2023-12-12, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag hann inte kolla upp det idag, kollar upp det imorgon f.m.

Denne L*rs *Fr*stadius heter även han Örj*n i mellannamn.
Även M*ts Fr*stadius heter Örj*n.

Frågan är om M*ts var B*rbro och A*fs son som adopterades bort.

Det kan ju vara så att han fick växa upp hos släktingarna/kusinerna som hade föräldrar som var något äldre, födda 1945 / K*nrad, Ass*r.

Det kanske går att kolla eventuella släktskap däremellan.

Både L*rs och M*ts är födda i Jämtland och har troligen sin pappas/broders mellannamn Örj*n.
Annars borde M*ts haft namnet Ass*r som övriga pojkarna.

B*rbro fick i såna fall M'ts när hon var ca 16-17 år.
Är denne L*rs Örj*n Frest*dius bror med A*f Frest*dius

Kan vara detta GN menar med vill mina kusiner minnas.
Om han låg bakom mordet på Eva.
Eva var ihop med M*ts F samtidigt som Anneli.

Men om mordet handlar om toyboyen så kan det mycket väl vara så att BF och AF beställer mordet genom GN. PAB familjen.
Gossen Ped*r F gör GNs tatuering 28 år senare ovetandes om dess betydelse?

Kanske kan det vara så att GN ville ha 10.000kr för besväret då han räknat ut att Eva just hade passerat sin 10.000e dag, en fin och jämn summa.
Det bara måste vara så här det gått till.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-12 kl. 22:23.
Citera
2023-12-12, 22:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Denne L*rs *Fr*stadius heter även han Örj*n i mellannamn.
Även M*ts Fr*stadius heter Örj*n.

Frågan är om M*ts var B*rbro och A*fs son som adopterades bort.

Det kan ju vara så att han fick växa upp hos släktingarna/kusinerna som hade föräldrar som var något äldre, födda 1945 / K*nrad, Ass*r.

Det kanske går att kolla eventuella släktskap däremellan.

Både L*rs och M*ts är födda i Jämtland och har troligen sin pappas/broders mellannamn Örj*n.
Annars borde M*ts haft namnet Ass*r som övriga pojkarna.

B*rbro fick i såna fall M'ts när hon var ca 16-17 år.
Är denne L*rs Örj*n Frest*dius bror med A*f Frest*dius

Kan vara detta GN menar med vill mina kusiner minnas.
Om han låg bakom mordet på Eva.
Eva var ihop med M*ts F samtidigt som Anneli.

Men om mordet handlar om toyboyen så kan det mycket väl vara så att BF och AF beställer mordet genom GN. PAB familjen.
Gossen Ped*r F gör GNs tatuering 28 år senare ovetandes om dess betydelse?

Kanske kan det vara så att GN ville ha 10.000kr för besväret då han räknat ut att Eva just hade passerat sin 10.000e dag, en fin och jämn summa.
Det bara måste vara så här det gått till.

Nej GN pratar om sina egna kusiner eftersom han skickar en hälsning till Rosornas ö (Gotland), där hans mor var född.
Citera
2023-12-12, 22:58
Avslutad
Felpost
Senast redigerad av Enotroligkille 2023-12-12 kl. 23:06.
Citera
2023-12-12, 23:06
Avslutad
Felpost
Citera
2023-12-12, 23:09
Avslutad
Citat:
Nej GN pratar om sina egna kusiner eftersom han skickar en hälsning till Rosornas ö (Gotland), där hans mor var född.

Ja Y nordin på Gotland kan vara GNs kusin som han hälsar till.
Modern Signhild fyllde år på morddagen.
Möjligt att dottern döptes samma dag som Eva mördas.

Brodern som hittade anteckningsblocket på Kapellvägen var troligen L*rs M*berg.
Efter mordet på Eva tycks han ha flyttat in på Kapellvägen 3 en tid nu bor han nära hundvittnet.

Kan denna L*rs M vara den som cyklade på hundvittnet.
Han bodde ju på Kontorsvägen 7 vid tiden för mordet, perfekt uppsikt där Eva kommer i Långbacken.

