2016-10-31, 23:54
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Bara vad du tror bevisar inte något fel i programmet som visats.
Du får allt komma på mer om vad som sagt eller gjorts i programmet som bevisligen är fel annars är du noll trovärdig och går endast på din känsla av allt!
Den är inte vidare logisk enligt mig. Det är bara oerhört misstänksamt hur PAJ betedde sig efter mordet och kan inte förklaras med annat än att han var/är skyldig till mordet.

Men det har vi ju diskuterat. Några saker:
Rekonstruktionen där bilen körde en väg som inte fanns 1987.
Identifieringen av den röda cykeln med en fanns där är ett obevisat hugskott.
Avfärdandet av rättsintyget som talar om troligt sexbrott utan att vi vet vad det byggde på.
Intervjuandet av paj med högtalarmobil känns inte så seriöst.
Sedan är man i det som visas låst av en teori, mer faktiskt än polisen var 1987.
Det är vad jag kommer i håg nu.

Då är teorin här att paj cyklade hemifrån på den röda cykeln och var den som nästan körde på hundrastaren mer sammanhängande.
Citera
2016-11-01, 00:00
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Avfärdandet av rättsintyget som talar om troligt sexbrott utan att vi vet vad det byggde på.
Sedan är man i det som visas låst av en teori, mer faktiskt än polisen var 1987.

Då är teorin här att paj cyklade hemifrån på den röda cykeln och var den som nästan körde på hundrastaren mer sammanhängande.

Ja, den teorin var intressant! Finns det något som uppenbart talar emot den teorin?
Citera
2016-11-01, 00:05
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Han inte bara fiskade, Pia råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken". Han måste blivit galen inombords, han inser att Eva lurat honom, han har stått där och packat hennes saker inför hennes nya liv, med en annan man. Fick det honom att gå över gränsen? Jag tror det, om inte Mr P kunde få Eva, skulle ingen få det...

Här har vi för övrigt en till att kolla upp: Evas nya partner, det var lite oklart om han fanns i Kramfors eller Sudsvall.
Försvann han bara när den nya förälskelsen blir mördad? Hör han inte av dig? Kom han inte ens på begravningen där Paj agerade pojkvän med egenskriven dikt mm
Hörde han av sig till polisen? Eller till pressen?
Citera
2016-11-01, 00:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Ja, den teorin var intressant! Finns det något som uppenbart talar emot den teorin?
Det skall väl i så fall vara att den är fysiskt mer krävande för TV-poliser att rekonstruera.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-01 kl. 00:09.
Citera
2016-11-01, 00:08
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det skall väl i så fall vara att den är fysiskt mer krävande för TV-poliser att rekonstruera.

hahaha, ja de är ju lite gamla, Mark och Bosse!

EDIT: Jag skulle emellertid dra mig för att "bryta arm" med Mark, jag misstänker att det skulle göra ont...
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-01 kl. 00:14.
Citera
2016-11-01, 00:08
Medlem
Citat:
Här har vi för övrigt en till att kolla upp: Evas nya partner, det var lite oklart om han fanns i Kramfors eller Sudsvall.
Försvann han bara när den nya förälskelsen blir mördad? Hör han inte av dig? Kom han inte ens på begravningen där Paj agerade pojkvän med egenskriven dikt mm
Hörde han av sig till polisen? Eller till pressen?

Ja, fan vad konstigt? Men det kanske var den riktiga pojkvännen som skrev dikten och lade den på kransen? Var båda på begravningen, kanske samtidigt som exet Mr M?? Jag tolkade det som att den nya kom från Sundsvall, hon skulle ju bo där så ett särboförhållande kanske inte var lockande? Och skulle den nya killen bo med Eva, fick det bägaren att rinna över för Mr P? Han verkar ju inte känt till detta förrän Pia berättat det, men det framgår inte när P får reda på det.

Kanske finns fler ledtrådar i lokalpressen...
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-01 kl. 00:11.
Citera
2016-11-01, 00:12
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ja, fan vad konstigt? Men det kanske var den riktiga pojkvännen som skrev dikten och lade den på kransen? Var båda på begravningen, kanske samtidigt som exet Mr M?? Jag tolkade det som att det nya kom från Sundsvall, hon skulle ju bo där så ett särboförhållande kanske inte var lockande? Och skulle den nya killen bo med Eva, fick det bägaren att rinna över för Mr P? Han verkar ju inte känt till detta förrän Pia berättat det, men det framgår inte när P får reda på det.

Tänkte just skriva detta faktum, kritisera ditt förra inlägg. Men du löste det själv.

Det är en intressant detalj. Om det var på detta möte under mordvällen "Mr.P" fick reda på detta - kan han ha "triggats" igång riktigt ordentligt, kan man anta...
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-01 kl. 00:19.
Citera
2016-11-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Tänkte just skriva detta faktum, kritisera ditt förra inlägg. Men du löste det själv.

Det är en intressant detalj. Om det var på detta möte under mordnatten "Mr.P" fick reda på detta - kan han ha "triggats" igång riktigt ordentligt, kan man anta...

Som tv-poliserna var inne på, så var det här ingen vanlig dag, det var början på ett nytt liv för Eva. Hur stor är chansen att en slumpmässig missbrukare skulle slå till just den dagen mot just Eva, och lyckas tysta Laban. Varför Eva just då? Det är ju där man skulle börja, istället anhöll man Glada Hudik-Sture...
Citera
2016-11-01, 00:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Under måndagen hörde ytterligare en tipsare av sig till polisen i Västernorrland om mordet på Eva Söderström i Kramfors 1987.

– Tipsaren uppgav att han har lämnat in det tidigare, men det har jag inte hunnit kolla ännu, säger Börje Öhman vid polisen till SVT Nyheter Västernorrland. Han ville bara påminna oss.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/annu-ett-tips-om-eva-mordet

Det skulle ju kunna vara ett gammalt tips om P som polisen missade i Sturehysterin.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-01 kl. 00:22.
Citera
2016-11-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/annu-ett-tips-om-eva-mordet

Redan postat, men det händer saker, två nya tips alltså, samt att Paj stängt ned sin FB. Känns som att Börje hoppas på att bara han viftar med nya tips så glöms skandalen bort..
Citera
2016-11-01, 00:23
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Som tv-poliserna var inne på, så var det här ingen vanlig dag, det var början på ett nytt liv för Eva. Hur stor är chansen att en slumpmässig missbrukare skulle slå till just den dagen mot just Eva, och lyckas tysta Laban. Varför Eva just då? Det är ju där man skulle börja, istället anhöll man Glada Hudik-Sture...

Ja detta är en stor skandal. Men TV4 är det enda media som vill ta upp detta. Obegripligt.
Lokalmedia håller locket på. Förmodligen är väl inte herr Öhman särskilt behjälplig här heller, han kan ju förlora, sitt redan enorma, "anseende".
Citera
2016-11-01, 00:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Det är heller inte bevisat att cykeln inte fanns.
Vad fann dem då i rättsintyget som bevisade att det var sexrelaterad förutom avtagna kläder?
Rättsintyget sa ju själv bara troligt sexbrott eller hur?
Att något inte känns seriöst enligt dig, är det bevis?
Allt du skriver är din åsikt om saken och inte det minsta trovärdigt enligt mig.
Du må tycka att du har bevisat hur mycket som helst, men jag finner inget i vad du skriver som får mig att ändra mig i fallet. Men självklart har du rätt och tycka och tro vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in