2025-01-16, 22:02
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Med den logiken så är det fel av bögar att fly från ett land där han ska avrättas för att han är en bög. Visst, han flydde från landets lag, men kan man klandra någon när en lag är sjuk?

Dermot Clemenger är en hjälte för att han ej accepterar en sjuk lag och jag hoppas att han inte ger upp.
Om du kollar Expressems och Aftonbladets kommentarstrådar om Slemminger så ser du att de flesta inte tycker att lagen är sjuk, utan att Dermot (och du) är det.
Citera
2025-01-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
https://www.expressen.se/noje/vandningen-i-jakten-pa-dermot-clemenger/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dRP9aO/bakslaget-i-jakten-pa-clemenger-brittisk-polis-vill-inte-hjalpa-till
https://stoppapressarna.se/svenskt/aklagaren-dermot-clemenger-jagas-over-hela-varlden/
https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/socialdemokraternas-krav-i-jakten-pa-dermot-clemenger-stotande/

Och går väl hitta minst 20-30 artiklar till. Fortfarande har jag inte fått svar på min fråga angående när det hela preskriberas?

Vadå, du tror att antalet artiklar i skvallermedia är något mått på "jakten" på Dermot Clemenger?
Så vitt jag kan se består denna "bisarra jakt" inte i något mer än att den svenska åklagaren utöver EAW'n också har utfärdat en internationell efterlysning. Men det är ingen "bisarr jakt", det är helt normal byråkrati.

Men som jag redan påtalat många gånger, Dermot har själv satt sig i en sits där massmedia gottar sig i en massa artiklar om hans flykt.

"Det hela" preskriberas om ungefär ett år.
Citera
2025-01-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Om du kollar Expressems och Aftonbladets kommentarstrådar om Slemminger så ser du att de flesta inte tycker att lagen är sjuk, utan att Dermot (och du) är det.

Vem bryr sig om vad woke och pk-eliten anser? Det är sjukt att sex mellan två vuxna människor med samtycke kan vara ett brott.
Citera
2025-01-16, 22:18
Medlem
Citat:
Vem bryr sig om vad woke och pk-eliten anser? Det är sjukt att sex mellan två vuxna människor med samtycke kan vara ett brott.
Samhället är sjukt. Jag fick senast idag en enkät från statliga SCB som ville att jag skulle svara på frågor om mitt sexliv. Det är 3:e eller 4:e brevet i samma ärende. De två första kom till Kivra. Staten är så sjukt mycket äckligare än denne Dermot. Kan jag stämma dem för sexuella trakasserier?
Citera
2025-01-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Det finns inte. Jag skrev att det borde finnas.

Dvs, anser jag att politikerna borde stifta lagar där man blir straffad om man medvetet håller sig undan i syfte att vänta ut preskriptionstiden.
Det kommer ju också blir preskriptionstid på det 🤷🏻‍♀️
Citera
2025-01-16, 22:37
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Betald sex med sammanlagt 32 Thai-horor. Som man känner till åtminstone

Ja, ingen har tvingat dom att knulla för pengar. De är vuxna människor som kan göra egna val.
Citera
2025-01-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Ja, ingen har tvingat dom att knulla för pengar. De är vuxna människor som kan göra egna val.

Hur vet du att ingen av hororna blivit tvingade?
Citera
2025-01-16, 23:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Ok då är det typ ett år kvar då, frågan är om han orkar hålla sig undan så länge. Trodde det handlade om några månader, eller max ett halvår.

Problemet är att åtalet redan är preskriberat enligt brittisk lag eftersom den utgår från första händelsen. Det är därför han inte lämnas ut nu. De måste i princip göra om åtalet och lämna en ny begäran.
Citera
2025-01-16, 23:22
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Hur vet du att ingen av hororna blivit tvingade?

Så är det mycket sällan. Man har ett val att kunna söka hjälp eller kontakta polis om man blir "tvingad". I Thailand är det väldigt vanligt att kvinnor säljer sex för att det tjänas bra på det helt enkelt, och det är väldigt normaliserat där.
Citera
2025-01-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det sjuka är att han INTE skulle behövt betala för sex. Visst han är ingen Richard Gere men han är kändis och har "helt ok" utseende. Kan inte tänka mig att det inte skulle gå att hitta någon lite yngre för honom som han tycker duger. Inte riktigt lika sjukt som Paolo R dock som dessutom hade supersnyggingen Elin Härkönen hemma redo att få sin gymkropp knullad och ändå sprang runt. Karriärer bortkastade i onödan

clemengers tid är över. när han kommer tillbaka så har han ingen lön från tv4 längre. han får leva i skam för resten av sitt liv som en stray hund.
Citera
2025-01-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Problemet är att åtalet redan är preskriberat enligt brittisk lag eftersom den utgår från första händelsen. Det är därför han inte lämnas ut nu. De måste i princip göra om åtalet och lämna en ny begäran.

Vart kan man läsa det? Det låter konstigt att alla åtal skulle då försvinna. Han lämnas dock inte ut pga att det finns krav på Dual Criminality.
Citera
2025-01-17, 00:05
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Jo, och i Sverige kan det ske på mer än ett sätt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3MQl8A/uppsala-polis-och-journalist-atalas-hade-sex-i-polishus

Vi är lite missanpassade i Sverige i vår syn på sex och moral. Den Svenska synden har gått ur modet, och det gamla Lutheranska nuckigheten som genomsyrar samhället har återkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in