Citat:
Ursprungligen postat av
TeddyoFreddy1
Fanns det tillhörande ladugård/verkstad/garage till Evas föräldrars hus? Kan han ha tagit kniven därifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Ibland står det i pressen, alltså in på 00-talet om ett "knivliknande föremål", frågan är vad Paj kan haft tillgång till?
Här ser man alltså huset:
https://postimg.org/image/yj40ghwrh/ , och det verkar vara en äldre byggnad med tillhörande uthus. Jag funderar också på vad det här "knivliknande föremålet" kan vara, och varifrån det kom. Det skulle vara intressant att veta vilken typ av verksamhet som har bedrivits historiskt på gården. Om det t.ex. är en gammal jordbruksfastighet så finns det säkert en mängd möjliga redskap och verktyg som skulle kunna förklara skadorna. Jag är inte så insatt själv, men kan man tänka sig någon typ av vassare balspjut eller kanske ett skär till något jordbearbetande redskap som en harv etc.? Sådana redskap borde dessutom kunna vara vanligare förekommande än tveeggade strids- eller slaktknivar.
"Slaktargatan" i närheten har också varit på tal, eftersom namnet skulle kunna betyda att det har funnits ett slakteri här i området. Jag tror att slaktare kan tänkas använda en kraftig tveeggad kniv för att "sticka" större djur vid slakt.