Vore ju jäkligt fräckt om mördaren flyttade in i Evas lägenhet ?
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-12 kl. 23:23.
Citera
2023-12-12, 23:44
Avslutad
Citat:

Ja det fanns ju en till Signh*ld N*rdin i Kramfors, född 1925-09-25, boendes på strandgatan 11.

Kanske var det Th*klas syster, född 1924-09-23 och en av anledningarna att hon flyttade till Kramfors.
Märkligt värre.
Citera
2023-12-13, 00:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Brodern som hittade anteckningsblocket på Kapellvägen var troligen L*rs M*berg.
Efter mordet på Eva tycks han ha flyttat in på Kapellvägen 3 en tid nu bor han nära hundvittnet.

Nej det var La*s Mobe*g som bodde på Bruket -87.
Om Lars hade en bror kan det ha varit han som var på besök under lördagen och sen hittade blocket när han var på väg hem.
Citera
2023-12-13, 09:32
Avslutad
Citat:
Nej det var La*s Mobe*g som bodde på Bruket -87.
Om Lars hade en bror kan det ha varit han som var på besök under lördagen och sen hittade blocket när han var på väg hem.

Ja denne LM kan ha haft en bror som heter And*rs M, 6 år äldre.
Båda bor kvar i Kramfors och nära hundvittnet.

Intressant att denne L*rs bodde på Kontorsvägen 7 i direkt anslutning till Långbacken och sedan flyttade in på Kapellvägen 3 där Eva bodde.
Det vore ju rätt sjukt om mördaren flyttar in efter mordet.

Det är märkligt om ingen på Kontorsvägen 5/7 hörde eller såg något när Eva mördas, dessutom med tanke på att Laban levde rövare.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-13 kl. 10:09.
Citera
2023-12-13, 13:26
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Vem ska vi tro på?

kramiklon från 2017-02-07, 07:07 länk
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Bå säger också under samtalet med Åström att hon vanligtvis inte brukar skjutsa Eva hem , men tillägger också att Eva inte brukade ha för vana att gå sista vägen hem.
BÅ — ’kontra’ — boanchga

boanchga från 2021-03-21, 20:29 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Både anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban, spelar ingen roll vilket väder det var.

Ska vi tro på BÅ eller boanchga?

Så vem ska vi tro på?

aaa aaaah aah aa

Så vem ska vi tro på?

aaa aaaah aaah aa

oo ooo...
Citera
2023-12-13, 18:26
Medlem
Handfatstrallarens avatar
boanchga från 2023-10-08, 21:39 länk
Citat:
Nu har det passerat 36 år och banemannen P*J är lika skyldig som han alltid varit, ingen annan hade fått tag i Laban, hunden som vägrade att vara med människor som han inte kände, han gick inte fram till nån! P hade aldrig hunnit bara ta fast honom.
Han hade en som skyddade honom tills hon dog, hans mamma. Men DNA tuffar på framåt så till slut så….
Nu har det passerat 36 år och banemannen P*J är lika skyldig som han alltid varit, ingen annan hade fått tag i Laban, hunden som vägrade att vara med människor som han inte kände, han gick inte fram till nån!
P hade aldrig hunnit bara ta fast honom.
Han hade en som skyddade honom tills hon dog, hans mamma.
Men DNA tuffar på framåt så till slut så….
2023 — ’kontra’ — 2018

