2025-01-18, 00:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Enligt uppgifter i tråden var 'jag känner inte namnet' och Anneli på två ställen under kvällen.

Mm... intressant, dom var i Bollsta och ?

Vi vet att Anneli var i PAJ's lägenhet till ca kl 21.
Men var samkvämet = "det andra stället"?

Långbacken var knappast "det andra stället" som avsågs.

Det går dock inte att utesluta att Långbacken var ett tredje ställe dom var på under kvällen
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-01-18 kl. 00:39.
Citera
2025-01-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Det går dock inte att utesluta att Långbacken var ett tredje ställe dom var på under kvällen

Det tog echoesofglory hela 56 minuter att varsebli sitt leakage; då var det redan försent, inlägget citerades efter blott 25 minuter.

Jag ska skriva en roman om Bollsta och ?

Sitt inte uppe och vänta, det kan dröja lite.

Senast redigerad av Tramsout 2025-01-18 kl. 01:22.
Citera
2025-01-18, 08:35
Avslutad
Citat:

Cykeln som låg i diket var nog Annelies och Evas från hemmet.

Den andra cyklisten kanske inte ens var delaktig i mordet, det fanns ju många såna cyklar på 80 talet och finns än idag.

Cyklisten kan ha svängt in på antingen Kontorsvägen/Kapellvägen eller vidare mot Frånö, det förtäljer inte historien vad jag förstår.

Jag tror inte på Mr P som mördaren. Troligare med SE/GN eller PG/AS.

Ljuger PAB familjen ?
Senast redigerad av SanktBotvid2311 2025-01-18 kl. 09:05.
Citera
2025-01-18, 12:02
Avslutad
Citat:

Kanske hade mördarna tur att det kom en cyklist från andra sidan.
Detta förvillade förmodligen hela utredningen om den cyklisten inte har med mordet att göra.

Det kan lika gärna varit Flax, Patrik Ö eller Börje Öhman.

Det troliga är att AS eller PG flyttar på cykeln tidig lördag morgon, när hon åker mot Sundsvall.

AS började städjobbet på Domus lördag innan dom flesta människor var uppstigen, så hon hade även chansen att ta den till arbetet som vanligt.

Sen fanns det även en Damkamm på platsen, undra om den togs som bevis och analyserades ?

P*d*r, Al*f, och B*rbro kanske inte ens såg eller hörde om AS och PG sov över i Bollstabruk.
Eller så vet dom fullt ut vad som hände.
Senast redigerad av SanktBotvid2311 2025-01-18 kl. 12:04.
Citera
2025-01-18, 14:56
Medlem
Citat:

Enligt uppgifter i tråden var inte 'jag känner inte namnet' i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks.

Citat:
Citat:
Men om du nu vet så mycket kan du väl svara på dom frågor jag ställer?

Var du också i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks?

Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.

Statement är att 'jag känner inte namnet' inte var i P's lägenhet!

Enligt uppgifter i tråden säger 'jag känner inte namnet’ att vissa saker inte går att berätta, får inte berätta.

Citat:
Citat:
Så efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni och fortsatte kvällen tillsammans?

Citat:
Eftersom du och Anneli är 110% säkra på att P mördade Eva, vad anser ni två är det starkaste beviset för det? bortsett en massa indicier.

Ja vi var tillsammans. Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.

Då ska istället jag berätta vilka som var i i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks.

I media fanns det en artikel som nämde att det var fyra flickor med under mötet i Mr Ps lägenhet.

Citat:
2016-10-31, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus1
Ja dom borde skämmas, han borde ha fått ett fett skadestånd. En annan förhörsledare var en gammal stofil vid namn Gunnar Nilsson som var övertygad om att det var Sture.

2016-10-31, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Gunnar Nilsson syns här:
https://postimg.org/image/yj40ghwrh/

Verkar vara en gammal fossil, givetvis är det byfånen som är skyldig

2016-10-31, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
I den artikeln nämns familjen vid namn och Evas bror ska tydligen heta Niklas och vara äldre än Eva. Han skulle visst bo i K-fors han också vid den tiden.

2016-10-31, 22:43
Citat:
Nämns också att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, men vem är den fjärde? Och vad kan hon berätta? Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men man vet aldrig...

2016-10-31, 22:50

Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Mycket intressant. Tyvärr måste vi nog ha tillgång till FUP för att få reda på vad denne fjärde kvinna hade att säga om mötet (om person fyra inte är Mr.P förstås).

Det skulle överhuvudtaget vara intressant att få reda på hur detta möte artade sig?

Jag inbillar mig (utan att ha tillgång till all fakta här), att "Mr.P"; "fiskade" efter information om det fanns en ny kille i Evas liv. Det var det intrycket jag fick från TV-programmet...

