Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Minnesbilden AB? Den har du att bevisa först. Klippa och klistra hjälper dig ingenstans.

Varför måste jag bevisa det ?
Citera
2025-01-14, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ok, men handledsväska var väl inte så ovanligt 1986?

När man hör en del spekulera om SEs handledsväska verkar de tro att det är något helt unikt. Det är det ju inte.

Då blir det så klart intressant att "jaga" handledsväskor. Dessutom lät mannen i din länk minst sagt skum, men kan inte vara inblandad i Cluedomordet vi försöker lösa i denna tråd. Här gäller det att bara misstänka kända vittnen nämligen.

Exakt varför vi bara kan misstänka kända vittnen här i tråden är det ingen som orkar förklara.

Nej, men var dom så vanliga att använda på kvällen? Var inte det nåt man använde till och från jobbet typ? Eller typ turister också, men inget man hadde med sig ut på stan på kvällen?

Satt liksom folk på lokal med handledsväskan på bardisken?

Jag förstår att det är lätt att håna en sån fråga (och rätt billigt), men jag menar det seriöst.
Citera
2025-01-14, 01:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nej, men var dom så vanliga att använda på kvällen? Var inte det nåt man använde till och från jobbet typ? Eller typ turister också, men inget man hadde med sig ut på stan på kvällen?

Satt liksom folk på lokal med handledsväskan på bardisken?

Jag förstår att det är lätt att håna en sån fråga (och rätt billigt), men jag menar det seriöst.

Jag bodde inte i Stockholm 1986 och gick inte ut på krogen, så jag kan inte svara på din fråga.
Jag tror inte mördaren kom från krogen dock, även om det inte var SE som mördade OP.
Citera
2025-01-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag bodde inte i Stockholm 1986 och gick inte ut på krogen, så jag kan inte svara på din fråga.
Jag tror inte mördaren kom från krogen dock, även om det inte var SE som mördade OP.

Min poäng är att jag tvivlar starkt på att det fanns en massa handledsväskor på gatan i Stockholmsnatten en fredag 1986.

Låga skor och handledsväska.. sniff..sniff det luktar kontorsråtta.
Citera
2025-01-14, 01:10
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Varför måste jag bevisa det ?

Ja, den är väl meningslös att ägna tankarna åt annars? Men för all del, du gör så klart som du vill.
Citera
2025-01-14, 01:12
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Min poäng är att jag tvivlar starkt på att det fanns en massa handledsväskor på gatan i Stockholmsnatten en fredag 1986.

Låga skor och handledsväska.. sniff..sniff det luktar kontorsråtta.

Enligt polisen vore den mest ideala flyktvägen att ta höger efter trappkrönet. I så fall är väskmannen inte GM…
Citera
2025-01-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ja, den är väl meningslös att ägna tankarna åt annars? Men för all del, du gör så klart som du vill.

Har du bevisat dina hypoteser?
Citera
2025-01-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Enligt polisen vore den mest ideala flyktvägen att ta höger efter trappkrönet. I så fall är väskmannen inte GM…

Vilka poliser? Palmegruppen? 😂
Citera
2025-01-14, 01:23
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Har du bevisat dina hypoteser?

Nej. Men Minnesbilden AB är alltså bara en hypotes för dig?
Citera
2025-01-14, 02:09
Medlem
Citat:
Nej. Men Minnesbilden AB är alltså bara en hypotes för dig?

Givetvis. Den finns det stöd för att LP tittade på AB efter skotten genom AB-hypnosförhör. Jag tycker det är rimligt då hon sekunden efter inte vet vem som gjort att hennes man ramlat. Hon ser inte vapnet, så hon vet inte vem eller vad som orsakat OP-fall.

Jag tror på hypotesen att hon ser AB på 5 m håll så hon ser ansiktet.

Sedan ser hon mannen som springer in i gränden och sedan vänder sig om 25 m bort.

Sammanblandning är möjlig när det gäller signalement och det är jag inte först att påstå.
Citera
2025-01-14, 02:18
Medlem
Citat:
Nej du. Det hela är som Quick-fallet fast utan en sjuk och drogad Quick! Som Quick-fallet men med bara de som pekar ut honom! Som Quick-fallet fast utan en sjuk och drogad Quick men med gott om inbilska utredare i stället! Vill du vara en del något sådant, well, go ahead.
Vilken jämförelse!
Haha ja det är inte ens värt att kommentera!
Jag säger heller inte att SE är GM,( även om han utifrån materialet är den mest sannolika ).
Citera
2025-01-14, 03:46
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Givetvis. Den finns det stöd för att LP tittade på AB efter skotten genom AB-hypnosförhör. Jag tycker det är rimligt då hon sekunden efter inte vet vem som gjort att hennes man ramlat. Hon ser inte vapnet, så hon vet inte vem eller vad som orsakat OP-fall.

Jag tror på hypotesen att hon ser AB på 5 m håll så hon ser ansiktet.

Sedan ser hon mannen som springer in i gränden och sedan vänder sig om 25 m bort.

Sammanblandning är möjlig när det gäller signalement och det är jag inte först att påstå.

Ja, jo, Lisbeth tittade på AB, det betvivlar jag inte. Framgår även av förhören och hennes vittnesmål att hon såg AB. Att hon däremot ska ha blandat ihop honom med GM är en helt annan sak.

Du har aldrig tänkt på i ditt stilla sinne att eftersom hon såg både AB och GM så kan hon knappast blandar ihop dem, snarare då kunnat skilja på vem som var vem?
Senast redigerad av DrComfort 2025-01-14 kl. 03:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in