Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Nej, långtifrån samma sak.
För det första skulle det ju innebära att vi då har vittnesmål om att CA är i närområdet den kvällen. Vilket skulle stödja den teorin oavsett om han ser LOP då eller inte. Det är den absolut viktigaste skillnaden.
För det andra har du gjort om Häggström till en bättre andrahandskälla i det exemplet. I SE-teroin är han en andrahandskälla som motsägs av förstahandskällan och larmlistan. Så för att det ska bli ungefär lika måste förstahandskällan själv säga att denne inte alls såg CA. Det kan jag garantera dig att jag hade påpekat för CA-anhängarna.
För det tredje är inte CA bunden till att behöva komma in innan ALG går iväg.
Jag menade på att det finns inga stöd att CA då heller hade sett LOP om han är vid Skandia 21:00
Jag begriper vad du menar..
Men jag har faktiskt en sak då...
Du har rätt att CA har vapnet men inte Sveavägen och skulle han få Sveavägen av Häggström så stärker det CA !
Engström har Sveavägen men inte vapnet och skulle Engström få vapen så hade det stärkt Engström..
Men för ca 8-9år sen så hade man ingen koppling med Engström till ett vapen överhuvudtaget...
Sen kom då plötsligt vänskapen med vapensamlaren och plötsligt fanns en Magnum 357a
Då är frågan till dig och jag skulle be dig vara helt ärlig !
Är det inte enligt dig en relativt stor tillfällighet att Engströms bästa vän äger Magnum 357 ?
Vad är oddset på det eg ?