Citat:
Ursprungligen postat av
PetterRetard
Det väsentliga är varifrån filmer ursprungligen kommer.
Kommer ett påstådd film föreställande ett ufo från en person som är trovärdig, och har en förklaring till var och hur filmen togs, så skulle en domstol lägga stort bevis värde på både filmen och personen.
Kommer filmen från en nobody, okänd, så får filmen lågt bevis värde.
Ross vet detta mycket väl i och med att han är en erfaren journalist, så man kan utgå från att han inte sprider vilket nonsens som helst.
Personen i intervjun och filmen kommer från en trovärdig källa.
Vi kan nog anta att Barber åtminstone kikat på filmen och konstaterat att den tycks trovärdig. Det kan också vara så att han faktiskt är källan, åtminstone indirekt, men att de inte kan säga det eftersom det skulle ställa till det för honom.
Jag menar, han och hans gäng måste ju ha filmat, för annars skulle han ju protesterat, så enda möjligheten jag ser att den skulle vara fejk (om Barber är the real deal) är om grindväktarna gjort en fejkad variant av den och spritt för att kunna debunka, med det känns faktiskt väldigt osannolikt.
Jag tror Matt Ford eller någon föreslog en intressant förklaring till varför klippet var så kort: det kan vara menat mer som ett meddelande till grindväktarna att det är bäst de håller sig i skinnet om de inte vill ha mer material läckt. Dvs, det finns en infiltratör som har material som kan släppas om de försöker något.
Själv tror jag mer på att denna filmning var en del av Barber & co. beslut att börja samla information inför avhoppning. Antingen innan eller efter den mycket underliga och oklara historien kring hårddiskarna i sjön, där de attackerades. För varför skulle grindväktarna vilja ha en film på en av alla retrievals de gjort? Även om det är någon automatisk funktion på helikoptern så är det ju inte något som de skulle vilja spara.