2016-10-31, 23:01
Citat:
Det här är ju också en föreställning som vi inte vet är sann, Paj kanske är helt ointresserad av hästar, sitter i ett rum bredvid och när mörka tankar. Det var ju de fyra tjejerna eller hur många dom nu var som planerade tävlingen...

2016-10-31, 23:40
Citat:
Han inte bara fiskade, Pia råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken". Han måste blivit galen inombords, han inser att Eva lurat honom, han har stått där och packat hennes saker inför hennes nya liv, med en annan man. Fick det honom att gå över gränsen? Jag tror det, om inte Mr P kunde få Eva, skulle ingen få det...

'jag känner inte namnet' råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken".

Citat:
Det står klart och tydligt i tråden för den som förstår sig på att dechiffrera ett leakage.

'jag känner inte namnet' är den fjärde flickan som var i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks.

Citat:
Det tog echoesofglory hela 56 minuter att varsebli sitt leakage; då var det redan försent, inlägget citerades efter blott 25 minuter.

Från 2016-10-31, 23:40 till 2016-11-01, 00:36.

Citat:
2016-11-01, 00:08
Citat:
Ja, fan vad konstigt? Men det kanske var den riktiga pojkvännen som skrev dikten och lade den på kransen? Var båda på begravningen, kanske samtidigt som exet Mr M?? Jag tolkade det som att den nya kom från Sundsvall, hon skulle ju bo där så ett särboförhållande kanske inte var lockande? Och skulle den nya killen bo med Eva, fick det bägaren att rinna över för Mr P? Han verkar ju inte känt till detta förrän Pia berättat det, men det framgår inte när P får reda på det.

Kanske finns fler ledtrådar i lokalpressen...

2016-11-01, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Tänkte just skriva detta faktum, kritisera ditt förra inlägg. Men du löste det själv.

Det är en intressant detalj. Om det var på detta möte under mordvällen "Mr.P" fick reda på detta - kan han ha "triggats" igång riktigt ordentligt, kan man anta...

2016-11-01, 00:36
Citat:
Det kan nog inte varit mordkvällen, eftersom Pia inte var med då. Men "P" kan ju ha fattat beslutet innan mordkvällen, behöver ju inte ha triggats utan något som växt fram.

Detta leakage från echoesofglory belägger att 'jag känner inte namnet' är en av fyra flickor som var med under mötet i Mr Ps lägenhet.

Citat:
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.

Efter mötet i Mr Ps lägenhet åkte 'jag känner inte namnet' och Anneli till Bollsta.

Citat:
Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.

Och efter det …

Citat:

… till Långbacken?

De fyra flickorna som var i i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks är Eva, Anneli, Berit och 'jag känner inte namnet'.
Senast redigerad av Tramsout 2025-01-18 kl. 15:10.
Citera
2025-01-18, 19:55
Avslutad
Citat:
Jag är helt inne på din linje, det är något "konsigt" med det här...
Tror inte Anneli (och därmed även PG) utreddes alls "på den tiden", dvs i en liten bonnhåla för snart 40 år sedan, just med anledning avatt AS var Eva's lillasyster. Det fanns givetvis inte på kartan att hon skulle kunna vara skyldig/inblandad.
Hela historien om hur man "var i Bollsta" känns tunn, det påstås ha hänt en "olycka" med PG under fredagsnatten och hon lämnade Kramfors tidigt på lördagsmorgonen? Anneli kände inte till olyckan? Hmm... dom var med varandra på fredagskvällen, i Bollsta, just när mordet skedde? Man är därmed varandras alibi etc...
Nja jag tror det är här man ska gräva, det finns något här.

Deras alibin är nog inte utredda.
Hur långt efter mordet gör AS slut med sin pojkvän ?
Citera
2025-01-18, 20:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Sitt inte uppe och vänta, det kan dröja lite.

Nä det här håller inte...
Enligt ett inlägg befann sig PG inte i Kramfors vid tidpunkten för mordet.
Ett annat inlägg berättar om hur PG och Anneli var tillsammans i Bollsta vid tidpunkten för mordet.

Hur ska dom ha det?
Citera
2025-01-18, 22:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanktBotvid2311
Deras alibin är nog inte utredda.
Hur långt efter mordet gör AS slut med sin pojkvän ?

I egenskap av att vara lillasyster/en i familjen var väl Anneli ungefär lika mycket utredd som Eva's föräldrar, dvs inte alls.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-01-18 kl. 22:38.
Citera
2025-01-19, 10:11
Avslutad
Citat:
Ett annat inlägg berättar om hur PG och Anneli var tillsammans i Bollsta vid tidpunkten för mordet.

Hur ska dom ha det?

