2025-01-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vi vet att allt färre kommer bry sig om man fortsätter att tramsa runt och gå som katten kring het gröt.

Jag tror inte du riktigt förstår problemet. Vi får väl hoppas att Trump levererar då. Men jag är lite skeptisk, han har egentligen inte imponerat särskilt mycket i praktiken, men det kanske är annat nu när Republikanerna har mer makt. Han ska ha möjligheten att offentliggöra UFO-dokument på egen hand som jag förstått det.
Citera
2025-01-19, 22:28
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Jag tror inte du riktigt förstår problemet. Vi får väl hoppas att Trump levererar då. Men jag är lite skeptisk, han har egentligen inte imponerat särskilt mycket i praktiken, men det kanske är annat nu när Republikanerna har mer makt. Han ska ha möjligheten att offentliggöra UFO-dokument på egen hand som jag förstått det.

Trump gör som han vill, det är ju han som utser alla myndighetschefer. De gör ju som han säger.
Citera
2025-01-19, 22:38
Medlem
Citat:
Han ska ha möjligheten att offentliggöra UFO-dokument på egen hand som jag förstått det.

Det är väl ingen som talar om något känsligt eller hemligt för Trump?

Om det nu finns människor på Pentagon som har information om hemliga projekt relaterade till Ufon, är nog en president som varit öppen med att han vill förstöra den gamla maktordningen den sista de avslöjar något känsligt för.
Citera
2025-01-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det är väl ingen som talar om något känsligt eller hemligt för Trump?

Om det nu finns människor på Pentagon som har information om hemliga projekt relaterade till Ufon, är nog en president som varit öppen med att han vill förstöra den gamla maktordningen den sista de avslöjar något känsligt för.

Du tänker att de kommer vägra följa order? Han tillsätter ju sina egna toppar, ofta personer som är mest kritisk mot myndigheten. FBI har jag för mig t.ex. Dessutom så har man ju namnen och positionerna på grindväktarna.

Om han menar allvar så bör de nog göra ett tredje försök att döda honom. Annars är de nog kokta. Särskilt som de inte ens kan lita på sina egna vid det här laget.
Citera
2025-01-19, 22:44
Medlem
Citat:
Jag förstår precis problemet. Problemet är att man i parti och minut vrålar om att det ska komma sensationella bevis när beviset i nästa stund visar sig vara en virtuell skitkorv. Man har hållit på och tramsat med det här i snart två år utan att det lett till ett enda konkret handfast bevis. Den lilla respekt jag hade för dessa så kallade visselblåsare från början är snart som bortblåst.

Att flera av dessa figurer verkar vara Trumprövslickare gör inte heller saken bättre. Det är inte uteslutet att allt detta bara är en charad för att inblandade personer ska få mer inflytande i en sekt som visat sig vara ytterst lättmanipulerad och öppen för konspirationsteorier om the deep state. Om det finns ett uns av sanning bakom pappegojapratet om utomjordisk teknologi så hade Trump dessutom alla möjligheter att offentliggöra detta under hans förra mandatperiod.

Av kommentarer att döma på relaterade kanaler i sociala medier, så verkar det här senaste tramset vara spiken i kistan för många. Till och med för sådana som man med enkelhet skulle kunna kalla för hårdnackade foliehattar.
Citera
2025-01-19, 22:46
Medlem
Citat:
Jag förstår precis problemet. Problemet är att man i parti och minut vrålar om att det ska komma sensationella bevis när beviset i nästa stund visar sig vara en virtuell skitkorv. Man har hållit på och tramsat med det här i snart två år utan att det lett till ett enda konkret handfast bevis. Den lilla respekt jag hade för dessa så kallade visselblåsare från början är snart som bortblåst.

Att flera av dessa figurer verkar vara Trumprövslickare gör inte heller saken bättre. Det är inte uteslutet att allt detta bara är en charad för att inblandade personer ska få mer inflytande i en sekt som visat sig vara ytterst lättmanipulerad och öppen för konspirationsteorier om the deep state. Om det finns ett uns av sanning bakom pappegojapratet om utomjordisk teknologi så hade Trump dessutom alla möjligheter att offentliggöra detta under hans förra mandatperiod.