boanchga från 2018-09-24, 19:15 länk
Citat:
Ja, 31 år har Eva missat att få leva sitt liv. I 31 år har mördaren gått fri, men, han kan inte längre leva som han gjort under dessa år. Nu, när han fått klart för sig att många, många människor är helt övertygad om att han är den skyldige har hans liv fått reducerats kraftigt. Han kan inte längre vara ute och parta loss på krogen/restauranger. Han får sitta hemma, vara i sin stuga eller haka på arbetskompisarnas jobbaktiviteter och äta och dricka hos Kinarestaurangen. Jag tror inte att de vill ha honom med, eller, jag vet att de inte vill ha honom med men ingen vill säga det bara. Den som känner P vet att han hugger så fort han får chansen. Skulle han inte få gå med på jobbpartyn skulle han gå direkt till facket/chefen och klaga. Det skulle vara så synd om honom.
OCH, jo han uppför sig konstigt, han tror att han är förföljd av Pia som var med i Sv fall för FBI. Undrar just om det är ett önsketänkande av honom? Han åker däremot förbi hemma hos henne itid och otid. Han vill skrämmas. Men, hennes ena hund, ja, den klarar han inte av att locka in. Tur för honom att han kände Laban.
Ja, 31 år har Eva missat att få leva sitt liv.
I 31 år har mördaren gått fri, men, han kan inte längre leva som han gjort under dessa år.
Nu, när han fått klart för sig att många, många människor är helt övertygad om att han är den skyldige har hans liv fått reducerats kraftigt.
Han kan inte längre vara ute och parta loss på krogen/restauranger.
Han får sitta hemma, vara i sin stuga eller haka på arbetskompisarnas jobbaktiviteter och äta och dricka hos Kinarestaurangen.
Jag tror inte att de vill ha honom med, eller, jag vet att de inte vill ha honom med men ingen vill säga det bara.
Den som känner P vet att han hugger så fort han får chansen.
Skulle han inte få gå med på jobbpartyn skulle han gå direkt till facket/chefen och klaga.
Det skulle vara så synd om honom.
OCH, jo han uppför sig konstigt, han tror att han är förföljd av Pia som var med i Sv fall för FBI.
Undrar just om det är ett önsketänkande av honom?
Han åker däremot förbi hemma hos henne itid och otid.
Han vill skrämmas.
Men, hennes ena hund, ja, den klarar han inte av att locka in.
Tur för honom att han kände Laban.
boanchga refererar ofta till att P*J kände hunden Laban, och hen syftar med DET till att just DET är DET som är lösningen till mordet på Eva.

boanchga från 2016-11-06, 22:28 länk
Citat:
Glöm inte att det finns ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.

boanchga från 2016-11-06, 22:32 länk
Citat:
Laban hade avslöjat honom direkt.

boanchga från 2016-11-06, 22:41 länk
Citat:
Det här mordet är utfört av en psykopat som visste att Laban skulle avslöja honom om han lät honom leva.

boanchga från 2019-04-28, 11:56 länk
Citat:
Badkarsrunkaren.... svara inte vad jag är nöjd med eller inte, håll dig till fakta. För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster. Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Tonen i tråden är väldigt otrevlig emellanhåt. Hån när det blir mothugg. Acceptera att Paj är banemannen och rikta energin dit så kommer mycket att komma fram!
Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster.
Hur jag vet det?
Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Naturligtvis kan boanchga inte berätta DET här hur hen vet DET, fast vi vet ju redan DET.

boanchga från 2019-09-28, 23:03 länk
Citat:
Finns bara en som kunnat fånga in Laban....

boanchga från 2021-03-20, 20:05 länk
Citat:
Laban skulle inte låtit sig fångas av GN, utan någon som kände honom....

boanchga från 2021-03-20, 20:55 länk
Citat:
Ja så är det, ingen tvekan och har aldrig varit. Finns ingen annan, och, ingen hade kunnat fånga in Laban som inte kände honom mycket väl, han var överhuvudtaget inte intresserad av att komma i närheten av människor han inte kände. Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då. Och, jag har har sett P:s vansinnes hat och vet saker han gjort, så, nej ingen tvekan.
ingen hade kunnat fånga in Laban som inte kände honom mycket väl
Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då.
Det måste ha gjort ont i boanchga när Laban inte ville bli klappad av hen som hade god hand med hundar.

Därför underlättade det säkerligen mycket för boanchga när hen högg kniven rakt ner i Labans nacke (hals) i Långbackens mörka sunkna grönska efter det att Anneli först lyckats locka fram hunden till dem.

boanchga och Anneli dödade tillsammans Eva och hunden Laban i vredesmod över att Mr P hade inlett ett förhållande med den nu mördade kvinnan.

Det var ett önsketänkande från boanchga:s sida att de två snart skulle bli ett.

Sedan en tid tillbaka hade nämligen boanchga förföljt Mr P.

Sanninggerfrihet från 2021-03-08, 08:42 länk
ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.
hennes syster
var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär
hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta
han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.
Anledningen till att Anneli hjälpte psykot boanchga med mordet på sin egen syster beror på en enorm missunnsamhet efter det att MrP hivat exflickvännen likt en påse sopor på tippen.

