2025-01-17, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Intressant:

"I går när lillebrodern berättade fritt så sa han att bilen de åkte med från lägenheten till motorvägen i Värmdö fick problem. Att Farid Vaziri sa att den gått sönder och att de öppnade motorhuvudet.

Lillebrodern menade att det var därför de la väskan i närheten.

Det här ställer åklagaren frågor om.

– Det har varit åtta långa förhör med dig. Men du har aldrig nämnt den här detaljen förut.

– Alltså, jag blev rädd där i början. Jag ville inte bli inblandad i det här. Jag har ljugit några gånger.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbM7g8/misstanks-for-att-mordat-ako-och-dumpat-kroppen-nu-hors-de-misstankta-i-rattegangen

Vad är det här?

Han har tidigare berättat om varningsblinkers och varningstriangel, så varför har han "undanhållit" motorhuven?

Han erkänner ju att han hjälpt till att flytta väskan in i skogen, att han förstått att Ako ligger däri.
Citera
2025-01-17, 14:13
Medlem
notknapparens avatar
Ja, Wajiha är "rörig", det har vi sett tidigare i förhören. Det är för att hon inte talar sanning, och för att hon är manipulativ. Hon drar in oväsentligheter i förhöret och "styr" själv in på det hon vill.

Från ab direktrapporterig:

"Men kvinnan och Ako fortsätter att ha kontakt.

– Han säger att han är kär i mig. Och jag börjar spela kär i honom, jag leker kär, säger hon.

Kvinnans berättelse är lite rörig.

Vad Ako skulle sagt i dag om allt det som hon påstår om honom kommer vi aldrig få veta. Vi vet bara att han förnekade våldtäktsanklagelserna och sa att han och kvinnan var kära.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbM7g8/misstanks-for-att-mordat-ako-och-dumpat-kroppen-nu-hors-de-misstankta-i-rattegangen
Citera
2025-01-17, 14:21
Medlem
notknapparens avatar
Jag vet inte vad jag ska tro, gråter W på riktigt, för sin egen del eller spelar hon?

Hon påstår i rätten att hon var rädd för Ako och tvungen att "spela kär". Farid blev irriterad över hennes chattande på nätterna.

"Nu bryter kvinnan ihop. Hon gråter och får servetter."

Ingenstans i förhören kan man märka av att hon skanar sina barn, att hon gråter för något som hon faktiskt borde gråta över.

Om man bara täker sig in i det som hon säger sig ha "råkat in i", borde hon må fruktansvärt av att veta hur Ako mördas och att hon själv är ett offer för både det ena och andra.
Citera
2025-01-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, Wajiha är "rörig", det har vi sett tidigare i förhören. Det är för att hon inte talar sanning, och för att hon är manipulativ. Hon drar in oväsentligheter i förhöret och "styr" själv in på det hon vill.

Från ab direktrapporterig:

"Men kvinnan och Ako fortsätter att ha kontakt.

– Han säger att han är kär i mig. Och jag börjar spela kär i honom, jag leker kär, säger hon.

Kvinnans berättelse är lite rörig.

Vad Ako skulle sagt i dag om allt det som hon påstår om honom kommer vi aldrig få veta. Vi vet bara att han förnekade våldtäktsanklagelserna och sa att han och kvinnan var kära.
"

Man spelar väl inte att man är kär i en person. Antingen är man kär i den personen eller så är man inte det. Man ska inte leka med andras känslor.
Citera
2025-01-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte vad jag ska tro, gråter W på riktigt, för sin egen del eller spelar hon?

Hon påstår i rätten att hon var rädd för Ako och tvungen att "spela kär". Farid blev irriterad över hennes chattande på nätterna.

"Nu bryter kvinnan ihop. Hon gråter och får servetter."

Ingenstans i förhören kan man märka av att hon skanar sina barn, att hon gråter för något som hon faktiskt borde gråta över.

Om man bara täker sig in i det som hon säger sig ha "råkat in i", borde hon må fruktansvärt av att veta hur Ako mördas och att hon själv är ett offer för både det ena och andra.

Jag tror att WK ljuger då hon säger att hon spelar kär i Ako.
Citera
2025-01-17, 14:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4202
Tack för Fup. Nu har man läsning.
W har helt klart orkrestrerat detta. Hennes alla låneansökningar innan, överförande av pengar, hur hon insåg att A inte tänkte vara ett offer för kärleksbedrägeri utan anmäla henne och hon har sen sett till att få honom mördad. Hennes spel och handlingar och som angavs som stjäl till nekande av medborgarskap; "ohederiga leverne", är uppenbart.

