2025-01-17, 20:54
Medlem
ApolloSthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att WK ljuger då hon säger att hon spelar kär i Ako.
Kanske var planen att lura Ako från början- men att hon blev kär på riktigt?
Citera
2025-01-17, 23:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man spelar väl inte att man är kär i en person. Antingen är man kär i den personen eller så är man inte det. Man ska inte leka med andras känslor.

Här spelar Wajhia i en annan division.

Här handlar det ju om så mycket mer än om att leka med någons känslor.

Jag tror att hon använt sig av hans känslor för att nå sina egna mål. Det handlar inte om att leka med någons känslor, utan att utnyttja dom.

Det slutar med mord, då inte för att det har med några känslor alls att göra, utan av rädsla av att bli avslöjad.
Citera
2025-01-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Kanske var planen att lura Ako från början- men att hon blev kär på riktigt?
Hon insåg att Ako var frikostig/generös o naiv, trots sin ålder är det tydligt han var godtrogen
-hon sitter i rättegångssalen o säger-att det inte handlade om någon kärlek fr hennes sida.
Så varför ville hon träffa honom på hotel där hon varit aktiv o hitta lämpliga hotel
nej hon var inte kär i honom- det är inte skälet till att hon ville ha hotel-träffarna.

Om hon verkligen tyckt om honom så skulle hon så klart medge detta nu
och det skulle faktiskt ha varit till hennes fördel om hon genuint tyckte om Ako.
Sedan fick hon presenter diamant smycken av honom.
Han verkar ha varit förtrollad av henne, och hon såg fördelarna ...
Citera
2025-01-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tror att hon använt sig av hans känslor för att nå sina egna mål. Det handlar inte om att leka med någons känslor, utan att utnyttja dom.

Det slutar med mord, då inte för att det har med några känslor alls att göra, utan av rädsla av att bli avslöjad.
ja.
Citera
2025-01-17, 23:30
Medlem
Tvåbarnsmodern, påminner hon inte om Arbogakvinnan?

Manipulativ, pengastyrd, sexuellt gränslös, får andra att utföra dåd, låtsas vara kär, känslokall och så vidare
Citera
2025-01-18, 00:09
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro, gråter W på riktigt, för sin egen del eller spelar hon?

Hon påstår i rätten att hon var rädd för Ako och tvungen att "spela kär". Farid blev irriterad över hennes chattande på nätterna.

"Nu bryter kvinnan ihop. Hon gråter och får servetter."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbM7g8/misstanks-for-att-mordat-ako-och-dumpat-kroppen-nu-hors-de-misstankta-i-rattegangen

Ingenstans i förhören kan man märka av att hon skanar sina barn, att hon gråter för något som hon faktiskt borde gråta över.

Om man bara täker sig in i det som hon säger sig ha "råkat in i", borde hon må fruktansvärt av att veta hur Ako mördas och att hon själv är ett offer för både det ena och andra.

Krokodiltårar? Möllerskan gjorde samma för att eska sympati. Tror inte en sekund på WKs show här. Hon har visat sig vara en falsk, manipulativ, empatilös drama queen.

Klart hon bryter i hop på ”prime time” som ett svagt utnyttjat och hunsat offer. Varför ändra vinnande koncept?

Hon är klart utstuderad och beräknande. Det enda hon förmodligen gråter över är att hon åkte fast och tycker synd om sig själv.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-18 kl. 00:20.
Citera
2025-01-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Tvåbarnsmodern, påminner hon inte om Arbogakvinnan?

Manipulativ, pengastyrd, sexuellt gränslös, får andra att utföra dåd, låtsas vara kär, känslokall och så vidare

Jo verkligen, jag gjorde även samma liknelse mellan de två tidigare.

Där kom även den mer otroliga lögnen efter den andra..
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-18 kl. 00:21.
Citera
2025-01-18, 00:20
Medlem
Citat:

Hon skyddar så klart sig själv då hon har blivit avslöjad av Farid med att ha en kärleksrelation med Ako hur rått är inte det. Fruktansvärda människa. Så hon leker trots allt med elden som man brukar säga.
Citera
2025-01-18, 00:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon insåg att Ako var frikostig/generös o naiv, trots sin ålder är det tydligt han var godtrogen
-hon sitter i rättegångssalen o säger-att det inte handlade om någon kärlek fr hennes sida.
Så varför ville hon träffa honom på hotel där hon varit aktiv o hitta lämpliga hotel
nej hon var inte kär i honom- det är inte skälet till att hon ville ha hotel-träffarna.

Om hon verkligen tyckt om honom så skulle hon så klart medge detta nu
och det skulle faktiskt ha varit till hennes fördel om hon genuint tyckte om Ako.
Sedan fick hon presenter diamant smycken av honom.
Han verkar ha varit förtrollad av henne, och hon såg fördelarna ...

Ja.
Citera
2025-01-18, 00:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Krokodiltårar? Möllerskan gjorde samma för att eska sympati. Tror inte en sekund på WKs show här. Hon har visat sig vara en falsk, manipulativ, empatilös drama queen.

Klart hon bryter i hop på ”prime time” som ett svagt utnyttjat och hunsat offer. Varför ändra vinnande koncept?

Hon är klart utstuderad och beräknande. Det enda hon förmodligen gråter över är att hon åkte fast och tycker synd om sig själv.

Ja, hon gråter för över sin egen sits nu. Förmodligen "äkta tårar" som ska de ut som att hon gråter av andra skäl.

Det är ändå underligt, att jag tror att Wajiha inte var den som höll i kniven, men den som jag lastar mest.