MrP såg ju hyfsad ut medan Annelis kläder på den tiden visade på misär.

Dessutom var Anneli underlig på gränsen till socialt missanpassad medan MrP hade haft många tjejer.

Sanninggerfrihet tordes ju veta om det; och de av er som har hängt med i trådvårdarnas leakage här i tråden torde ju därför också veta om varför Sanninggerfrihet vet om det hen vet om Anneli.

Handfatstrallaren från 2023-12-10, 11:55 länk
Visst, allt är möjligt, men ändå, NEJ, det var inte Eva’s mors cykel som låg i Långbackens högra dike … inte en chans att mördaren återbördade cykeln till föräldrahemmet efter mordet … såvida inte mördaren är Anneli.
Det är därför som mördarna återbördade cykeln till föräldrahemmet efter mordet … mördarna är Anneli och boanchga.

Timeout från 2023-11-09, 01:44 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bara en massa dravel i vanlig ordning. Mördaren är PAJ för han och ingen annan kunde ha lockat till sig Laban.
DET är DET som är lösningen till mordet på Eva

Timeout och boanchga
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-12-13 kl. 19:09.
Citera
2023-12-13, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
boanchga från 2023-10-08, 21:39 länk
Nu har det passerat 36 år och banemannen P*J är lika skyldig som han alltid varit, ingen annan hade fått tag i Laban, hunden som vägrade att vara med människor som han inte kände, han gick inte fram till nån!
P hade aldrig hunnit bara ta fast honom.
Han hade en som skyddade honom tills hon dog, hans mamma.
Men DNA tuffar på framåt så till slut så….
2023 — ’kontra’ — 2018

boanchga från 2018-09-24, 19:15 länk
Ja, 31 år har Eva missat att få leva sitt liv.
I 31 år har mördaren gått fri, men, han kan inte längre leva som han gjort under dessa år.
Nu, när han fått klart för sig att många, många människor är helt övertygad om att han är den skyldige har hans liv fått reducerats kraftigt.
Han kan inte längre vara ute och parta loss på krogen/restauranger.
Han får sitta hemma, vara i sin stuga eller haka på arbetskompisarnas jobbaktiviteter och äta och dricka hos Kinarestaurangen.
Jag tror inte att de vill ha honom med, eller, jag vet att de inte vill ha honom med men ingen vill säga det bara.
Den som känner P vet att han hugger så fort han får chansen.
Skulle han inte få gå med på jobbpartyn skulle han gå direkt till facket/chefen och klaga.
Det skulle vara så synd om honom.
OCH, jo han uppför sig konstigt, han tror att han är förföljd av Pia som var med i Sv fall för FBI.
Undrar just om det är ett önsketänkande av honom?
Han åker däremot förbi hemma hos henne itid och otid.
Han vill skrämmas.
Men, hennes ena hund, ja, den klarar han inte av att locka in.
Tur för honom att han kände Laban.
boanchga refererar ofta till att P*J kände hunden Laban, och hen syftar med DET till att just DET är DET som är lösningen till mordet på Eva.

boanchga från 2016-11-06, 22:28 länk

boanchga från 2016-11-06, 22:32 länk

boanchga från 2016-11-06, 22:41 länk

boanchga från 2019-04-28, 11:56 länk
Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster.
Hur jag vet det?
Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Naturligtvis kan boanchga inte berätta DET här hur hen vet DET, fast vi vet ju redan DET.

boanchga från 2019-09-28, 23:03 länk

boanchga från 2021-03-20, 20:05 länk

boanchga från 2021-03-20, 20:55 länk
ingen hade kunnat fånga in Laban som inte kände honom mycket väl
Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då.
Det måste ha gjort ont i boanchga när Laban inte ville bli klappad av hen som hade god hand med hundar.

Därför underlättade det säkerligen mycket för boanchga när hen högg kniven rakt ner i Labans nacke (hals) i Långbackens mörka sunkna grönska efter det att Anneli först lyckats locka fram hunden till dem.

boanchga och Anneli dödade tillsammans Eva och hunden Laban i vredesmod över att Mr P hade inlett ett förhållande med den nu mördade kvinnan.

