2025-01-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Nej, varför skulle en privatperson hängas ut? Det är ju inte av allmänintresse. Att Dermots namn släppts beror ju på att han är känd och att han visat sig vara något slags serieköpare av sex.

Han är offentlig och serie sexköpare så ska hängas ut. Inte en tanke på att han är en man som uppenbarligen har ett problem som han behöver hjälp för och inte offentlig förnedring.
Hon är en privat kvinna som gör exakt samma sak men hon ska förbli privat och ingen skriker äckel osv åt henne.
Som sagt nivån av hyckleri är häpnadsväckande.
Senast redigerad av Amazed121 2025-01-13 kl. 17:02.
Citera
2025-01-13, 16:32
Medlem
självklart är det inte alla tjejer som blir bjudna på en drink för sex

Men det jag menar är
Män generellt sett köper drinkar , väskor etc etc för att få något i utbyte nämligen sex

Men då är det inte straffbart helt plötsligt

I mina ögon ren bytenshandel oftast är kvinnan med på det ! Sällan sett en kvinna på krogen som inte förstår att män vill ha sex om dem bjuder men du kanske levt / bott under en sten.

Men det jag stör mig på är detta pk samhälle som gör sexköp till världens mördare i Sverige. Vill hellre mina skattepengar går till att ta fast riktigts mördare , få bort hedersvåld samt nykörwkrytering till alla gäng . Men du kanske tycker det är rätt att jaga sexköpare där två vuxna gör upp och sen ska du komma med en pekpinne ??

Inget Sverige jag vill ha låt vuxna vara och vill
En kille eller tjej sälja sin kropp
För pengar låt dem, i alla
Andra branscher går det bra att sälja sig och kom inte med storyn lyckliga horan vem
Fan är lycklig på sitt jobb
Citera
2025-01-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Nej du, titta vad som hände med Paolo Roberto, han grät ut i media det första han gjorde och han blev slaktad på alla fronter.
Har nog aldrig sett någon bli så överkörd som han blev efter det där, det var värre än knocken i hans sista proffsmatch.
Dermot gör helt rätt, han har råd att bo i en stuga på landet i ett år tills detta är över.
Fegskit skulle jag nog inte kalla honom. Han verkar kunna använda sitt huvud iaf.

Kämpa Dermot, en dag i taget!!

Tro fan att han blev överkörd när han "grät" ut, bad om ursäkt och kallade sig själv för ett offer. Han spelade wokefolket helt i händerna. Bara ännu en fegskit. När han nu köpt sex så tycker han väl att det är ok, då får han väl stå upp för det och säga det också - "Sexköp är ok, lagen borde ändras, jag tycker inte det jag gjort är fel, sexköp är lagligt i x och y och det borde det vara här också". Gjorde han det? Nej, han la sig platt och hoppades på att bli förlåten.

Fegskitar bägge två. Paolo hade dock modet både att ta sitt straff och att möta media, så han är långt ifrån en lika stor fegskit som flyktdjuret dermot clemenger.
Citera
2025-01-13, 18:55
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ja, var tionde man köper sex, vilket är vidrigt. Men om alla män slutade med det skulle marknaden försvinna, lite som med drogförsäljning.

Det är inte så prostitutionsmarknaden fungerar. Det skulle inte försvinna. De skulle bara sänka priserna, eller plocka dig nya tjejer som lockar männen mer, tills dess någon nappar igen.
Citera
2025-01-13, 19:11
Medlem
Citat:
Att Sverige har en lag där vi inte godkänner köp av sex tyder väl på att vi har bättre moral och människovillkor än de länder som inte har det?

Om du betalar en tjej för att spela in en porrfilm, så är det helt plötsligt lagligt. På vad sätt är det bättre moral och människovillkor om man spelar in sexet på film, menar du?
Hyckleri är vad det är.

Dermot spelade visst inte in sitt sex, så därför olagligt, och när han blev påkommen och åkte dit så flydde han utomlands för att undgå lagen och antagligen också media. Fegt!
Citera
2025-01-14, 00:39
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazed121
Han är offentlig och serie sexköpare så ska hängas ut. Inte en tanke på att han är en man som uppenbarligen har ett problem som han behöver hjälp för och inte offentlig förnedring.
Hon är en privat kvinna som gör exakt samma sak men hon ska förbli privat och ingen skriker äckel osv åt henne.
Som sagt nivån av hyckleri är häpnadsväckande.
Jag tror inte han har minsta lilla problem, han gillar att köpa kvinnokroppar bara, för då slipper man fjäska och vara romantisk som man kan behöva med sin flickvän (för han hade ju en medan han köpte sex). Det lär ju inte varit så att det bara är de här 32 gångerna han köpt sex, han är säkerligen van att gå och köpa sex när han vill ha det.

