2025-01-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det finns lagar och förordningar som kräver att håret skall täckas vid all beredning av livsmedel för tredje man.

I detta program gissar jag att det är producenterna som bestämt att kvinnorna ser snyggare ut med håret utfällt. Maten är ju inte tänkt att säljas till kunder och då gäller heller inte förordningar rörande hygien.
Men juryn ska ju smaka på maten
Citera
2025-01-22, 21:47
Medlem
Citat:
Man springer aldrig i ett kök. Alla 40 deltagare borde få sparken.
Det är amatörmatlagare i en TV-studio. Vinnaren får göra en kokbok.

Det är inte ett utbildningsprogram för blivande yrkeskockar.

I övrigt håller jag med.
Citera
2025-01-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Men juryn ska ju smaka på maten

Det är jämförbart med när du lagar mat hemma till dina fyra otacksamma barn (katter?). Du behöver inte täcka håret då, även om man man naturligtvis ändå gör det för att slippa servera mat med hår i.
Citera
2025-01-22, 21:52
Medlem
Vem var David som åt på Aira så frekvent att han "kände" Tommy?
Citera
2025-01-22, 22:06
Medlem
JoakimFenixs avatar
Den där kvinnliga deltagaren: Jag vaknade upp en dag så var hörseln på ena örat borta

Tina: Var det stress? Inte? Konstigt...

Mycket intressant interaktion. Gillade den totala apatin bland jurymedlemmarna när hon berättade det
Citera
2025-01-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
”Restaurangchefen” Emanuela är en karaktär som Fyran kommer se till så att hon går vidare till topp 12.

Ja och hon unga Tjockisen går garanterat också vidare + Ebba sen nån av Babbetjejerna sen ska bögkvoten uppfyllas också sen har 4 sin favorit topp 12

Han fdModeraten med spenaten har också en plats va???
Citera
2025-01-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja och hon unga Tjockisen går garanterat också vidare + Ebba sen nån av Babbetjejerna sen ska bögkvoten uppfyllas också sen har 4 sin favorit topp 12

Han fdModeraten med spenaten har också en plats va???
Tjockisen har sin mamma med
Citera
2025-01-23, 18:54
Medlem
Amors avatar
Väldigt märkligt att den gamla mannen gick vidare?

Hans första rätt såg faktiskt helt bedrövlig ut. Kött, potatis och coleslaw ungefär. Fattar inte att man är med i ett sådant program, om man lagar den typen av mat.
Citera
2025-01-25, 00:48
Medlem
Marabouoreos avatar
Tippar redan nu på att både Samantha och Manuela (?) kommer gå jävligt långt. Minns inte om hon heter så, men hon som bryter på någon typ av spanska och som Tommy verkar enormt kåt på
Citera
2025-01-26, 19:33
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Tippar redan nu på att både Samantha och Manuela (?) kommer gå jävligt långt. Minns inte om hon heter så, men hon som bryter på någon typ av spanska och som Tommy verkar enormt kåt på

Emanuela är väldigt knullvänlig.

Där va en som aldrig fick tv-tid mer än när hon åkte ut i första ronden i Gävle som såg snygg ut också. Nån blond bit med vit t-shirt.
Citera
2025-01-26, 20:14
Medlem
Kanastras avatar
Finns en podd om mästerkocken med två fd deltagare, man får lite behind the scene-info.
https://poddtoppen.se/podcast/1786081076/efter-ratten
Citera
2025-01-28, 11:57
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Man springer aldrig i ett kök. Alla 40 deltagare borde få sparken.

Det gör man en gång. Och en gång endast. Tror det va 4:e dagen på min praktik i gymnasiet. Slog en sån jävla vindmölla. Trodde jag lyckades röra varenda muskel i exakt hela kroppen samtidigt.
Första och sista gången jag gjorde det

Samma sak med att varmluftsugn. En gång öppnar man den framifrån.
Helvete va varmt det blev 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in