Av kommentarer att döma på relaterade kanaler i sociala medier, så verkar det här senaste tramset vara spiken i kistan för många. Till och med för sådana som man med enkelhet skulle kunna kalla för hårdnackade foliehattar.

Nej. Du har inte en susning.
Citera
2025-01-20, 00:27
Medlem
Citat:
Nej. Du har inte en susning.
Bra argument, verkligen.
Citera
2025-01-20, 08:29
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Snacka om antiklimax vilket denna värdelösa ägg-video var.
Ross har gjort bort sig totalt och man undrar om han är efterbliven när han haussat detta spektakel som om det vore årtiondets avslöjande när det i själva verket visar nada.
Hela nätet skrattar ihjäl sig.

Varför skulle detta vara värdelöst? Om inte amerikanska myndigheter publicerar sammanställningar över vad de vet, och vad de samlat in med t.ex. hemliga sensorteknologier så kommer vi aldrig någonsin att få bättre material än sådant som detta.

Jag tycker att materialet tillsammans med vittnesmålet var kanon.
Citera
2025-01-20, 09:07
Medlem
Citat:
Det kan vara ett vanligt ägg och ett sugrör för allt vi vet, då det inte finns någon referens i filmen som anger storlek på objekten. Det är också besynnerligt att varenda gång en video av det här slaget ska visas så har man klippt ut en liten snutt, utan att visa sammanhang eller andra kringliggande objekt. Hade man inte tillräckligt med utrymme på usb-stickan när man skulle föra ut materialet eller vad är det frågan om? Men det handlar om nationell säkerhet ju!! Bullshit säger jag då det måste gå att visa ett betydligt längre filmklipp än så är ur det avseendet. Jag har sett filmklipp på Bigfoot som är mer övertygande än så här. Newsnation och Coulthart gjorde bort sig rejält när de hypade detta nonsensklipp, vilket inte minst reaktionerna från de mest inbitna konspirationsteoretikerna på sociala medier visar.

Det väsentliga är varifrån filmer ursprungligen kommer.

Kommer ett påstådd film föreställande ett ufo från en person som är trovärdig, och har en förklaring till var och hur filmen togs, så skulle en domstol lägga stort bevis värde på både filmen och personen.

Kommer filmen från en nobody, okänd, så får filmen lågt bevis värde.

Ross vet detta mycket väl i och med att han är en erfaren journalist, så man kan utgå från att han inte sprider vilket nonsens som helst.

Personen i intervjun och filmen kommer från en trovärdig källa.
Citera
2025-01-20, 09:52
Medlem
Citat:

Kommer ett påstådd film föreställande ett ufo från en person som är trovärdig, och har en förklaring till var och hur filmen togs, så skulle en domstol lägga stort bevis värde på både filmen och personen.

Ross vet detta mycket väl i och med att han är en erfaren journalist, så man kan utgå från att han inte sprider vilket nonsens som helst.

Vi kan nog anta att Barber åtminstone kikat på filmen och konstaterat att den tycks trovärdig. Det kan också vara så att han faktiskt är källan, åtminstone indirekt, men att de inte kan säga det eftersom det skulle ställa till det för honom.

Jag menar, han och hans gäng måste ju ha filmat, för annars skulle han ju protesterat, så enda möjligheten jag ser att den skulle vara fejk (om Barber är the real deal) är om grindväktarna gjort en fejkad variant av den och spritt för att kunna debunka, med det känns faktiskt väldigt osannolikt.

Jag tror Matt Ford eller någon föreslog en intressant förklaring till varför klippet var så kort: det kan vara menat mer som ett meddelande till grindväktarna att det är bäst de håller sig i skinnet om de inte vill ha mer material läckt. Dvs, det finns en infiltratör som har material som kan släppas om de försöker något.

