2024-09-01, 15:34
  #34033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Varför är det så enorm skillnad mellan bilderna och texten? Det blir ju nästan humor när skillnaden är så enorm.

På bilderna ser man hur era nedknarkade aktivister konfronterar en omaskerad medelålders kvinna av typen "normal klädsel" samt vad jag tolkar som hennes gubbe.

I övrigt ser de ut att stå på ett tämligen folktomt torg. Defintivt inget som ens tyder på en motdemo.

Texten däremot beskriver dem som maskerade antifasicister som era pundare avmaskerade med fara för sina liv, att Uppsalas folk gjorde vågen och bar dem på sina axlar genom staden medan de skanderade "Mössor! Mössor! Mössor!" Medans miljoner av intresserade bad aktivisterna försvara deras linblonda barn.

Inser ni inte lyteskomiken i att slå på stora trumman så hårt över att era aktivister, antagligen med sexuella motiv som vanligt, antastat en random kvinna som uppenbart inte är medlem i AFA.

Varför är du här och lipar var gång AFA har åkt på stryk?

Som andra nämnt ovan, finns det nog fler bilder och/eller filmer. I artikeln framgår nämligen, vilket du med hade uppfattat om du hade normal läsförståelseförmåga, att det skedde flera konfrontationer - såväl med "vanligt" folk som spottade och med AFA.
Citera
2024-09-01, 15:40
  #34034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Varför är du här och lipar var gång AFA har åkt på stryk?

Som andra nämnt ovan, finns det nog fler bilder och/eller filmer. I artikeln framgår nämligen, vilket du med hade uppfattat om du hade normal läsförståelseförmåga, att det skedde flera konfrontationer - såväl med "vanligt" folk som spottade och med AFA.


Ahhh nu låter det ärligare, att vanligt folk spottar på er som standard hade jag kanske inte erkänt så villigt om jag var du. Men det är defintivt mer i linje med vad jag upplever brukar hända. Gött med lite ärlighet från dig!
Citera
2024-09-01, 16:03
  #34035
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Är det verkligen lönt att bry sig om folk överhuvudtaget? När man tittar på hur meningslös massan är, hur fåraktiga människor är och hur stenhårt indoktrinerade de blir, så väcks tankar inom en huruvida det är någon idé att försöka få dem till eftertanke.
Citera
2024-09-01, 17:59
  #34036
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Afa konfronteras

https://motståndsrörelsen.se/2024/08/31/tumult-i-uppsala-konfrontation-med-rodingar/
AFA nämns inte ens i artikeln du länkar till. Låter som när NMR:are på FB försökte få det till att Marcus Hansson & Sebastian Elofsson hade misshandlat "AFA!!1111" efter att de i en vansinnesattack gett sig på en 16-årig flicka i Örkelljunga.
Citera
2024-09-01, 18:17
  #34037
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooke
AFA nämns inte ens i artikeln du länkar till. Låter som när NMR:are på FB försökte få det till att Marcus Hansson & Sebastian Elofsson hade misshandlat "AFA!!1111" efter att de i en vansinnesattack gett sig på en 16-årig flicka i Örkelljunga.
Live radio nu, Mer Än Ord
Citera
2024-09-01, 18:20
  #34038
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Varför är det så enorm skillnad mellan bilderna och texten? Det blir ju nästan humor när skillnaden är så enorm.

På bilderna ser man hur era nedknarkade aktivister konfronterar en omaskerad medelålders kvinna av typen "normal klädsel" samt vad jag tolkar som hennes gubbe.

I övrigt ser de ut att stå på ett tämligen folktomt torg. Defintivt inget som ens tyder på en motdemo.

Texten däremot beskriver dem som maskerade antifasicister som era pundare avmaskerade med fara för sina liv, att Uppsalas folk gjorde vågen och bar dem på sina axlar genom staden medan de skanderade "Mössor! Mössor! Mössor!" Medans miljoner av intresserade bad aktivisterna försvara deras linblonda barn.

Inser ni inte lyteskomiken i att slå på stora trumman så hårt över att era aktivister, antagligen med sexuella motiv som vanligt, antastat en random kvinna som uppenbart inte är medlem i AFA.

Citat:
Ursprungligen postat av BJURLOCK
Artikeln publicerades samma dag som aktiviteten ägde rum, så de har troligtvis inte hunnit bearbeta alla bilder som togs den dagen. Dessutom visar en bild bara ett ögonblick av en händelse, och vi har ingen aning om vad som hände precis före eller efter att bilderna togs. Vi vet heller inte vilka personer som befann sig utanför bildens räckvidd.

Vi får hoppas att fler bilder publiceras under veckan, kanske i en bildartikel där vi kan få en bättre helhetsbild av vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av JKRE
Det kommer troligtvis att diskuterai i kvällens avsnitt av Mer Än Ord

Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Varför är du här och lipar var gång AFA har åkt på stryk?

Som andra nämnt ovan, finns det nog fler bilder och/eller filmer. I artikeln framgår nämligen, vilket du med hade uppfattat om du hade normal läsförståelseförmåga, att det skedde flera konfrontationer - såväl med "vanligt" folk som spottade och med AFA.

Enligt MÄO så kommer det uppen bildartikel snart också
Citera
2024-09-01, 18:28
  #34039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Ahhh nu låter det ärligare, att vanligt folk spottar på er som standard hade jag kanske inte erkänt så villigt om jag var du. Men det är defintivt mer i linje med vad jag upplever brukar hända. Gött med lite ärlighet från dig!

