2025-01-19, 15:11
Medlem
marytraders avatar
Vad tro ni om Jake Barber? 2 månader innan gårdagens avslöjande bildades hans bolag som nu promotas frisk. Länkar till bolaget i alla hans inlägg. Skulle vara intressant att veta vilka som är ägare och finansiärer.
Citera
2025-01-19, 15:14
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det här var lite intressant:

I was a military helicopter pilot. This is what short hauling a load at night looks like from the perspective of a crewmember at the cargo hook well.

u/Head-Computer264 avatar
Head-Computer264

Any thoughts on the tarp? Seems like an easy effective way to sling things.

u/datheloguy avatar
datheloguy

There is usually a cargo net around a load “like this”.

Most of the things I moved around were configured just like this.

https://www.reddit.com/r/UAP/comments/1i4oa2g/egg_video_analysis_serious/?rdt=34192
Jag förstår inte varför man skulle visa ett hemligt UFO helt öppet i luften. Rimligtvis borde den vara skyddad.
Citera
2025-01-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vettefan vad det där är.

https://x.com/uapjames/status/1880789076271570968?s=61&t=I6dscfF0IFdDmpCRNisV1Q
Det kan vara ett vanligt ägg och ett sugrör för allt vi vet, då det inte finns någon referens i filmen som anger storlek på objekten. Det är också besynnerligt att varenda gång en video av det här slaget ska visas så har man klippt ut en liten snutt, utan att visa sammanhang eller andra kringliggande objekt. Hade man inte tillräckligt med utrymme på usb-stickan när man skulle föra ut materialet eller vad är det frågan om? Men det handlar om nationell säkerhet ju!! Bullshit säger jag då det måste gå att visa ett betydligt längre filmklipp än så är ur det avseendet. Jag har sett filmklipp på Bigfoot som är mer övertygande än så här. Newsnation och Coulthart gjorde bort sig rejält när de hypade detta nonsensklipp, vilket inte minst reaktionerna från de mest inbitna konspirationsteoretikerna på sociala medier visar.
Senast redigerad av pf10 2025-01-19 kl. 15:56.
Citera
2025-01-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Det kan jag tänka mig. Men jag menade faktiskt inte att håna frågan. Istället sitter jag faktiskt i djupa grubblerier och försöker finna en koppling mellan livets uppkomst och dess beståndsdelar, alltid ett ägg, och en spermie. Det är alltid ett ägg med i livscykeln, skal eller ej. Så jag spånar på om dessa ägg är samma som dom orber vi sett, och om dom är i en tidig utvecklingsfas. Kanske bara början. Tänk om dom kläcks? Vad är det i dom? Och sen tänker jag med tanke på Jake Barbers psionic upplevelse, tänk om, det finns någon form av ägg (liv) som kan befruktas av vårat medvetande? Eller ja nått som har med nått sånt att göra. Det var kvällens grubbleri!

Edit1. Jag tänker så här. Om objektet vi ser på film är ett äkta UFO/UAP, varför ser det exakt ut som ett ägg? Ockhams som många gillar (men inte jag iof) - Ser det ut som ett ägg så kanske det oxå är ett ägg. Av något slag. Inte nödvändigtvis biologiskt. Men formen av ett ägg, ja det talar för att det är ett ägg. Och att ägg är universalt för liv så som vi vet det. Så väldigt passande på något vis om vi nu tittar på en NHI och den just ser ut som det, ett ägg. Det ska jag grubbla på många dagar och nätter. Det finns liksom en direkt koppling till naturen som vi känner till den, ägg = liv. Varför skulle ett ufo se ut som ett exakt ägg om det inte just var ett ägg. Vad tjänar den formen för andra syften annars? Ja det här kan man spåna in på.

Edit2. Vad jag är inne på är att ägget är en slags universalform för livsfomer. Sen tänker jag på de fraktalmönster som återfinns tex i våra hjärnors nervtrådar och hur likt det är vår senaste "bild" av universum. Det är samma typ av mönster och det återfinns i det minsta liksom det största vi vet eller kan se. Man In Black-scenen där vår värld är en kula som bara upprepas i en annan dimension. Att skalan är oändlig. Det kanske ligger något spännande i det här just för att ett UFO ser ut just som ett ägg? Om det finns NHI eller interdimensaionella ting eller vafan som, tänk om dom oxå har ägg i någon bemärkelse? En kapsel av information, som utvecklas till något. Principen skulle ju kanske kunna översättas mellan tex biologi, plasma och spirituella plan. En kapsel av intelligens av något slag. Därför jag är så förundrad över att vi just fick se ett ägg som UFO under helikoptern. Hade någon velat fejka ett rymdskepp tror jag inte man hade valt ett vitt ägg. Men visst kan ju vara så med, jäkla konstig approach dock tycker jag. Så ja, ägget. Vad finns det för innebörd i att dom just ser ut som ägg.

