Citat:
Ursprungligen postat av
runkmaestro
Det var inte så jag tolkade uljanovs svar utan mer som Docklandet förtydligade. Att de har dockor med några defekter i deras showroom och som uljanov skrev:
Oavsett vad tycker jag docklandet hade bra information, tack för att du frågade och klippte in deras svar här.
För min egen del går jag och funderar på vad jag är ute efter. Har lekt med tanken att skaffa en torso men jag tror inte det är rätt för mig. Tror det kommer kännas lite olustigt när den inte har lemmar och troligtvis kommer det endast vara ett objekt att ha sex med. Jag förstår dock charmen och smidigheten med det, framför allt kostnadsskillnaden. Ett torso utan huvud hade kunnat ersätta eller komplettera min andra leksak men ska den ha huvud kommer jag säkert vilja ha mer.
Ska inte sticka under stol med att dockan troligtvis kommer få agera emotionellt stöd åt mig när det behövs och då hade det inte funkat med en torso på en rullstol som någon skrev i denna eller andra docktråden. Rolig kommentar dock
Något jag tänder på är ben och där tycker jag Evelina är i toppklass baserat på bilderna. Att kunna krama om henne ståendes är en tanke jag gillar, däremot tror jag 175cm kan vara lite långt för stående samlag. Proportionerna på den kroppen ser dock riktigt bra ut, långa ben, fin rumpa, normalstora bröst - hur nu e-kupa är normalstort - sen gillar jag långa tjejer. Att krama om någon större är riktigt mysigt. Vikten på 40kg ska man inte skämta bort men den är jag mindre orolig för. Blir att köra hip thrusts hemma istället för på gymmet.
Det lutar åt att köpa en heldocka med andra ord men höjden får jag betänka lite mer.
Ja, precis, det var deras showroom jag tänkte på.
Jag blir lite förvånad över att de har ca 100 dockor ouppackade s.a.s. i eget lager, då jag själv delvis är i lagerbranschen. D e t blir jag nästan mer nyfiken på att se än showroomet, vilka dockor det är o.s.v. men gissar att det så fall rör sig om antingen "säkra kort", dvs lättsålda dockor eller billigare, kanske gamla dockor. För det brukar inte vara någon bra affärsidé att hålla stora lager.
Men när de länkar till "sitt lager" är det ändå mest dockor ute i Europa det handlar om. Det är ju också lätt att räkna ut om man summerar antalet dockor "i lager".
Ännu mer förvånad blir jag över att de skulle ha en egen batch av Zelex SLE dockor reserverade i Polen. Det går emot allt jag hört och vet om dockbranschen. Oftast är det ju märkena själva som har lagerplatserna på olika ställen i EU och USA och återförsäljarna delar på dockorna. Så att om en återförsäljare i Europa resp. USA har slut "i lager" på en särskild docka, så har alla det. Det brukar gälla även Zelex SLE, men de är lite speciella eftersom de bara säljs från lager och inte direkt från fabrik (inte kan modifieras), så det kanske är skillnad. Skulle ändå tro att återförsäljare dealar med dem sinsemellan, ngt annat vore nästan konstigt.
Angående fabriksbilderna så vidhåller jag att det är bättre att se sådana för att få veta hur en docka
som värst kan se ut när man får hem den, än att titta i deras showroom där dockorna säkerligen är uppiffade så gott det går.
Jo, jag förstår verkligen att en "sällskapsdocka" helst bör vara en hel docka och inte en torso. Jag föreslog Zelex SLE torso främst som sex- och sängkamrat, dels för att de är smidiga och icke ömtåliga, dels för att de ser "slampiga" ut samtidigt som de är mycket vackra.
Men gillar man ben (det gör även jag) så är ju en torso inte tillfyllest. Är du lång själv så kanske en kortare docka inte är att föredra, men jag rekommenderar starkt att försöka hålla nere vikten så mycket som möjligt i första hand. Det har du mer glädje av på många sätt.
Och om du vill ta henne stående så går det ju bra att göra det mot en vägg om du håller upp henne (vilket är enklare med en lättare docka). Annars kan du ju improvisera genom att t. ex. ställa henne högre, med särade ben och varsin fot på en trave böcker eller liknande!