Själv tror jag mer på att denna filmning var en del av Barber & co. beslut att börja samla information inför avhoppning. Antingen innan eller efter den mycket underliga och oklara historien kring hårddiskarna i sjön, där de attackerades. För varför skulle grindväktarna vilja ha en film på en av alla retrievals de gjort? Även om det är någon automatisk funktion på helikoptern så är det ju inte något som de skulle vilja spara.
Citera
2025-01-20, 10:19
Medlem
Ju mer jag tänker på den här senaste intervjun desto mer positiv blir jag. Det faktum att vi har tre avhoppar-vittnen som varit direkt involverad i retrievals är ju i sig rent fantastiskt, och sen verkar Överste Blitch vara något extra.

Citat:
HUGE NEWS! The most under reported moment from the News Nation UAP EGG REPORT.

The Lt. Col John Blitch endorsement and confirmation of UAP recovery is INSANE.

He is probably the foremost expert on autonomous vehicle and human cognitive interaction.

Senior Research Scientist at Wright Patterson AFB
Program Manager (DARPA)
Delta Force Sniper-Special Forces
Operations Research Analyst (SOCOM)
Inducted into the Space Technology Hall of Fame
Masters Degree in Math and Computer Science
Doctorate in Cognitive Psychology
President of Blitz Solutions Inc

Consultant for the White House Office of Science and Technology Policy (OSTP), NASA, NIST, DHS, the DoD

While at Wright Paterson Air he personally recruited, assessed and lead a specialized interagency research team comprised of cognitive neuroscientists and security forces personnel deployed internationally on a series of challenging and complex human-robot teaming experiments carried out in high risk environments.

At The Warfighter Effectiveness Research Center he served as the sole DoD panel member on NASA’s telepresence study group exploring the role of communication latency on space exploration effectiveness.

At Warfighter’s Edge Advanced Development laboratory advanced concept development in support of space dominance, special operations, and other critical warfighter needs. Of particular relevance is the novel way in which the WEDGE inspired multiple small businesses to collaborate on joint research projects through bi-weekly Collaborative Technical eXchange (CTX) sessions on projects usually dominated by large defense contractors.

DARPA personally recruited as one of approximately 15 cognitive neuroscience consultants including world class academic chairs, astronauts, and industry leaders to assess the operational potential of emergent neurophysiological monitoring technologies for defense applications.

Conducted the world’s first reported EEG-based assessment of automation-induced learning deficits in novice Unmanned Aerial Vehicle (UAV) operators. After validating the potential for poorly implemented automation to impede learning effectiveness, this research established that cognitive disengagement was the most likely cause of this deleterious influence and not workload as postulated in previous literature.

Conducted multiple marsupial ROV deployments for crisis mitigation of damaged and destroyed drill rigs throughout the GoM (Gulf of Mexico).

Launched the first robot-assisted rescue team in North America certified by the Mine Safety & Heath Administration (MSHA).

Provided consulting services to an assortment of government and commercial entities focused on sensitive technologies and unmanned systems applications

Conducted the nation’s first deployment of portable Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) on an active wildfire.

https://x.com/UFODebrief/status/1881036950901281164

CV: https://independent.academia.edu/JBlitch/CurriculumVitae

Alltså "He is probably the foremost expert on autonomous vehicle and human cognitive interaction." och han jobbar som forskare på just Wright Paterson... Låter inte det som en farbror som är djupt inne i programmet? Det låter som den person man anställer om man vill förstå hur UFOn kan styras med tanken.

Sen måste jag säga att det är helt galet vilka elitmänniskor som är visselblåsare/disclosurers om UFOn. Elizondo, Grusch, Lacatski, Barber, Puthoff, den här killen osv. Samtidigt som skeptikerna försöker få det till att det är dårar eller simpla bedragare. Det blir rätt löjligt faktiskt, särskilt som deras egen auktoritet är datorspelsprogrammeraren och fiskmås-entusiasten Mike West.
Citera
2025-01-20, 11:33
Medlem
Citat:

Fast nu är det inte en domstolsförhandling utan en vetenskaplig fråga som skulle rita om mycket av de vi vet om fysik och universum. Där duger inte ”bevis” på nivån trust me bro. Talar man sanning så vore det en ytterst smal sak att faktiskt lägga fram handfast och konkret bevisning annat än prat. Nej detta duger inte och jag blir förvånad över folk som tycker det är helt i sin ordning att gång på gång bli duperade med överhypade påstådda bevis som i skutändan visar sig vara piss och ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in