Det var ett önsketänkande från boanchga:s sida att de två snart skulle bli ett.

Sedan en tid tillbaka hade nämligen boanchga förföljt Mr P.

Sanninggerfrihet från 2021-03-08, 08:42 länk
ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.
hennes syster
var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär
hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta
han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.
Anledningen till att Anneli hjälpte psykot boanchga med mordet på sin egen syster beror på enorm missunnsamhet efter det att MrP hivat exflickvännen likt en påse sopor på tippen.

MrP såg ju hyfsad ut medan Annelis kläder på den tiden visade på misär.

Dessutom var Anneli underlig på gränsen till socialt missanpassad medan MrP hade haft många tjejer.

Sanninggerfrihet tordes ju veta om det; och de av er som har hängt med i trådvårdarnas leakage här i tråden torde ju därför också veta om varför Sanninggerfrihet vet om det hen vet om Anneli.

Handfatstrallaren från 2023-12-10, 11:55 länk
Visst, allt är möjligt, men ändå, NEJ, det var inte Eva’s mors cykel som låg i Långbackens högra dike … inte en chans att mördaren återbördade cykeln till föräldrahemmet efter mordet … såvida inte mördaren är Anneli.
Det är därför som mördarna återbördade cykeln till föräldrahemmet efter mordet … mördarna är Anneli och boanchga.

Timeout från 2023-11-09, 01:44 länk

DET är DET som är lösningen till mordet på Eva

Timeout och boanchga

Det förklarar iaf mycket om Anneli var den enda som kunde fånga in Laban.
GN visste att P*A, Anneli och Berith låg bakom mordet ?
PAB.
Citera
2023-12-14, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Förgör du mig , Förgör jag dig

https://m.facebook.com/547504080/posts/10152548128594081/?d=n&substory_index=0
Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.
PAB står för Payback is A Bitch (Hämden är ljuv).

https://www.acronymfinder.com/Payback%27s-A-Bitch-(PAB).html
PAB stands for Payback's A Bitch.
https://tr-ex.me/översättning/engelsk-svenska/payback+is+a+bitch#gref
(Hämnden är ljuv.)
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Monogram
Monogram är en typ av namnchiffer som består av en eller flera personers initialer, förkortningen för ett företag, inrättning eller dylikt, ofta i konstnärligt stiliserad form. Ordet monogram betyder att en bokstav symboliserar ett helt namn. Monogram kan vara uppbyggda av en till fyra bokstäver.
’PAB’ borde mina kusiner minnas.

’Payback's A Bitch’ borde mina kusiner minnas.

’Hämnden är ljuv’ borde mina kusiner minnas.

Vilka åsyftas med mina kusiner?
Ordet kusin användes förr som tilltalsord mellan furstar, avlägsnare släktingar och gamla bekanta.
Mördades Eva Söderström som hämnd för någonting?

För vad, och för vem / vilka isåfall?

Vad vet Mr P, Annelie och Berit?
Om vittnena väljer att tala avslöjas mördaren.

Ja detta känns som en fullt möjlig orsak till varför Eva mördades.
Hämnden var ljuv ?
Var B'rbros syster M*ts mamma ?
Därav var Ped*r kusin med Mr M.
Ped*r gör Gns tatoo som ett minne av mordet på Eva.
P*d*r kusin med toyboyen.

Det kan ju så klart även var på faderns sida.
Om K*nr*d och *lf Fr*stadius är bröder

Paybacks a bitch för(P*d*r, A*f och B*rbr*)
För att Eva dejtade samma kille som sin syster bakom hennes rygg.
Mr M var troligen M*ts Frest*dius.

Toyboyens föräldrar kan ha ogillat förhållandet mellan M*ts och Eva och beställer mordet genom GN för 10.000kr. Mordet kan även vara som en avbetalning på en skuld som AS hade till GN?
Möjligen var det A.S som var den svartsjuka.

Mr P hade ingen aning om någon toyboy???
Inte 1987 iaf ?

PG och AS hade kommit på att Eva dejtade samma kille som AS.
Möjligen 11 dagar före mordet.
Mycket möjligt att mordet blev till en ritual med 1 knivhugg bakifrån och 10 framifrån.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-12-14 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in