2016-10-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Gunnar Nilsson syns här:
https://postimg.org/image/yj40ghwrh/

Verkar vara en gammal fossil, givetvis är det byfånen som är skyldig

I den artikeln nämns familjen vid namn och Evas bror ska tydligen heta Niklas och vara äldre än Eva. Han skulle visst bo i K-fors han också vid den tiden.
Citera
2016-10-31, 22:43
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Klart att Paj kan ha haft fiender, men varför utgår du ifrån att GM måste gjort något sadistiskt?? Finns människor som aldrig gjort en fluga förnär och begått massmord eller folkmord när de fått chansen.

Om vi skulle ställa som ett kriterium att, för att misstänka en person, att gärningsmannen skall ha gjort något "sadistiskt" tidigare, så skulle troligen samma person bli dömd för alla mord, från Haparanda till Ystad! Det blir problem när den personen dör emellertid. Då får man utse en ny...
Citera
2016-10-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
I den artikeln nämns familjen vid namn och Evas bror ska tydligen heta Niklas och vara äldre än Eva. Han skulle visst bo i K-fors han också vid den tiden.

Nämns också att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, men vem är den fjärde? Och vad kan hon berätta? Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men man vet aldrig...
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 22:49.
Citera
2016-10-31, 22:48
Medlem
Mooskys avatar
06.30 får systern upprepade samtal från Mr P om att man måste leta efter Eva och om hon vet var hon är. Du borde leta efter henne säger han.
Kör Bo en rövare när han säger till paj att du ringde Evas mamma 23.20 och är orolig för Eva.
Paj minns inte det. I tidslinjen står det att ingen svarar 23.20.
Citera
2016-10-31, 22:50
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Nämns också att det är fyra flickor under mötet i Mr Ps lägenhet, väninnan, Eva och Anneli, sen en fjärde som försvinner i all rapportering, vem är hon och vad kan hon berätta? Det kan ju vara ett missförstånd förstås, att det är P som är den fjärde personen, men vem vet..

Mycket intressant. Tyvärr måste vi nog ha tillgång till FUP för att få reda på vad denne fjärde kvinna hade att säga om mötet (om person fyra inte är Mr.P förstås).

Det skulle överhuvudtaget vara intressant att få reda på hur detta möte artade sig?

Jag inbillar mig (utan att ha tillgång till all fakta här), att "Mr.P"; "fiskade" efter information om det fanns en ny kille i Evas liv. Det var det intrycket jag fick från TV-programmet...
Citera
2016-10-31, 22:56
Medlem
Citat:
Klart att Paj kan ha haft fiender, men varför utgår du ifrån att GM måste gjort något sadistiskt?? Finns människor som aldrig gjort en fluga förnär och begått massmord eller folkmord när de fått chansen.

Jag tror inte på det...att det finns sadistiska psykopater som "aldrig gjort en fluga förnär"...skrapar man på ytan så kommer det fram både det ena och andra...känslokylan har kommit fram på något sätt...men ett "bekvämt" sätt för sadister att få utlopp för sina böjelser, det är att ägna sig åt djurdödande...många människor reagerar inte på det..sadisterna kan ha kul i fred liksom..
Citera
2016-10-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Min främsta invändning är psykologisk. Jag har svårt att tycka det är trovärdigt att paj kan sitta hela kvällen och planera hästtävling och dricka kaffe för att två minuter efter gästerna har gått vara en mordlysten galning. Förklaringen att han stämt möte med Eva för att prata och där hetsat upp sig till mordgalrnskap funkar inte heller eftersom han skulle ha beväpnat sig med en stor kniv - var kom den ifrån?
Jag skulle vilja ha mer fakta om han varit våldsam tidigare. Sjukskriven efter faderns död?

Det här är ju också en föreställning som vi inte vet är sann, Paj kanske är helt ointresserad av hästar, sitter i ett rum bredvid och när mörka tankar. Det var ju de fyra tjejerna eller hur många dom nu var som planerade tävlingen...
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 23:04.
Citera
2016-10-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag tror inte på det...att det finns sadistiska psykopater som "aldrig gjort en fluga förnär"...skrapar man på ytan så kommer det fram både det ena och andra...känslokylan har kommit fram på något sätt...men ett "bekvämt" sätt för sadister att få utlopp för sina böjelser, det är att ägna sig åt djurdödande...många människor reagerar inte på det..sadisterna kan ha kul i fred liksom..

Det här snacket om "känslokyla" känns inte rätt, en IS-terrorist som går längs ett led av hukande bakbundna män och skjuter dem är känslokall. Här handlar det väl mer om en människa som handlar i stark affekt, det finns säkert något sexuellt inblandat också. Känns snarare som hat, vrede men inte kyla.