Det var ju bara offentligt på flashback till en början, tidningarna skrev ju inte ut namn förrän han drog sin kos.
Citera
2025-01-14, 00:45
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
självklart är det inte alla tjejer som blir bjudna på en drink för sex

Men det jag menar är
Män generellt sett köper drinkar , väskor etc etc för att få något i utbyte nämligen sex

Men då är det inte straffbart helt plötsligt

I mina ögon ren bytenshandel oftast är kvinnan med på det ! Sällan sett en kvinna på krogen som inte förstår att män vill ha sex om dem bjuder men du kanske levt / bott under en sten.

Men det jag stör mig på är detta pk samhälle som gör sexköp till världens mördare i Sverige. Vill hellre mina skattepengar går till att ta fast riktigts mördare , få bort hedersvåld samt nykörwkrytering till alla gäng . Men du kanske tycker det är rätt att jaga sexköpare där två vuxna gör upp och sen ska du komma med en pekpinne ??

Inget Sverige jag vill ha låt vuxna vara och vill
En kille eller tjej sälja sin kropp
För pengar låt dem, i alla
Andra branscher går det bra att sälja sig och kom inte med storyn lyckliga horan vem
Fan är lycklig på sitt jobb
Jag skulle aldrig sälja min kropp för att jag blir bjuden på en drink, så absolut, jag bor under en sten.
Jag vet att dina skattepengar går till alla de där sakerna och jag tycker att det är helt okej. Polisen jagade inte Slemminger, han har själv gömt sig för att komma undan lagen. Kan man gömma sig för att slippa straff, oavsett om det gäller mord, snatteri eller sexköp tycker jag att det är helt galet.
Citera
2025-01-14, 08:34
Medlem
Citat:
Kom igen Dermot dra fram dina bästa militärkunskaper och håll dig undan dessa hatare! Bara ca 1 år kvar. Tiden flyger, du kan snart knulla fritt igen 💪

Ja, om ett år kan han isåfall MUCKa. Eller i Dermots fall: FUCKa!
Citera
2025-01-14, 08:37
Medlem
Citat:
Nej du, titta vad som hände med Paolo Roberto, han grät ut i media det första han gjorde och han blev slaktad på alla fronter.
Har nog aldrig sett någon bli så överkörd som han blev efter det där, det var värre än knocken i hans sista proffsmatch.
Dermot gör helt rätt, han har råd att bo i en stuga på landet i ett år tills detta är över.
Fegskit skulle jag nog inte kalla honom. Han verkar kunna använda sitt huvud iaf.

Kämpa Dermot, en dag i taget!!

Håller helt med!
Go, Dermot, Go!!
Citera
2025-01-14, 13:49
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Där ser vi det väldigt olika. För min del säger hans undvikande (och Sommerlaths också för den delen) att de inte anser Sveriges lagar och stigmatisering kring sexköp propertionerliga. Det hade varit max 1 års fängelse och troligen sluppit ut innan hela tiden, men ändå anser de det inte motiverat. Deras flykt är helt enkelt inte bara modlöshet, utan även ett uttryck för avståndstagande av den förföljese som Sverige ägnar sig åt, och som gränsar till den typen av Religös förföljese som förekommer i vissa andra länder. Det motståndet kan man faktist ta inspiration från, även om det kanske hade varit mer föredömligt om han redan innan han åkte dit uttryckt kritik mot Sverige i detta.

Om han gjort det innan kanske, fast jag tvivlar på att han fått utrymme för det i media. Att han skulle tillåtas göra de nu efter att han är misstänkt finns inte ens på kartan.

Dermont tar väl bara helt enkelt den lätta vägen framför den rätta. Han är, såsom vi flesta är, månast o räddast om sitt eget skinn, så det är egot som får bestämma om han ska vara feg och fly fältet som en mus eller visa mod och ta straffet som en man.
Ja, han gör bara det de flesta skulle göra i detta sammanhanget och jag tror att efterspelet, är det viktigaste som får vågskålen att tippa över till ”flykt”, nämligen att slippa få minst 31 fula, svarta plumpar i polisens belastningsregister samt att bli kölhalad av alla vänsterwitchar.

Allt detta ligger snart i glömskans brus och efter en tid ju fler och mer snaskigare nyheter dimper ner framför bödlarnas skärskådande blickar så vaskas denna nyhet bort i mängden av allt annat.
Citera
2025-01-14, 15:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu blev Irland för hett för honom. Han har flytt vidare till England. Expressen borde starta en karta så man i resltid kan följa jakten på thairunkaren.

Citat:
Tidigare har Dermot Clemenger enligt Expressens uppgifter befunnit sig i hemlandet Irland, och irländsk polis är sedan tidigare inkopplade i jakten.

Men nu har åklagaren Per Svensson nåtts av uppgifter att Clemenger befinner sig i England, enligt dokument vid Örebro tingsrätt.
https://www.expressen.se/noje/vandningen-i-jakten-pa-dermot-clemenger/

Citera
2025-01-14, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu blev Irland för hett för honom. Han har flytt vidare till England. Expressen borde starta en karta så man i resltid kan följa jakten på thairunkaren.

Haha, som han jagas.. Tycker nästan synd om bögen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in