Citat:
Ursprungligen postat av
Bystskugga
Där ser vi det väldigt olika. För min del säger hans undvikande (och Sommerlaths också för den delen) att de inte anser Sveriges lagar och stigmatisering kring sexköp propertionerliga. Det hade varit max 1 års fängelse och troligen sluppit ut innan hela tiden, men ändå anser de det inte motiverat. Deras flykt är helt enkelt inte bara modlöshet, utan även ett uttryck för avståndstagande av den förföljese som Sverige ägnar sig åt, och som gränsar till den typen av Religös förföljese som förekommer i vissa andra länder. Det motståndet kan man faktist ta inspiration från, även om det kanske hade varit mer föredömligt om han redan innan han åkte dit uttryckt kritik mot Sverige i detta.
Om han gjort det innan kanske, fast jag tvivlar på att han fått utrymme för det i media. Att han skulle tillåtas göra de nu efter att han är misstänkt finns inte ens på kartan.
Dermont tar väl bara helt enkelt den lätta vägen framför den rätta. Han är, såsom vi flesta är, månast o räddast om sitt eget skinn, så det är egot som får bestämma om han ska vara feg och fly fältet som en mus eller visa mod och ta straffet som en man.
Ja, han gör bara det de flesta skulle göra i detta sammanhanget och jag tror att efterspelet, är det viktigaste som får vågskålen att tippa över till ”flykt”, nämligen att slippa få minst 31 fula, svarta plumpar i polisens belastningsregister samt att bli kölhalad av alla vänsterwitchar.
Allt detta ligger snart i glömskans brus och efter en tid ju fler och mer snaskigare nyheter dimper ner framför bödlarnas skärskådande blickar så vaskas denna nyhet bort i mängden av allt annat.