2025-01-16, 11:52
Medlem
Heja Heja, hoppas han klarar sig undan. Mest för att jag ogillar att media startar drev mot privatpersoner för obetydliga händelser.
Citera
2025-01-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Heja Heja, hoppas han klarar sig undan. Mest för att jag ogillar att media startar drev mot privatpersoner för obetydliga händelser.
Håller med, det är desutom grovt sexistiska lagar som är gjorda för att straffa män och utmåla kvinnor som ständiga offer. Lagarna är generellt utformade men i praktiken är det det här som sker. Det handlar inte om att skydda kvinnor. Det handlar om moraltanter som inte vill erkänna kvinnors önskan att tjäna pengar på sex och sin sexualitet. Det finns trafficing helt klart men det skulle man kunna komma åt på andra sett. Nät Paolo åkte dit så va alla journalister och hela samhället bara intresserade av att påpeka vilket svin han var. Det blev inga förändringar eller diskussion om hur man skulle komma åt ev traficking. Kvinnor skiter fulständingt i andra kvinnor. Dom vill inte att män skall ha tillgång till enkelt sex eftersom det är ett hot mot deras ställning i samhället. Om du på ett säkert och lagligt sätt kan få sex för 500kr så tappar kvinnor makt för dom vet vad män gör för att få knulla. Ett bevis på det är ju Clemenger. Han betalar pengar och utsätter sig för risk att åka dit och bli publikt förndedrad bara för han e kåt. Många män är kåta och slava under deras sexualitet och det utnyttjas av kvinnor. Framförallt online.

Se nu på dessa kvinnor som hade sex med Clemmenger. Dom kommer säkert fortsätta nån annan stans. Det är så synd om dom som tjänar mycket pengar på mäns behov. För dom kan ju inte ha ett vanligt jobb eller gå på soc.

Det sköna är att statisitk från sajter från OnlyFans kommer fram och visar hur sjukt många det är som viker ut sig. Det är oxå bara en av sajterna. Det visar kvinnors riktiga sida.

Innan ni drar slutsatser om min kvinnosyn: jag hade gjort exakt samma sak om jag va kvinna och hade bra utseende. Hade dragit in sjukt mycket pengar både genom online och prostitution. Fan gå till ett vanligt jobb när man kan jobba 20% av tiden men tjäna dubbelt så mycket minst. Det enda jag stör mig på är det eviga offerkofta skiten som man sätter på kvinnor och dom själva tar på sig och att allt fel alltid är på grund av män. Det är så störigt.
Citera
2025-01-16, 12:16
Medlem
Tror brittisk polis har viktigare saker för sig än att jaga en man som inte gjort nåt som är brottsligt i England.
Citera
2025-01-16, 12:21
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bakslaget i jakten på Clemenger – brittisk polis vill inte hjälpa till

https://www.aftonbladet.se/a/dRP9aO

Mycket bra av brittisk polis. Hoppas att knullgubben klarar sig och att åklagaren blir blåst.
Det är fan inte klokt att jaga en gubbe över hela jordklotet bara för att han betalat för att knullat.
Polisen har fått ökade resurser därför har dom råd med sånt här skit.
Citera
2025-01-16, 12:24
Avslutad
Citat:

Framgår det någonstans varför de inte vill hjälpa till?

Detta innebär ju att Clemenger aldrig kommer att straffas, såvida han inte återvänder till Sverige innan brottet preskriberas efter 2 år.

Långnäsa åt svensk polis alltså
Citera
2025-01-16, 12:42
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Fast jag läser inte att de inte vill hjälpa till. De verkar snarare inte riktigt förstått preskribtionstiderna. Dålig rubrik av Aftonbladet. Det här fallet gäller nu så mycket mer än att Dermot fått några handtrallor i samband med en massage, det handlar nu mer om prestige och att försvara svenska rättssystemet.

Jag hoppas han kommer undan bara för att få läsa om hur förnedrande det är för Sveriges sexköpslag.