Det är väl snarare efteråt kylan kommer fram, då gäller det ju att hålla masken.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 23:20.
Citera
2016-10-31, 23:22
Medlem
Citat:
Det här snacket om "känslokyla" känns inte rätt, en IS-terrorist som går längs ett led av hukande bakbundna män och skjuter dem är känslokall. Här handlar det väl mer om en människa som handlar i stark affekt, det finns säkert något sexuellt inblandat också. Känns snarare som hat, vrede men inte kyla.

Det är så obegripligt på något sätt....ha vänner hem till sig på ett trevligt kalas och antagligen bjuda dom på något...och så sitter dom där och pratar...men det första som den annars skötsamma brevbäraren tänker på efter att gästerna gått, det är att ta sin största kniv, köra i väg med mord i sinnet efter en av gästerna.. DÄRFÖR att hon inte är så intresserad av honom precis...vaddå då????
hur stollig kan man bli egentligen att knivmörda någon för DET..vad hade han för rätt till hennes liv och framtid??? Om PAJ har skött sig i alla dessa år, uppträtt självsäkert och smilat upp sig OCH är skyldig till det här..DÅ är han en kylig psykopat..ingen kan ha gjort det här hemska och rycka på axlarna sedan!! Fyyyy vad äckligt att hugga kniven i någon..och ett dussintal gånger till råga på allt....huuuu!!!
Citera
2016-10-31, 23:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Fanns det tillhörande ladugård/verkstad/garage till Evas föräldrars hus? Kan han ha tagit kniven därifrån?
Citat:
Ibland står det i pressen, alltså in på 00-talet om ett "knivliknande föremål", frågan är vad Paj kan haft tillgång till?
Här ser man alltså huset: https://postimg.org/image/yj40ghwrh/ , och det verkar vara en äldre byggnad med tillhörande uthus. Jag funderar också på vad det här "knivliknande föremålet" kan vara, och varifrån det kom. Det skulle vara intressant att veta vilken typ av verksamhet som har bedrivits historiskt på gården. Om det t.ex. är en gammal jordbruksfastighet så finns det säkert en mängd möjliga redskap och verktyg som skulle kunna förklara skadorna. Jag är inte så insatt själv, men kan man tänka sig någon typ av vassare balspjut eller kanske ett skär till något jordbearbetande redskap som en harv etc.? Sådana redskap borde dessutom kunna vara vanligare förekommande än tveeggade strids- eller slaktknivar.
"Slaktargatan" i närheten har också varit på tal, eftersom namnet skulle kunna betyda att det har funnits ett slakteri här i området. Jag tror att slaktare kan tänkas använda en kraftig tveeggad kniv för att "sticka" större djur vid slakt.
Citera
2016-10-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus1
Mitt spår som Jag själv klurade på ett antal gånger var om inte gärningsmannen kunde vara någon missbrukare som ibland brukade övernatta i någon utav dom övergivna hyreskasernerna som fanns alldeles i närheten av brottsplatsen.
Om jag inte minns fel så var det hyreskaserner som tillhörde pappersmassefabriken SCA och blev öde efter nedläggningen.
I vart fall så tror jag det var i alla fall tre kaserner till antalet kanske fler och vid den tiden så övernattade stundtals missbrukare över där och då finns det väl även en möjlighet att det kan ha varit en övernattande missbrukare som är gärningsmannen. Kasernerna revs väl kort efter eller något år efter Eva mordet som jag kommer ihåg det.
Borde väl gå att få fram karta över kasernernas positioner i förhållande till brottsplatsen och när dom revs, kasernerna låg helt öde och det kan inte ha varit många hundra meter ifrån brottsplatsen.
Sedan kan jag upplysa er som inte varit där att det var ett kusligt område med stora gamla träd och dom spöklika övergivna kasernerna.

Intressant, frågan är om Laban skulle närma sig en missbrukande främling..
Citera
2016-10-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Mycket intressant. Tyvärr måste vi nog ha tillgång till FUP för att få reda på vad denne fjärde kvinna hade att säga om mötet (om person fyra inte är Mr.P förstås).

Det skulle överhuvudtaget vara intressant att få reda på hur detta möte artade sig?

Jag inbillar mig (utan att ha tillgång till all fakta här), att "Mr.P"; "fiskade" efter information om det fanns en ny kille i Evas liv. Det var det intrycket jag fick från TV-programmet...

Han inte bara fiskade, Pia råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken". Han måste blivit galen inombords, han inser att Eva lurat honom, han har stått där och packat hennes saker inför hennes nya liv, med en annan man. Fick det honom att gå över gränsen? Jag tror det, om inte Mr P kunde få Eva, skulle ingen få det...
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in