2025-01-17, 18:13
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Visst, med en tre kilometer lång antenn.

“Lite intressant” = “Öööh, konstit, ojkaj inte kolla huj de funkaj, måste vaja något skuuuuuuumt ju.”

Ge dig.

Du som har forskat kring det här borde väl känna till hur rymdvåg och paraboler fungerar? Det behövs inte många relästationer för att skicka en signal med rejäl bandbredd runt Jorden. Helt utan imaginära satelliter.

https://www.perplexity.ai/search/how-are-skywave-used-together-sNRP.uOIRgOOYJHm3a3sGw
Citera
2025-01-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Du som har forskat kring det här borde väl känna till hur rymdvåg och paraboler fungerar? Det behövs inte många relästationer för att skicka en signal med rejäl bandbredd runt Jorden. Helt utan imaginära satelliter.

https://www.perplexity.ai/search/how-are-skywave-used-together-sNRP.uOIRgOOYJHm3a3sGw

Fantastiskt! Men du, jag försöker hitta parabolantennen i min telefon och jag kan för mitt liv inte hitta den. Var är den? Måste jag köpa en ny iPhone nu igen?
Citera
2025-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ja eller två engelska mil lång antenn för det transatlantiska telefonsystemet för att vara exakt. Signalen var extremt svag och man behövde en gigantiskt antenn för att plocka upp den. Det är med andra ord inte direkt någon praktisk metod och det var därför man i stället lade telefonkablar över Atlanten. Men visst, är du så korkad och/eller lat att du vill tro att samma teknik funkar för att skicka internet till ett flygplan så är du välkommen att göra det. Inget jag säger tycks kunna tränga in i den tjocka Skäggbäbishjärnan.

Ok, men folk satt väl och såg OS och liknande, även innan satellit-eran officiellt hade inletts.. hur gick det till?
Citera
2025-01-17, 20:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Det här är typiskt för SR-medarbetare, man har en extrem tro på radiovågor. Ytterligare ett bevis!
Citera
2025-01-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Ok, men folk satt väl och såg OS och liknande, även innan satellit-eran officiellt hade inletts.. hur gick det till?

Ja hur tror du själv det gick till? Eller är det för jobbigt att ta reda på? Måste du ha en 4 timmar lång video med en vilt stirrande skäggbäbis som fantiserar om radiovågor? ”Fattaj inte, måste vaja något skuuuumt ju.” Pucko.
Citera
2025-01-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det här är typiskt för SR-medarbetare, man har en extrem tro på radiovågor. Ytterligare ett bevis!

Jag ringde upp Sveriges Radio och frågade om de hade någon ”Martin” eller ”Patrik” bland tidigare medarbetare. Det ville de inte svara på. Detta om något är ett solitt bevis på att SR har något mycket allvarligt att dölja, och en direkt bekräftelse på att Cui Bono är bemannat av före detta radioansikten.

Ps. Jag frågade också tanten i växeln om hon kunde bevisa diametern på ett mässlingsvirus. Det kunde hon inte. Alltså är det bortom allt tvivel bevisat att virus inte finns.
Citera
2025-01-18, 10:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Du som inte har någon koll alls borde sluta posta lögner.

Signaler med en frekvens högre än 30 Mhz går vanligen igenom skikten rakt ut i rymden.
Som alla radioamatörer och DX-are vet så reflekteras dessutom endast signalerna när solen inte är uppe.
Citera
2025-01-18, 13:36
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Citat:
Jag ringde upp Sveriges Radio och frågade om de hade någon ”Martin” eller ”Patrik” bland tidigare medarbetare. Det ville de inte svara på. Detta om något är ett solitt bevis på att SR har något mycket allvarligt att dölja, och en direkt bekräftelse på att Cui Bono är bemannat av före detta radioansikten.
Tur att det finns så många på denna tråd som vet hur man bedriver VERKLIG vetenskap, enligt den BEKRÄFTADE vetenskapliga metoden. Alltså inte den obekräftade som stöds på imaginära satelliter.

Läser nu om proggmusiken, vänstermusiken, på sjuttiotalet. "Över alltihop svävade Tommy Rander, klassmedveten göteborgare som också förestod skivbolaget Nacksving och jobbade på Sveriges Radio" säger Kalle Lind. Ett klart exempel på hur man kan jobba på mainstreammedia och samtidigt vara revoltör, omstörtare och ha en agenda tvärtemot. Så vad är kopplingen mellan SANN vetenskap och proggrocken? Var kommer Tommy Rander in i Cui Bonos verksamhet? Helt uppenbart finns det en koppling. Det förstår man. Allt enligt bekräftad vetenskap.

Än värre är att jag lyckats få tag på både Patriks och Martins CV:n. I dem står ingenting om arbete hos SR, trots att de arbetat på både SR och SVT. CV:na har alltså redan blivit "tvättade". Sveriges media har alltså riktiga proffs som kan sudda ut bevis och skapa nya identiteter. Någon kanske undrar hur alla som arbetat med håller tyst. Nån av alla som mött dem borde väl vittna? Då har ni inte förstått att medarbetarna på SR bara känner till en liten del av verksamheten! Man vet bara sin egen lilla sändning, sin egen kabeldragning eller ljussättning. Ingen får ta del av helheten! Utom givetvis bossarna som manipulerar oss. Tack vare detta har Martin och Patrik varit uppskattade medarbetare i åratal inom mainstreammedia, samtidigt som inga vittnen träder fram.