Tankar hittills (ej läst hela än):
Heja Sverige som redan 2014 tog DNA för att bevisa släktskap mellan mamman och W, mer sånt.
USA har dålig koll.
Mammans utbetalningar från välfärden har förhoppningsvis upphört?
W bör även åtalas för bedrägeri, urkundsförfalskning, ohederligt intygande, falsk anmälan, falsk vittnesmål (faderskap) och säkert mer.
Senast redigerad av Lagopussy 2025-01-17 kl. 14:57.
Citera
2025-01-17, 14:58
Medlem
notknapparens avatar
Kvinnan säger enligt aftonbladets direktrapportering att hon bjöd hem sin bror för att hon tänkte att om Ako och lillebrodern blir kompisar så lugnar det ner sig (verkar syfta till att hon är rädd för Ako?).Och hon menar att det funkade.

Har W sagt något liknande i förhör, eller kom hon på det nu?

Det verkar vara en överenskommelse mellan de inblandade att framställa Ako som värsta gängkriminella. W har väl sett den bild som Ako hade i sin mobil på en pistol, och hon har sedan använt sig av detta för att måla upp honom som farlig.

I själva verket upplever jag Ako som ganska fredlig, lite annorlunda, ensam, snäll och hjälpsam. Han bröstar upp sig mest med sina pengar och bjuder alla för att få respekt. Vill vara till lags och bli accepterad, få ett sammanhang.
Citera
2025-01-17, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Tror att det här är en taktik som många manipulerande personer kör med, för att förvilla, för att köra sin egen agenda, och de som lyssnar inte sk upptäcka att inga svar har getts, suddiga eller svårbegriplig berättelse.

"Nu fick kvinnan en uppmaning av rättens ordförande om att inte hoppa så mycket i kronologin.

– Försök att fortsätta där du var i mars, säger han.
"

Citera
2025-01-17, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
"– Ako visar något för Farid på sin telefon. Jag vet inte vad för något."

Detta är något som man kan se i Akos mobil om det stämmer. Exakt varje grej som görs med Akos mobil kan man få ut.

Om den är öppnad, hur, vad som har plockats fram (bild), om någon rört sig med mobilen före, under, efter, när, i vilket läge osv osv.

Har vi sett något sådant i FUP?

Jag tänker att åklagaren har en ungefärlig tid för mordet. Minns att en person (vän eller bror till Ako) säger att han efter den sista kontakten med honom skickade något meddelande till Ako, som han sen svarade på. Måste kolla om hag hittar det sen. Men 17:15 är väl det sista samtalet.

Lätt för utredningen att slå hål på hennes version.

Med så många lögner som poppar upp, kan det vara svårt för åklagren att hålla allt i huvudet direkt under rättegången.
Citera
2025-01-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man spelar väl inte att man är kär i en person. Antingen är man kär i den personen eller så är man inte det. Man ska inte leka med andras känslor.
Hon vill inte säga som det är- hon var tänd på Ako- av hans kropp
men inte i övrigt. Han gav henne det hon ville..
Citera
2025-01-17, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
I rätten berättar de två; Wajiha och Saeed inte samma version av mordet (om man läser direktrapporteringen från ab).

Saeed berättar om att Wajiha är inne i sovrummet när han går in. Det gör han när han ser att Farid sparkar på Ako, för att prata med Wajiha. När han kommer ut har Ako sjunkit ner på golvet och ser lealös ut. Han ser lite blod och lite blod på Farids sko.

Men att Saeed kommer in i sovrummet berättar inte W något om.

Wajiha berättar att hon står i köket och att Ako och Farid kommer efter. Det är då Ako ska ha visat Farid något på sin mobil, Farid frågar om W legat med W och hon svarar ja.

"– Jag säger "ja". Jag kunde inte ljuga. Och Farid slår mig i ansiktet."

Då börjar Ako och Farid slåss. W blir också slagen och ropar på Saeed. W säger att hon hamnar på golvet och ser att ko har en kniv i handen. Hon springer in till sovrummet med barnen. Hon hör männen bråka och sedan är det tyst efter tio minuter.

Wajiha berättar att Farid kommer in i sovrummet och knivhotar henne, vilket Saeed inte nämner något om. Det är först här inne som hon talar om för Farid att hon blivit våldtagen. När hon kommer ut ser hon inte Ako, utan frågar var han är. Hon torkar upp blod, men tror att Ako har lämnat lägenheten.
Citera
2025-01-17, 20:03
Medlem
Ako, 37, hittades död i väska – kvinnans försvar i rätten

Ako Hameed Abbas, 37, hittades dumpad i en väska utanför Stockholm i mars förra året.

I polisförhör framkommer att den 25-åriga mordmisstänkta tvåbarnsmamman – som ska ha haft en hemlig relation med offret – efter hans död städade bort hans blod med sitt yngsta barn i famnen.

– Jag har aldrig haft några känslor för honom, säger hon under rättegången.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/ako-37-hittades-dod-i-vaska-kvinnans-forsvar-i-ratten-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in