Citat:
Ursprungligen postat av
runkmaestro
Går i tankarna att köpa en sexdocka nu när de ser så verkliga ut, åtminstone på bild. Har provat olika fleshlights och har nu senast en Tenga 3D Zen. De funkar bra för ren onani men allra bäst mellan kuddar och madrass för att kunna jucka själv och ge sken av ett riktigt samlag. Tänker att en docka hade varit next level, däremot känns det lite sådär att ligga ut med 20-30K och inte veta vad man får. Dessutom är storleken av betydelse.
För stor docka är svår att gömma. För liten kanske inte ger samma känsla? Jag är inte intresserad av att ha den som livskamrat, eventuellt som body pillow utöver dess uppenbara syfte och då tänker jag att större är bättre. FanReal och Game Lady är de jag är mest intresserad av när det kommer till längd runt 170cm. FR då de ser helt otroliga ut, eller GL då jag älskar spel och hentai. Är det någon här som har erfarenhet av någon av dem?
Irokebijin kan vara ett alternativ då de är lite mindre i storlek och billigare men har inte hittat någon jag gått igång på direkt. Bor ensam varannan vecka så kan inte ha den liggandes i sängen på heltid utan det blir att flytta och gömma så inte barnet får men för livet och blir lika sjuk i huvudet som jag själv.
Docklandet har ett showroom i Borlänge så det kanske är värt att lägga en heldag på att besöka dem för att se hur dockorna ser ut IRL.
Jag har inte erfarenhet av något av märkena du nämner men har lite koll ändå, då jag varit aktiv på TDF ett tag och sett vad andra säger. De du nämner hör till den dyrare klassen och tyvärr vet jag inte så mycket om Game Lady.
Men Fanreal desto mer och där kan jag väl säga att du får räkna med något att brottas med om du skaffar en 170 cm, som ligger på en bra bit över 40 kg. Och 40 kg docka är något helt annat än t. ex. ett soffbord eller en bokhylla.
De är obalanserade i viktfördelningen och har ju lemmar att ta hänsyn till så man måste nästan vara en ingenjör för att hantera dem, dvs planera positioneringen och vrida armar och ben i rätt ordning (och på rätt sätt) för att inte skada dockan (eller din egen rygg, när du lyfter).
Detta gäller alla dockor såklart och jag skulle definitivt rekommendera en lättare docka runt 30 kg för en förstagångsköpare. Angående Fanreal är särskilt deras Maria väldigt vacker, men i mitt tycke är alla deras dockor lite för feta. Smaken är ju dock olika här.
Ett nytt märke som inte är så känt ännu är Galatea doll. Men de gör riktigt vackra dockor till en mer normal kostnad, dvs 20-25 lax. De har också kommit långt med viktreducering och av deras nu fem lanserade dockor (kroppar) ligger åtminstone två på 29 kg. Med ett huvud på 3 kg väger de alltså ca 32 kg totalt vid en längd på 163 cm (vilken är deras finaste modell enligt mig - GT02).
Galatea satsar även på realism i detaljerna och de erbjuder lite robotfunktioner också som andning, sugförmågor etc.
Här kan du se videos:
https://galateadoll.com/videos/
Notera att deras hemsida är tämligen rudimentär och priserna de anger inte stämmer. I själva verket är de bara hälften så dyra om du köper dem från en återförsäljare.
Men om du vill ha en docka som lämpar sig bäst för de syften du beskriver, kanske en torso är bättre. De är inte bara lättare och mindre (dvs enklare att stuva undan), utan de är inte lika ömtåliga då de saknar lemmar och känsliga händer och fötter som lätt kan skadas om du tänkt sova med dockan.
Här har det kända märket Zelex nyligen släppt en serie med
riktigt snygga torsos av sin SLE-serie. SLE är en ny, mjukare typ av silikon som ska ge en högre känsla av realism och "klämvänlighet".
Dessa har, trots att de är torsos, ändå lite lår och torde ge en bra känsla att ha som sängkamrat. Man kan "spoona" med dem etc. och framförallt ha dem i sängen utan att riskera att skada några händer etc. Nu är de så läckra och "slampiga" i sitt utseende att den största risken kanske är att du inte kommer ur sängen själv utan bara vill ligga och gosa med dockan (ja, det är i princip vad folk säger).
Tyvärr dock, säljs Zelex SLE-serie endast in-stock. Man kan alltså inte förbeställa dem från fabriken eller utforma dem efter eget önskemål. Och när de väl finns till försäljning, går de åt rykande fort.
Här är ett exempel på en Zelex SLE-torso, du kan se andra om du bläddrar:
https://www.zelexdoll.com/collections/sle/products/zxe216_1-zx109gzx164g-torso-1
Det är lite samma här, att priserna är lite högre än hos återförsäljare. Men inte lika stor skillnad som hos Galatea. Angående Zelex kan också tilläggas, att de har en exceptionell service gentemot sina kunder och är väldigt generösa med att ersätta dockor folk beställt, om det varit något litet fel på dem. Detta är bra att veta ifall du skulle satsa på en Zelexdocka som går att modifiera själv.
Jag ska också säga något om idén att åka till Docklandet. Det behöver inte vara fel och de är hyggliga. Jag är själv väldigt nöjd med den docka jag beställde från dem och deras service.
Men vad jag förstått har de framförallt något defekta dockor i sitt eget lager. Och det är ju förståeligt. Att hålla ett showroom med förstklassiga dockor av de nyaste modellerna och märkena är ju inte direkt gratis, så förvänta dig inga fantastiska upplevelser.
Bättre vore nog att leta efter fabriksbilder på de dockor du är intresserad av. De är s.a.s. "ärliga" och visar hur dockan verkligen ser ut, till skillnad från photoshoppade reklambilder som är tagna i studiomiljö med bästa ljussättning och extra uppiffade dockor.
Ofta är dockan du får hem dessutom finare än vad du ser på fabriksbilderna, de är hastigt tagna med enkla mobilkameror och ibland är peruker etc. bara hastigt påslängda. Fabriksbilderna är, kan man säga, en indikation på hur dockan som värst kan se ut.
Här är en länk till en sida med ett urval fabriksbilder, med något från alla märken både du och jag har nämnt:
https://www.sexdollpicture.com/
Sist bara en anmärkning om Irokebijin. Betänk att de har en egen typ för anslutning av huvudet. Detta gör att man inte kan växla huvud till ett av de andra märkena. Det är rätt vanligt att man har eller skaffar åtminstone ett extra huvud till en docka. Ombyte förnöjer och med extra huvud är det i princip som att ha två dockor!