Citat:
Ursprungligen postat av
Tistelfeber
Exakt detta! Det är ju faktiskt ingen här som sagt att B bör ringa polisen.
Här ovan konstateras ju att hon misshandlat honom, jag vet inte hur den personen tycker det skall hanteras men misshandel är förstås inte acceptabelt och är ett brott med en straffskala från böter upp till två års fängelse. Jag menar ju att ni överdriver, och att någon tar ut sin frustration i att exempelvis kasta en påse bullar på en, är för mig inte något att böla över som ni gör här. Folk är olika och hanterar gräl olika, så länge ingen tar skada så är det väl inom samlivets gränser, tycker jag. Men det är helt omöjligt från utsidan att ha en åsikt om hur ett par grälar, tycker jag då alltså. Att hon delar med sig av det är inte ett tecken på att hon är helt sjuk i huvudet, snarare mänsklig. det är ett tecken på att hon är medveten om det men kanske inte är så stolt över sitt fåniga beteende, och inte att hon faktiskt har för avsikt att skada sin partner när orden inte räcker till i ett bråk. Det finns människor som tappar humöret och konsekvenstänket när de blir upprörda, menar ni att ni aldrig varit med om det, eller att ni gjort slut när ni stött på det? Jag har varit med om det med flera partners, enligt er mening har jag då
blivit förnedrad och kränkt av flera partners, men jag känner inte igen mig i det. Folk som tappar sin sans har ofta en stark ånger efteråt, men om man har ett hett temperament så kan det lika gärna vara glömt till nästa gång det brinner i skallen. I min värld är det det bara en fråga om personlighet och temperament, inte en fråga om
man älskar varandra.