Citat:
Och det är just på grund av preskriptionstiden som den brittiska polisen nu tvekar.

I sitt mejl till Örebro tingsrätt skriver den brittiska polisen:

”Kan vi vänligen få en bekräftelse på att det nämnda datumet för förhandlingen (17 mars 2025) är korrekt? Vi noterar att ni har uppgett att preskriptionstiden för alla nämnda anklagelser löper ut före detta datum.”

Örebro tingsrätt har nu förtydligat sin begäran och hur svensk preskriptionstid fungerar.
Citera
2025-01-16, 13:03
Medlem
Internationellt efterlyst för att han betalat för att bli avsugen av några thailuder, det är ju fan sjukt.
Citera
2025-01-16, 13:25
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Internationellt efterlyst för att han betalat för att bli avsugen av några thailuder, det är ju fan sjukt.

Man får skämmas. Britterna måste tro att vi skämtar när vi vill att deras polis ska ta in hela insatsstyrkan i princip för att söka efter honom.
Citera
2025-01-16, 13:30
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:

Haha.
Dermot Clemeger, man of mystery!
Citera
2025-01-16, 13:44
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Tycker nog det är bra mycket sjukare att man behöver betala för sex... Vilken loser Clemenger verkar vara. Och att sedan "lägga benen på ryggen"- och gömma sig som han gör. Bara det gör att man anar betydligt mer i mossan.
Citera
2025-01-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
EU och Europakonventionen är skit när de begränsar suveräna staters möjlighet att lagföra slödder. Sverige kan i så fall arbeta för att dra sig ur eller förändra Europakonventionen. Den är inte huggen i sten och det blåser andra vindar i Europa nu än när den ratificerades. De politiska strömmarna som rådde på den tiden har lett oss till en ovärdig situation där länderna i väst långsamt vrids ur händerna från den vita ursprungsbefolkningen.

Det är oerhört fegt och tyder på lättja att hänvisa till att något inte går att genomföra pga konventioner. Tider förändras... Och så måste även lagar och konventioner.

Makten i Sverige ska utgå från folket och folkets vilja, inte från vad ett gäng feta gubbar i Bryssel bestämde under inverkan av massiv lobbyism och korruption.

Det är förbanne mig systemfel. Det är skillnad på att medverka och att medvetet hålla sig undan tills preskriptionstiden gått ut.

På vilket sätt är det dubbelbestraffning?

I USA kan man bli straffad för " resisting arrest". Även det borde då vara dubbelvestraffning enligt din bakvända logik.
Nu är det det som gäller enligt Europakonventionen. Resisting arrest är väl det som kallas våldsamt motstånd förmodar jag. Det gäller också i Sverige. Att göra våldsamt motstånd när någon ska gripas är brottsligt, däremot kan man fly men blir man gripen ska man inte göra motstånd, då är det ett brott. Att göra det brottsligt att hålla sig undan delgivning går inte att genomföra eftersom man har ingen skyldighet att medverka till sin egen lagföring. Clemenger har rätten på sin sida enligt Europakonventionen
Senast redigerad av Blueintime 2025-01-16 kl. 14:27.
Citera
2025-01-16, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Tycker nog det är bra mycket sjukare att man behöver betala för sex... Vilken loser Clemenger verkar vara. Och att sedan "lägga benen på ryggen"- och gömma sig som han gör. Bara det gör att man anar betydligt mer i mossan.

Det sjuka är att han INTE skulle behövt betala för sex. Visst han är ingen Richard Gere men han är kändis och har "helt ok" utseende. Kan inte tänka mig att det inte skulle gå att hitta någon lite yngre för honom som han tycker duger. Inte riktigt lika sjukt som Paolo R dock som dessutom hade supersnyggingen Elin Härkönen hemma redo att få sin gymkropp knullad och ändå sprang runt. Karriärer bortkastade i onödan
Senast redigerad av Follows 2025-01-16 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in