Vad fint att De Geer säger i kvällens radio att 19-åringar som ska in i krig inte ska vara insatta med vad de gör, de ska ha en bara ha en patriotisk inställning, precis så som alla de miljoner soldater historiskt haft när de utnyttjats i krigen de deltog och dog i. Han beundrare håller givetvis med.
De Geer: "Man ska inte va så jävla insatt när man e nitton..."
Holmqvist: "Nä."
De Geer: ...arton, nitton å mönstrar sådär utan man ska liksom va besjälad av att jag ska ut å försvara mitt land eh å en gedigen liksom ehm ah militär träning så att jag kan göra de å bli man, så punkt slut ska de va." (instämmande hummande i bakgrunden)
Holmqvist: "De e ju så det ska vara".
Tobias Lindberg ifrågasätter litet grand, men även han och de allihopa har ju inte heller något grepp om sakernas tillstånd som de menar att 19-åringar saknar, trots att de är äldre.
Dumma män (och kvinnor) som inte ifrågasätter vilka krafter de tjänar, som gärna går i döden som nyttiga idioter, det är ju mumma för makten, och detta är vad nationella också vill se.
Nu plöjer vi vidare bland de gamla bokklassikerna:
Vajert, den nationella rörelsen!