Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Så om Engström som GM hade skjutit utanför Grand och sen sprungit tillbaka till Skandia och stämplat ut så hade han gjort det i mordkläderna ?
Han hade enligt dig inte bytt om till rock för att maskera sig något..?
Jag menar att det inte finns någon anledning att anta att SE som GM varit vid Grand vid föreställningens slut.
Så jag finner det inte så meningsfullt att värka på olika möjligheter gällande det.
Jag ser heller inget gällande olika plagg på olika platser som på något sätt skulle vara besvärande för SE.
Citat:
Ursprungligen postat av
Niklasgl87
Fanns sannolikt flera olika män kring Grand på mordkvällen. Var SE mannen som Anneli K och Margareta S såg kl 23:07, hade han gott om tid att gå tillbaka till Skandiahuset kl 23:08 och sedan utföra mordet kl 23:21 dvs 13 minuter senare vid Dekorima.
Det är ett mer kvalificerat antagande att observationerna i dessa fall avser två olika individer än en och samma. Att stryka Mårtens Grandman innebär dessutom att täckjackan utgår och ersätts med ett vinterplagg UNS. Och vidare att keps med uppfällda öronlappar bärs av flera män på samma plats och framstår därmed inte som särskilt hett.