Du är väl kanske både invandrad och efterbliven, men för att ta dig tillbaka till tredje klass så betyder inte "vanliga" och vanliga samma sak.
Citera
2024-09-01, 19:27
  #34040
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Vad var det för Fritjofmaterial som de skulle sända i RN härom veckan? När de diskuterade vad de skulle spela i musikpausen påpekade Saxlind att de hade pratat om att spela upp något med Fritjof.
Jag undrar om det är något de vill kommentera eller om de bara skulle göra det för underhållningsvärdet.
Citera
2024-09-01, 19:43
  #34041
Medlem
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2024/09/01/roding-blir-avmaskerad-film-och-bilder-fran-uppsala/

Här kommer en kortare film samt tillhörande bilder från gårdagens torgmöte.
Citera
2024-09-01, 22:40
  #34042
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Det finns stora likheter mellan Fritjof och NMR, båda parter hänvisar till "sionismen" som källan till problemen.
NMR har visserligen ett bredare förråd av etiketter där man snarare hänvisar till "juden" eller "judisk makt-rörelsen" före "sionismen", där Fritjof snarare beskyller nästan uteslutande "sionismen" och menar att det inte finns ett judeproblem (även om han använder begrepp som "judesvin" m.m), men eftersom NMR tror att all makt (däribland själva penningsystemet) utgår från Israel så blir ett motstånd mot allt den staten tar sig för lika med ett motstånd mot makten och båda parter hamnar alltså i den bemärkelsen på samma position i det att de är mot "sionismen".

Fritjof hänvisar till "sionismen" som den aktör vilken i brist på bättre alternativ ("sionismen har personalbrist") skickade ut Simon Lindberg till ledarposition i NMR.

Vid 48:30

https://odysee.com/@valsamverkan:3/Danneman-Fritjof-SwebbTube:3


Därtill har de kristendomen gemensamt, inte i det att NMR är en kristen organisation, men vissa betydande och/eller framträdande medlemmar omfamnar det abrahamitiska, t ex JUDE Jonsson som i radion beskrev sina fantasier kring liv och död, helt i stil med Fritjofs vansinniga utläggningar.
Citera
2024-09-02, 20:56
  #34043
Medlem
Torch-McFlys avatar
Alla 4 avsnitt ute nu av Guldtands intervju med Pär Öberg

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2024/09/02/alla-avsnitt-ute-nu-av-guldtands-langintervju-med-par-oberg/
Citera
2024-09-02, 22:19
  #34044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Alla 4 avsnitt ute nu av Guldtands intervju med Pär Öberg

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2024/09/02/alla-avsnitt-ute-nu-av-guldtands-langintervju-med-par-oberg/


Några frågor, kommer NMR ställa upp i nästa val? Och hur kan man eventuellt bistå?

Positiv feedback:

Vi på NationsOfSweden är stora vänner till Motståndsrörelsens poddande.

Det funkar bra med de fem som håller i den ena showen. Tobias Lindberg har en behaglig röst och lätt att lyssna på. Dock så blandar han och ger, ibland jättepåläst och ibland... mindre påläst.

Vi på NationsOfSweden vill lyfta ett varningenstecken för att samtala träffsäkert om ting man är mindre bemedlade i. Det gäller precis allt men i synnerhet i säkerhet- och integritetsfrågor.

Kan ni inte om ett ämne så läs på innan ett påstående saluförs till folket.

Det ska vara faktabaserat och gärna på ett sätt så massorna fattar frågan. Det äro den ariska och Germanska vägen att vandra.

Simon H är den figur som tar mest plats, pratar mest och skeppar roddret. Och han gör det faktiskt med bravur. Men de dagar han har mindre lyckade stunder , t ex i sjukdom, så borde han ta ett steg tillbaka och låta andra komma till tals mera (alt rodda temporärt skeppet).

Istället för att lyssnarna ska börja lyssna på avsnittet med en nästan avogt inställd Simon, eller åtminstone så att den negativa energin nästan går att ta tag på. Skippa öö-öö--ööö:andet och låt Martin, Per eller Tobias ta över de dagar kraften tryter.

Annars är det en bra podd där man lär känna människorna med tiden och lyssnandet.

Här annkommer det ett ansvar på oss alla medborgare att se till att locka fler lyssnare via djungeltelegrafen.


Värmande för hjärta och själ att se våra motståndsmän på gator och torg. Det är få förunnat att lyssna live & direct på morgondagens stora ledare och stjärnor, som t ex NationOfSwedens hedersmedlem Samen Khanentstå i Uppsala under helgen.

Citat:
Ursprungligen postat av BJURLOCK
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2024/09/01/roding-blir-avmaskerad-film-och-bilder-fran-uppsala/

Här kommer en kortare film samt tillhörande bilder från gårdagens torgmöte.


Motståndsmännen går från självklarhet till självklarhet och detta är bara början.

Norden är vårt hem,
Europa är vårt revir.
Och jorden vår papperskorg!




Framåt starka bröder och systrar
Vila gör vi i graven eller när vi blir under längre perioder oskyldigt omhändertagna av den ockuperade strukturen.
__________________
Senast redigerad av NationsofSweden 2024-09-02 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in