till gäddorna.

Det handlar förmodligen om detta:
https://imgur.com/a/DkQmXE0

Här sitter alltså Sara och erkänner att hon ägnat hela dagen åt att titta på barnporr. Det är olagligt att både inneha samt att titta på barnporr oavsett i vilket syfte man gör det.
Problemet är väl att Sara tror att hon kan tänja på reglerna och bryta mot lagen lite. Det är inte hennes uppgift att gå igenom stora arkiv med blider på nakna barn utan det är sånt som polisen ska ta hand om.
Citera
2025-01-23, 20:44
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Börjar bli mycket nu Sara
Vad betyder det? När tillräckligt många pedofiler attackerar hon så byter du sida eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in