2025-01-18, 10:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det skiljer 4 år. Joe född 1942 och Donald 1946.
Ojdå, måste man förklara allt, tillträdandet som president, hänger du med nu?
Citera
2025-01-18, 11:26
Medlem
X3treams avatar
Så det var inte vädret som var problemet, så liten efterfrågan på biljetter till ceremonin att de flyttade den inomhus. Jag kollade vädret, ser inga problem, bara påhittad orsak. Hur kan man se att det var liten efterfrågan? Hotelpriser i närheten, extremt billigt att boka, låg efterfrågan. De prövade att skänka bort biljetterna men det var ingen efterfrågan, så valfusk? Ingen bryr sig i Donald Trumpeten tydligen...
Citera
2025-01-18, 11:34
Medlem
En ny era med Trump väntar - med sin karaktäristiska stil och polariserande politik kan vi förvänta oss att hans andra mandatperiod skiljer sig markant från den första särskilt med tanke på den förändrade globala och nationella kontexten.
Citera
2025-01-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så det var inte vädret som var problemet, så liten efterfrågan på biljetter till ceremonin att de flyttade den inomhus. Jag kollade vädret, ser inga problem, bara påhittad orsak. Hur kan man se att det var liten efterfrågan? Hotelpriser i närheten, extremt billigt att boka, låg efterfrågan. De prövade att skänka bort biljetterna men det var ingen efterfrågan, så valfusk? Ingen bryr sig i Donald Trumpeten tydligen...

250 000 biljetter var utdelade inför presidentinstallationen. Många pratar säkerhet också efter den stora hotbild som finns mot Donald Trump.

90 % av Washington DC röstar demokratiskt också. Staden är definitionen av "svampen" med etablerade politiker, advokater och lobbyister som bor där. Trump är allt annat än populär i Washington DC och det kan nog visa sig vid t.ex. en presidentinstallation.
Citera
2025-01-18, 11:58
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Många pratar säkerhet också efter den stora hotbild som finns mot Donald Trump.

Jo.. DemoKKKraterna har ju redan försökt minst 3 gånger att mörda Trump.
Citera
2025-01-18, 12:09
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Jo.. DemoKKKraterna har ju redan försökt minst 3 gånger att mörda Trump.

Och varje gång har det varit en republikan som utfört arbetet, de är lättledda..
Citera
2025-01-18, 12:09
Medlem
X3treams avatar
Citat:
250 000 biljetter var utdelade inför presidentinstallationen. Många pratar säkerhet också efter den stora hotbild som finns mot Donald Trump.

90 % av Washington DC röstar demokratiskt också. Staden är definitionen av "svampen" med etablerade politiker, advokater och lobbyister som bor där. Trump är allt annat än populär i Washington DC och det kan nog visa sig vid t.ex. en presidentinstallation.

Utdelade till närmsta skräpcontainer.
Citera
2025-01-18, 14:03
Medlem
lunarluddes avatar
Jäkligt kul att se Trump som president igen, han är en sann krigare som verkligen inte ger upp, han har blivit skjuten och beskjuten och haft en mobb mot sig som gjort allt för att knäcka han men ändå står han i slutändan som president igen, tänk också att gubben snart är 80år men ändå är som en 30åring fysiskt och psykiskt. En riktig legend.

TV4s reaktion när resultatet kom var fan det bästa jag någonsin sett, hela personalstyrkan såg helt förstörda ut när Trump hade tagit hem det.

Ska inte s.k journalister vara opartiska? dom största nyhetskanalerna i Sverige, tex TV4 gör allt dom kan för att svartmåla alla som är det minsta höger. Där pratar vi desinformation om något.
Citera
2025-01-18, 14:13
Medlem
Citat:
Det roliga är att det verkar som demokraterna ska hålla ut i 4 år och sedan antar de att republikanerna inte ska vinna fler val. CNN hade en artikel nyligen hur demokraterna blickar framåt. Men risken eller chansen finns ju att republikanerna vinner fler val och för vidare Trumps America First agenda. Det viktiga för demokraterna är dock att inte Donald Trump styr mer. Han är deras fiende nummer ett.

Så länge Demokraterna står för att brottslingar inte skall straffas, att det är bra med rasism mot vita och att män kan bli kvinnor och vice versa och att den som inte håller med är Hitler så kommer de att förlora alla val.

Går de tillbaka till någon sort pragmatisk mittenpolitik och Clintons slagord om "Its the Economy Stupid" så kanske de eventuellt kan ha en chans igen framöver.

Men de har stora skador att reparera och de har inte börjat än, så om fyra år är de nog åter chanslösa.

Kommer Vance att få över 50% av latinoväljarna tro. (Svar: Ja, det kommer han...)
Citera
2025-01-18, 18:23
Medlem
3N37s avatar
Det fortsätter ramla in "erbjudanden" från Trumpen. Den här är en i högen bara. Vem har inte önskat sig ett "Official Trump Metal Inaguration Card". Gåvan kostar bara USD 35 eller mer. Nyss kom också ett "erbjudande" om att få komma över Trumpens officella "47" mynt. De erbjuds bara till vissa utvalda angängare. Så jag kanske ska känna mig hedrad? Kommer osökt att tänka på bondfångeri.
Can you believe it? There are only 3 days left until President Trump’s Inauguration!
🎉 We have a celebration gift for you. 🎉
We’ll ship this to your home as soon as you provide the name you’d like engraved on it.
This offer only lasts until midnight, so add your name quickly.
Senast redigerad av 3N37 2025-01-18 kl. 19:12.
Citera
2025-01-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Det fortsätter ramla in "erbjudanden" från Trumpen. Den här är en i högen bara. Vem har inte önskat sig ett "Official Trump Metal Inaguration Card". Gåvan kostar bara USD 35 eller mer. Nyss kom också ett "erbjudande" om att få komma över Trumpens officella "47" mynt. De erbjuds bara till vissa utvalda angängare. Så jag kanske ska känna mig hedrad? Kommer osökt att tänka på bondfångeri.
Can you believe it? There are only 3 days left until President Trump’s Inauguration!
🎉 We have a celebration gift for you. 🎉
We’ll ship this to your home as soon as you provide the name you’d like engraved on it.
This offer only lasts until midnight, so add your name quickly.

Det är kul att du rapporterar alla dessa erbjudanden från Trump. Jag gillar att läsa de. Dock undrar jag varför folk tycker det är så kontroversiellt att sälja lite kaffemuggar, t-shirts och vykort ? Det är ju inga stora pengar och det ger ju bra reklam. Tänk att det är släktträff också ska man bjuda alla på kaffe, in kommer man med ett gäng MAGA muggar. Hur blir reaktionen ?
Citera
2025-01-18, 20:02
Medlem
3N37s avatar
[quote=IVidere|90742774]Det är kul att du rapporterar alla dessa erbjudanden från Trump. Jag gillar att läsa de. Dock undrar jag varför folk tycker det är så kontroversiellt att sälja lite kaffemuggar, t-shirts och vykort ? Det är ju inga stora pengar och det ger ju bra reklam. Tänk att det är släktträff också ska man bjuda alla på kaffe, in kommer man med ett gäng MAGA muggar. Hur blir reaktionen ?[/QUOTE

När en kaffemugg kostar USD 35 eller mer så tycker åtminstone jag att det är bondfångeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in