Mordet är så hemskt, outhärdligt att tänka på. Hur kan då Farid komma i skuggan av Wajiha?

Jag fastnade för att Saeed sa att han tyckte synd om Wahija; att hon blivit våldtagen.

"Lillebrodern säger också att han ändrat sina uppgifter om kvinnan (Farid Vaziris fru).
– Jag tänkte att det var synd om henne. Att hon hade blivit utsatt för en våldtäkt, säger han.
"

I direktrapporteringen, får vi inte sammanhanget när han får veta om våldtäkten. Vi vet inte heller om han menar det han säger, han är ju utbildad vakt, vilket gör att han vet vad som räknas i det svenska samhället. Hm, till viss del, då han faktiskt googlar på dödsstraff i Sverige .

Medan Wajiha menar att hon berättar först i sovrummet när Farid hotar henne med kniven om våldtäkten:

"Kvinnan säger att Farid gråter. Hon gråter också och försöker lugna honom. Hon tar kniven och lägger undan den.
– Det är då jag berättar att för honom att Ako har våldtagit mig. Att jag aldrig skulle vara otrogen mot Farid.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbM7g8/misstanks-for-att-mordat-ako-och-dumpat-kroppen-nu-hors-de-misstankta-i-rattegangen

Detta med våldtäkten känns då plötsligt inte som att det är orsaken alls? Inte som familjeangelägenhet, inte som något som de gemensamt planerat mordet utifrån. Eller hur var det, otroheten?

De har helt enkelt olika agendor, och den som styr det hela...
Citera
2025-01-18, 08:21
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Hon skyddar så klart sig själv då hon har blivit avslöjad av Farid med att ha en kärleksrelation med Ako hur rått är inte det. Fruktansvärda människa. Så hon leker trots allt med elden som man brukar säga.

Ja inte bara Ako hon har ju förstört alla männens liv runt sig, så vidrigt.
Citera
2025-01-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ja, hon gråter för över sin egen sits nu. Förmodligen "äkta tårar" som ska de ut som att hon gråter av andra skäl.

Det är ändå underligt, att jag tror att Wajiha inte var den som höll i kniven, men den som jag lastar mest.

Mordet är så hemskt, outhärdligt att tänka på. Hur kan då Farid komma i skuggan av Wajiha?

Jag fastnade för att Saeed sa att han tyckte synd om Wahija; att hon blivit våldtagen.

"Lillebrodern säger också att han ändrat sina uppgifter om kvinnan (Farid Vaziris fru).
– Jag tänkte att det var synd om henne. Att hon hade blivit utsatt för en våldtäkt, säger han.
"

I direktrapporteringen, får vi inte sammanhanget när han får veta om våldtäkten. Vi vet inte heller om han menar det han säger, han är ju utbildad vakt, vilket gör att han vet vad som räknas i det svenska samhället. Hm, till viss del, då han faktiskt googlar på dödsstraff i Sverige .

Medan Wajiha menar att hon berättar först i sovrummet när Farid hotar henne med kniven om våldtäkten:

"Kvinnan säger att Farid gråter. Hon gråter också och försöker lugna honom. Hon tar kniven och lägger undan den.
– Det är då jag berättar att för honom att Ako har våldtagit mig. Att jag aldrig skulle vara otrogen mot Farid.
"

Detta med våldtäkten känns då plötsligt inte som att det är orsaken alls? Inte som familjeangelägenhet, inte som något som de gemensamt planerat mordet utifrån. Eller hur var det, otroheten?

De har helt enkelt olika agendor, och den som styr det hela...

Precis och varför skulle Ako kliva rakt in i getingboet och säga ”hej jag har ett intimt förhållande med WK och vill hon nu lämnar med mig” om han inte fått uppfattningen om att WK var seriös?

Är FV ovetandes är det klart WK som triggar igång det hela. De 50000 kr, garantin, hon får på kontot av Ako dagarna innan, är det en försäkring om äktenskap? Tror Ako han kan lösa ut henne genom Farid? Är det deras ”affär ihop” WK hittat på? Är det därför Ako är rädd för situationen?

Är det därför han ändå åker dit? I hopp om att ordna upp allt.

Det här med att våldtäkten nu kommer in efter mordet skett låter som en efterhandskonstruktion.

Jag känner också att WK är mest skyldig i detta fallet. Bara osanningar och röra i allt som kommer från henne. Egentligen framstår hon som en ren anstiftare till rånmord i hederns namn.

Bilden av själva mordkvällen har bara förändrats av deras olika vittnesmål. Dels för att deras utsagor inte överensstämmer eller att de inte går ihop med sättet Ako dog på.

Mer tänkbart scenario är att en av dem håller Ako Seead (?) och en skär av halsen på honom (F). Det är kanske då SW ser blod på FVs fot? Bilder av blod brukar etsa sig fast på näthinnan.

Kanske assisterar WK med skålen som går sönder, kniven etc.

För inget är egentligen bevisat att hon skulle vara med barnen utan de kan lika gärna själv sitta i sovrummet med hörlurar i Ipaden. Till och med inlåsta.

Ja vad är det för rövarhistoria WK försöker ro i land med egentligen?
Vad är det som planeras och av vem?

Inte våldtäkt, inte hedersmord. Skulle Ako bli halalmötdad för en kärleksrelation hon själv initierat?

Allt låter helt absurt då motivet för henne i grund och botten handlat om pengarna. Sen fick hon sex också, dyra presenter, middagar, saker och upplevelser till barnen mm.

Men hoppas de låter henne snacka på för hon faller säkert på eget grepp.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-18 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in