Jag tror du kan vara inne på något.
Detta är uråldrig hermetisk visdom (Som ovan, så nedan).

Denna korrespondenslära är också något som vår käre Swedenborg fördjupade sig i. Att det himmelska avspeglas i det jordiska och vice versa.

Kanske är detta en fundamental del av den så kallade verkligheten? Att händelser som sker i högre dimensioner avspeglas i lägre dimensioner och vice versa?
Citera
2025-01-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är också besynnerligt att varenda gång en video av det här slaget ska visas så har man klippt ut en liten snutt, utan att visa sammanhang eller andra kringliggande objekt. Hade man inte tillräckligt med utrymme på usb-stickan när man skulle föra ut materialet eller vad är det frågan om? Men det handlar om nationell säkerhet ju!! Bullshit säger jag då det måste gå att visa ett betydligt längre filmklipp än så är ur det avseendet.

Det störde mig också. Den enda rimliga förklaringen är väl att NN bara ville visa ett kort klipp av den mest intressanta delen, men det finns ingen anledning att inte det längre klippet släppts.

Nu är det tydligen inte Barber som är källan till klippet heller, vilket gör det än mer suspekt. Det skulle väldigt väl kunna vara disinfo som något lagt till för att diskreditera Barber. Alternativt att platsen de filmade på är lätt att identifiera med ett längre klipp. Även om det är osannolikt så är det kanske en överdriven försiktighet kring sånt här, att man bara visar det mest nödvändiga för säkerhetsskull.
Citera
2025-01-19, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Det störde mig också. Den enda rimliga förklaringen är väl att NN bara ville visa ett kort klipp av den mest intressanta delen, men det finns ingen anledning att inte det längre klippet släppts.
Eller så kan det ju vara så enkelt som att klippet inte blir lika spännande om man får se sammanhanget.
Citera
2025-01-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Jag är ledsen men detta lär inte leda någonvart. Endast de redan frälsta går igång på den historien. Det som krävs är att Trump eller CIA-chefen lägger alla kort på bordet. Alternativt att aliens tar steget.
Så är det.

Videon från News Nation har i skrivande stund 600k visningar på Youtube.. M.a.o en fis i rymden

Dagens samhälle präglas i stor utsträckning av AI och spridningen av fake news. Även om många av de bilder, videor och rapporter som florerar på internet faktiskt är äkta, reagerar knappt någon längre. Det väcker ingen större uppståndelse – istället scrollar folk bara vidare, likgiltiga inför det som presenteras.

För att bryta denna apati behövs kraftfulla åtgärder. En möjlig lösning vore att någon som Donald Trump, gärna tillsammans med andra världsledare, tar mod till sig och håller ett tal – inte bara till sin egen nation, utan till hela världen. Ett sådant tal skulle kunna avslöja sanningen och lägga alla korten på bordet, i ett försök att väcka allmänheten och skapa en förändring.. Eller så räcker inte ens det.

Kanske behövs det att något så dramatiskt som att utomjordingarna själva anländer och parkerar sina moderskepp ovanför världens största städer. Först då kanske människor skulle reagera.
Senast redigerad av Chillgren 2025-01-19 kl. 18:00.
Citera
2025-01-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Så är det.

Videon från News Nation har i skrivande stund 600k visningar på Youtube.. M.a.o en fis i rymden

Dagens samhälle präglas i stor utsträckning av AI och spridningen av fake news. Även om många av de bilder, videor och rapporter som florerar på internet faktiskt är äkta, reagerar knappt någon längre. Det väcker ingen större uppståndelse – istället scrollar folk bara vidare, likgiltiga inför det som presenteras.

För att bryta denna apati behövs kraftfulla åtgärder. En möjlig lösning vore att någon som Donald Trump, gärna tillsammans med andra världsledare, tar mod till sig och håller ett tal – inte bara till sin egen nation, utan till hela världen. Ett sådant tal skulle kunna avslöja sanningen och lägga alla korten på bordet, i ett försök att väcka allmänheten och skapa en förändring.

