Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja så är det
echoesofglory:
s PM omintetgör Annelis
100% alibi och
pusselbiten 🧩 som saknades hittades i ett gammalt PM från 2016.
Det mystiska
brottspusslet med 'jag känner inte namnet':
1. som den fjärde flickan i P's lägenhet i Kramfors på fredag kväll.
2. som inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka.
3. som åkte med Anneli i Bollsta.
4. som åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.
5. som var i Umeå när Berit skjutsade Eva vid 23-tiden.
6. som fick reda på att Eva var död när hen slog upp tidningarna på måndagen i Sundsvall med dåvarande sambon.
* PM
Citat:
Pia ska ha varit i Umeå, polisen brydde sig inte om hennes utsagor...
Polisen borde nog kanske börja bry sig om 'jag känner inte namnet'
utsagor.
* PM
Citat:
Pias bild är ju en helt annan, att Eva gillade Annelis pojkväns lillebror som var Ps hatobjekt, P hade ju ihop det med Evas väninna dessutom.
Utsagan från 'jag känner inte namnet' att Eva gillade Annelis pojkväns lillebror är intresseväckande.
2017-04-30, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Förutom det måttade knytnävesslaget mot systern så var han tydligen inte våldsam vad vi vet. Däremot fanns det ju en personlig konflikt mellan Eva och Paj, under våren/sommaren hade hade han retat sig på Annelis pojkvän, han skulle ha sagt till en väninna att hon skulle berätta för Anneli vilket svin hennes nya pojkvän var.
Sen fick han alltså reda på att Eva gillade en person i den pojkvännens närmaste krets som han hatade, vilket spädde på hatet ännu mer. Eva retade P med att hon skulle träffa sin "sötnos till kille", trots att det alltså inte fanns någon relation. Så Eva kommer hem en fredag i september 1987, hon är glad och talar om sitt nya jobb och liv, P är sur, kanske kunde han inte besinna sig längre?
Även
utsagan om att Eva gillade en person i Annelis pojkväns närmaste krets, och att hon retades med att hon skulle träffa sin ”sötnos till kille” är fängslande.
Så här kan det ha gått till:
Efter att 'jag känner inte namnet' lämnat P's lägenhet i Kramfors på fredag kväll och åkt med Anneli i Bollsta kan hen ha återvänt till Kramfors, istället för till Umeå som
echoesofglory tror. Vid tiden för mordet sker en olycka med kniven. På lördagmorgon åker 'jag känner inte namnet' till dåvarande sambon i Sundsvall, istället för till Umeå. På måndagen får 'jag känner inte namnet' enligt sin
utsaga reda på att Eva var död när hen slog upp tidningarna tillsammans med dåvarande sambon.
Jag får intrycket att det är mycket
enligt 'jag känner inte namnet',
'jag känner inte namnet' tror och
'jag känner inte namnet' som berättade i
PM:
en från 2016.
Utsagorna från 'jag känner inte namnet' är
suspekta!
Anneli kan därför vara helt ovetandes om mordet på sin syster Eva.