Citat:
Inför morgondagens kongressförhör skall jag berätta för er hur det ligger till. Information och ovedersägliga bevis för icke-mänsklig intelligens, farkoster etc vore den största nyheten i människans historia. Allt annat som vi pysslar med, tex bråk med grannen, kommer mitt favoritlag att vinna nästa match? eller wow, vad snygg hon är! bleknar till intet vid en jämförelse.
En hypotes som har byggts upp av ett indicium här och ett där bygger på att mängder av människor (hundra- eller tusentals) skulle bära denna nyhet hemlig dag ut och dag in, genom yrkesliv in i pensioner och slutligen på dödsbäddar. Det köper inte jag! Det finns all anledning att vara skeptisk till detta. "OK. Vi letar bland exoplaneter, lyssnar på universums radiobrus och planerar att skopa vatten från jupitermånars geysrar för att finna utomjordiskt liv. OK. På lördag skall vi gå på bjudning till Johnson (Zheng, Tereshkov), dricka alkohol, skvallra om grannarna, diskutera livets mening, och jag kommer som vanligt att sitta där och tänka 'om ni bara visste!'. TVn brusar på med 'nyheter' om Kardashians, Ukraina, Covid och klimatet, och jag bara sitter där och håller käften om den största nyheten av dem alla!"
En hypotes som har byggts upp av ett indicium här och ett där bygger på att mängder av människor (hundra- eller tusentals) skulle bära denna nyhet hemlig dag ut och dag in, genom yrkesliv in i pensioner och slutligen på dödsbäddar. Det köper inte jag! Det finns all anledning att vara skeptisk till detta. "OK. Vi letar bland exoplaneter, lyssnar på universums radiobrus och planerar att skopa vatten från jupitermånars geysrar för att finna utomjordiskt liv. OK. På lördag skall vi gå på bjudning till Johnson (Zheng, Tereshkov), dricka alkohol, skvallra om grannarna, diskutera livets mening, och jag kommer som vanligt att sitta där och tänka 'om ni bara visste!'. TVn brusar på med 'nyheter' om Kardashians, Ukraina, Covid och klimatet, och jag bara sitter där och håller käften om den största nyheten av dem alla!"
Sådant här kan ju vara effektivt.
https://public.substack.com/p/alleged-death-threats-against-ufo
“I would go interview people who claimed they had seen something and try to convince them they hadn’t seen something or that they were hallucinating,” Morris said. “If that didn’t work, another team would come in and give all the threats, and threaten them and their family … And they would be in charge of discrediting them, making them look foolish … Now if that didn’t work, then there was another team that put an end to that problem, one way or another.”