Alternativt något så dramatiskt som att utomjordingarna själva anländer och parkerar sina moderskepp ovanför världens största städer. Först då kanske människor skulle reagera.
Det är ju dock kanske inte så konstigt att folk blir likgiltiga när det gång på gång sägs komma enastående bevis som inte visar sig vara något annat än en nothingburger. Det blir som i den gamla fabeln med pojken som falskeligen ropar varg. Till slut bryr sig ingen längre och ställer allt högre och högre krav på att man faktiskt måste visa att det finns en varg när man väl ropar. Nej detta var ett riktigt lågvattenmärke som kommer göra det betydligt svårare framöver än vad det redan är att nå fram till den breda massan i frågan. När till och med inbitna konspirationsteoretiker på flertalet kanaler i sociala medier som jag följer visar sitt missnöje, då vet man att det är illa.
Citera
2025-01-19, 18:18
Medlem
SmartSkalles avatar
Snacka om antiklimax vilket denna värdelösa ägg-video var.
Ross har gjort bort sig totalt och man undrar om han är efterbliven när han haussat detta spektakel som om det vore årtiondets avslöjande när det i själva verket visar nada.
Hela nätet skrattar ihjäl sig.
Citera
2025-01-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är ju dock kanske inte så konstigt att folk blir likgiltiga när det gång på gång sägs komma enastående bevis som inte visar sig vara något annat än en nothingburger. Det blir som i den gamla fabeln med pojken som falskeligen ropar varg. Till slut bryr sig ingen längre och ställer allt högre och högre krav på att man faktiskt måste visa att det finns en varg när man väl ropar. Nej detta var ett riktigt lågvattenmärke som kommer göra det betydligt svårare framöver än vad det redan är att nå fram till den breda massan i frågan. När till och med inbitna konspirationsteoretiker på flertalet kanaler i sociala medier som jag följer visar sitt missnöje, då vet man att det är illa.

Det vet vi ju inte. Vi har bara sett videon än så länge och bara några sekunder av den (av nån anledning).

Intervjun och de tre som backar upp honom är de större behållningen, beroende på om det är äkta eller disinfo förstås, men Coulthart har ju levererat hittills.

Och om någon undrar, tydligen är inte Jake en av Grusch 40 vittnen: https://x.com/Neil__Goodman/status/1880958851346059454
Citera
2025-01-19, 20:57
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Snacka om antiklimax vilket denna värdelösa ägg-video var.
Ross har gjort bort sig totalt och man undrar om han är efterbliven när han haussat detta spektakel som om det vore årtiondets avslöjande när det i själva verket visar nada.
Hela nätet skrattar ihjäl sig.

Nej Ross har inte gjort bort sig. Och hela nätet skrattar inte. Åsikterna är väldigt delade. Tik tok generationen och dess botar gör som brukligt. Baserar sina åsikter lite slött på ett enda videoklipp. Precis som om det skulle det vara det avgörande. Gissar att majoritet inte ens lyssnade på vad Jake Barber hade att säga.
Om vi sätter allt i kontext så har vi nu ett förstahandsvittne. Någon som faktiskt arbetat med "crash retrievals" Uppbackad av kollegor och med screenad och fläckfri bakgrund. (Vad vi vet hittills om inget annat kommer fram.) Mycket av det han säger synkar även rätt väl med vad andra visselblåsare och vittnen har sagt och gått ut med. Det gäller både den den psykiska delen och äggformen. Angående formen så har vi även sett klotformade föremål, tic tac formade, orber, hexagoner och pyramidformade föremål tefat ciggarformade osv . Så så kul var äggformen. Vem som ligger bakom föremålen har vi dock ingen aning om. Det här är gissningsvis sonder eller drönare av nåt slag. Möjligtvis för uppsamling av information och liknande. Sen kan mupparna på metabunk analysera sönder videon hur mycket dom vill, skuggornas inverkan på gräset mm
Barber och hans kollegor har förhoppningsvis mer info och bevis att leverera framöver eftersom som dom arbetar med ett projekt som samlar just bevis

Så tyvärr, du kommer få se mer av både Ross och Barber och hans gäng framöver, Samt andra som träder fram. Förvänta dig inte bara att någon ska täcka av ett UFO i Newsnation studion. Eller att Ross ska intervjua en Grey. Disclosure är ingen sprint, det är ett marathon som nån UFOtuber sa
Citera
2025-01-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Det vet vi ju inte. Vi har bara sett videon än så länge och bara några sekunder av den (av nån anledning).

Intervjun och de tre som backar upp honom är de större behållningen, beroende på om det är äkta eller disinfo förstås, men Coulthart har ju levererat hittills.

Och om någon undrar, tydligen är inte Jake en av Grusch 40 vittnen: https://x.com/Neil__Goodman/status/1880958851346059454
Vi vet att allt färre kommer bry sig om man fortsätter att tramsa runt och gå som katten kring het gröt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in