Det är precis så här eliten arbetar!
Citera
2025-01-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin

Än värre är att jag lyckats få tag på både Patriks och Martins CV:n. I dem står ingenting om arbete hos SR, trots att de arbetat på både SR och SVT. CV:na har alltså redan blivit "tvättade". Sveriges media har alltså riktiga proffs som kan sudda ut bevis och skapa nya identiteter. Någon kanske undrar hur alla som arbetat med håller tyst. Nån av alla som mött dem borde väl vittna? Då har ni inte förstått att medarbetarna på SR bara känner till en liten del av verksamheten! Man vet bara sin egen lilla sändning, sin egen kabeldragning eller ljussättning. Ingen får ta del av helheten! Utom givetvis bossarna som manipulerar oss. Tack vare detta har Martin och Patrik varit uppskattade medarbetare i åratal inom mainstreammedia, samtidigt som inga vittnen träder fram.

Det är precis så här eliten arbetar!

Det förklarar ju inte minst hur de inte kan känna till hur live-bilderna från den internationella rymdstationen fungerar. All media, inclusive Cui Bono, produceras ju av Den Onda Mediekonspirationen, som hållit YouTube i ett järngrepp ända sedan zeppelinar-tiden. Men obetydliga småffifflare som "Patrik" och "Martin" får förstås inte veta hela bilden, bara det de blir matade med i desinfirmationssyfte.

Det slår mig också hur just Cui Bono är en operation direkt inspirerad av de klassiska Nigeriabreven. Som bekant så ser skaparna av dessa svindlar-brev till att de är så taffliga och otroliga att endast de allra dummaste kan falla för dom. De vill ha folk som är lätta att lura helt enkelt. På samma sätt är det med t.ex. teorin om solsystemet som Cui Bono driver: man får vara så urbota korkad och sakna all kritisk förmåga för att tro på sådant dravel. Vilket är precis vad de vill - så når de de allra mest lättlurade. Ruggigt faktiskt!
Citera
2025-01-18, 14:13
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Det förklarar ju inte minst hur de inte kan känna till hur live-bilderna från den internationella rymdstationen fungerar. All media, inclusive Cui Bono, produceras ju av Den Onda Mediekonspirationen....
Känns som att du är nåt på spåren. Kan det vara så att Cui Bono är en false flagg operation avsedd att dra uppmärksamheten från mediamanipulation i mainstreammedia?
Naturligtvis är "Martin" och "Patrik" helt oskyldiga. Det råder ingen tvekan om att de faktiskt själva tror på att de är ett alternativ, sanningssökare, upplysta. Kanske är Simon Schack och Stefan Lanka kontaktpersoner som arbetar för Mediaeliten, och styr Cui Bono? Kan det bli smartare att behärska media, samtidigt som man startar upp "alternativ" vars syfte är att låtsas vara alternativ, men i själva verket drar bort uppmärksamheten från den större manipulationen?
Citera
2025-01-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Känns som att du är nåt på spåren. Kan det vara så att Cui Bono är en false flagg operation avsedd att dra uppmärksamheten från mediamanipulation i mainstreammedia?
Naturligtvis är "Martin" och "Patrik" helt oskyldiga. Det råder ingen tvekan om att de faktiskt själva tror på att de är ett alternativ, sanningssökare, upplysta. Kanske är Simon Schack och Stefan Lanka kontaktpersoner som arbetar för Mediaeliten, och styr Cui Bono? Kan det bli smartare att behärska media, samtidigt som man startar upp "alternativ" vars syfte är att låtsas vara alternativ, men i själva verket drar bort uppmärksamheten från den större manipulationen?
Så är det naturligtvis. När Simon Shacks förra operation, att "avslöja" 11 september-konspirationen, började tappa fart fick han i uppdrag att göra en refresh och hitta på något som kunde attrahera ännu mer lättlurade drullar. Han tog i ända från tårna och hittade på något så urbota dumt att bara en liten, liten skock fårskallar kunde gå på det: att solen kretsar kring jorden. Det är så totalt korkat att man måste vara en riktigt speciell form av lättlurad för att gå på det - och därmed också extraordinärt mottaglig för mer manipulation. Tyvärr verkar det ha gått lite för bra, eftersom skaran av trogna är så liten att den kan räknas på ena handens fingrar (även om man blitt av med sin tumme). Ett försök att införa andra tramserier såsom kollegan Stefan Lankas virus-virr har inte hjälpt att växa det lilla kotteriet. Jag gissar att Shacks chefer börjar bli rejält missnöjda med bristen på utveckling, och väntar mig en helt ny konspiration väldigt snart.
Citera
2025-01-18, 14:36
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Jag gissar att Shacks chefer börjar bli rejält missnöjda med bristen på utveckling, och väntar mig en helt ny konspiration väldigt snart.
Jepp, det där har jag funderat på ofta. Trots att "Martin" och "Patrik" (vad de nu heter i verkligheten) om och om igen försäkrar att Allt går bara bra, Allt går framåt, Vi når fler! torde bossarna i styrelserummen bli mer och mer irriterade. Lika illa har det ju gått för John Blaid, som tyvärr, i Cui Bonos perspektiv, faktiskt givit uttryck för ren defaitism och nedstämdhet i sändning. Skulle tro att han spelat ut sin roll, och kommer ersättas med något nytt och fräscht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in