Det finns helt klart luckor i deras story.
Kan motivet var toyboyen ?
Alltså om pekarens pojkvän var Evas toyboy.
Eller om det var Annelis pojkvän som var Evas toyboy, om hon skulle flytta närmare Sundsvall kan man då förstå svartsjukan hos kvinnorna.
Då kan man även förstå varför Anneli inte ville medverka i TV.
Citera
2025-01-19, 12:46
Medlem
Citat:

Hur ska dom ha det?

Angående den fjärde flickan som var med under mötet i Mr Ps lägenhet.

Den 2016-10-31, 22:43 nämner echoesofglory att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, men vem är den fjärde? Och vad kan hon berätta? Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men man vet aldrig...

Citat:
Citat:
I media fanns det en artikel som nämde att det var fyra flickor med under mötet i Mr Ps lägenhet.

Citat:
2016-10-31, 22:00
Citat:
Gunnar Nilsson syns här:
https://postimg.org/image/yj40ghwrh/

Verkar vara en gammal fossil, givetvis är det byfånen som är skyldig

2016-10-31, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
I den artikeln nämns familjen vid namn och Evas bror ska tydligen heta Niklas och vara äldre än Eva. Han skulle visst bo i K-fors han också vid den tiden.

2016-10-31, 22:43
Citat:
Nämns också att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, men vem är den fjärde? Och vad kan hon berätta? Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men man vet aldrig...

Det var dock inte första gången som echoesofglory leakage i tråden att kanske nån till var hemma hos "P" i Kramfors Centrum på kvällen.

2016-10-27, 23:19
Citat:
Eva, systern Anneli och en annan väninna och kanske nån till var hemma hos "P" i Kramfors Centrum på kvällen, Eva åkte hemåt med väninnan. Nej det verkar ju väldigt konstigt att helt plötsligt börja oroa sig utan anledning. P är alltså Per-Arne enligt tidningsartikel i AB 1987, nån som vet efternamnet? Boende på Björstagatan(?) 1987.

Fyra dagar innan, 2016-10-27, 23:19, blott två timmar och nitton minuter efter det att Svenska fall för FBI del 1 började sändas på TV4 klockan 21:00 läckte echoesofglory att kanske nån till var hemma hos "P".

En gång är ingen gång, två gånger är en gonggong!

Den fjärde flickan - nån till - är 'jag känner inte namnet'.

Enligt den här läckan från echoesofglory befann sig 'jag känner inte namnet' i Kramfors vid tiden för mordet tillsammans med Anneli.

Eller, vid tiden FÖRE mordet!

Vi vet nu att 'jag känner inte namnet' befann sig i Kramfors vid tiden FÖRE och EFTER mordet på Eva enär hen åkte därifrån lördagmorgon.

Citat:
Citat:
Enligt uppgifter i tråden befann sig inte 'jag känner inte namnet' i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, och hen fick inte reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Citat:
Enligt uppgifter i tråden var 'jag känner inte namnet' med Anneli i Bollsta vid tiden för mordet.
Citat:
Enligt uppgifter i tråden åkte 'jag känner inte namnet' från Kramfors tidig lördagmorgon.
Citat:
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon

Anneli och 'jag känner inte namnet' alibi är VID TIDEN FÖR mordet, inte FÖRE mordet!

Citat:
Anneli och 'jag känner inte namnet' ger varandra 100% alibi i Bollsta vid tiden för mordet på Eva genom tid och plats för en påstådd olycka.

Det är nu dags att börja utreda Anneli och 'jag känner inte namnet'!

Citat:
I egenskap av att vara lillasyster/en i familjen var väl Anneli ungefär lika mycket utredd som Eva's föräldrar, dvs inte alls.

Case opened!
Citera
2025-01-20, 11:10
Medlem
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Citat:
Uppgiften om att det var fyra flickor i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks avslöjas av Bo Åström i Svenska fall för FBI del 1 2016.

Svenska fall för FBI del 1 2016
https://tv4.syntolken.se/svenska-fall-fbi-2016-del-1-syntolkad/
43:28
Bo Åström: Hon tillbringade sin sista sista kvällen i livet i din lägenhet tillsammans med systern å å vem var det mer PIIIP å vad det nu var för folk.
0. Din är Mr P.

1. Hon är Eva.

2. Systern är Anneli.

3. PIIP är väninnan Berit.

4. ’vad det nu var för folk’ är 'jag känner inte namnet'.

Det här innebär att Polisen är medvetna om att 'jag känner inte namnet' är den fjärde flickan i P's lägenhet.

Det kommer mera …
Citera
2025-01-20, 12:11
Medlem
Citat:
Det kommer mera …

Korthus

Jag har tagit del av ett PM där echoesofglory:s stora konstruktion med balans och friktion inte är korrekt byggt, och korthuset faller med det alibi som 'jag känner inte namnet' ger Anneli i tråden år 2019.

… mer om det kommer.
Senast redigerad av Tramsout 2025-01-20 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in