2025-01-11, 20:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Skidlandslaget verkar ha tecknat något avtal med Wimt dör åkarna ska lägga ut content. En app som verkar vara en slags blandning av TikTok och Instagram utvecklad för idrottslag framförallt. Anna Dyvik verkar väldigt inblandad.

https://www.wimt/
Kod: Skidor

Verkar lite oöverskådlig är mitt första intryck.
Citera
2025-01-11, 20:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vem har påstått att han ska gå i pension? Han är ju bara 63 år. Han är ju även frilans och inte anställd hos Viaplay, bara kontraktssignerad. Jacob Hård är 70 år, utan några pensionsplaner.

Vilket i princip är väldigt positivt, så klart, även om jag tycker att Forsberg är en riktig pladderkvarn. Det är inte åldern som ska avgöra när det är dags att sluta i yrken som är så specifika och där det inte direkt finns en rad av lämpliga kandidater som knackar på men inte släpps in.

Själv hoppas jag ju att firma Hård & Blomqvist håller på länge till, och gärna att de får lite riktig skidåkning att kommentera ... OS nästa år lär de ju göra i alla fall.
Citera
2025-01-11, 21:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilket i princip är väldigt positivt, så klart, även om jag tycker att Forsberg är en riktig pladderkvarn. Det är inte åldern som ska avgöra när det är dags att sluta i yrken som är så specifika och där det inte direkt finns en rad av lämpliga kandidater som knackar på men inte släpps in.

Själv hoppas jag ju att firma Hård & Blomqvist håller på länge till, och gärna att de får lite riktig skidåkning att kommentera ... OS nästa år lär de ju göra i alla fall.

Ja Forsberg är ingen jag vill lyssna till, men påståendet om pension är ett påhitt. Hård/Blomqvist kommer givetvis att ta längdåkningen då. Skidskyttet blir det däremot TV4 som sänder. Då slipper man Bränholm, skönt.

Hård är ju ute och cyklar ibland. Vid dagens Ski Classics somnade han in när Kasper Stadaas tog över ledningen i slutet och kommenterade ivrigt att Johan Hoel oväntat ledde. Största magplasket måste dock den tittare gjort som ställde frågan om det var konstsnö i runt banan. Det kunde ju vem som helst se att det var höga snövallar och rikligt med snö i landskapet. Trodde frågeställaren att de sprutar konstsnö i onödan?
Citera
2025-01-12, 12:15
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja Forsberg är ingen jag vill lyssna till, men påståendet om pension är ett påhitt. Hård/Blomqvist kommer givetvis att ta längdåkningen då. Skidskyttet blir det däremot TV4 som sänder. Då slipper man Bränholm, skönt.

Hård är ju ute och cyklar ibland. Vid dagens Ski Classics somnade han in när Kasper Stadaas tog över ledningen i slutet och kommenterade ivrigt att Johan Hoel oväntat ledde. Största magplasket måste dock den tittare gjort som ställde frågan om det var konstsnö i runt banan. Det kunde ju vem som helst se att det var höga snövallar och rikligt med snö i landskapet. Trodde frågeställaren att de sprutar konstsnö i onödan?

Jag kom bara till "slipper man Bränholm". Hoppas verkligen det är ett löfte, annars blir jag väldigt besviken.
Han måste vara den värsta genom alla tider.
Citera
2025-01-12, 15:58
Medlem
Metallharrys avatar
Stör mig mer och mer på SVTs sätt att det första man gör efter att ett lopp är slut och man går till studion så kör man ett sammandrag på flera minuter av loppet. Vi har ju precis suttit och tittat själva för guds skull.
Citera
2025-01-12, 17:19
Medlem
Stina Nilsson-runken fortsätter. Tog 17 rader att ens nämna vem som vann.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/succe-for-stina-nilsson-i-ski-classics-knep-andraplats
Citera
2025-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Stina Nilsson-runken fortsätter. Tog 17 rader att ens nämna vem som vann.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/succe-for-stina-nilsson-i-ski-classics-knep-andraplats
SVT gör väl vad de kan för att skapa någon form av intresse för deras Ski Classics-sändningar, undrar hur många det är som kollar på det.

Har inte ens fallit mig in att kolla på det utan har kollat sändningarna från Falun med en kamera och mellantid och varit rätt nöjd att det fanns några skidor att se i helgen.
Citera
2025-01-12, 21:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Anders Blomqvist nämnde en intressant sak i lördagens sändning från Ski Classics angående Anniken Gjerde Alnäs succéartade återkomst. Han menade att när äldre utövare tvingas till alternativ träning så gör de ofta oväntade framsteg. Hård nappade inte alls på den utsagan så den försvann, men det hade faktiskt varit intressant om det togs upp till närmare analys.
Citera
2025-01-13, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
SVT gör väl vad de kan för att skapa någon form av intresse för deras Ski Classics-sändningar, undrar hur många det är som kollar på det.

Har inte ens fallit mig in att kolla på det utan har kollat sändningarna från Falun med en kamera och mellantid och varit rätt nöjd att det fanns några skidor att se i helgen.
Kan inte vara bra tittarsiffror. Tilltalar kanske de skidintresserade som i första hand är intresserade av cykel?

När SVT tappade världscupen i längdskidor borde blicken riktats på tävlingarna under VC nivå. Skandinavisk cup, SM, JVM och en tv sänd sverigecup. Hade gått att bygga ett bra paket av dessa tävlingar.
Citera
2025-01-14, 20:55
Medlem
patajavels avatar
Tänk bara ett mästerskap utan att höra Ola gissa till sig resultatet efter första skyttet. Han är helt befriad ifrån att ens kunna räkna 1+1, så det blir ju bara dumt .

Den sk. Karln har följt skidskytte i massor med år, men inte en susning om att det kan ändras efter första skyttet. Dock ska han låta oavbrutet, en jävla koll på föräldrar osv. Mycket obehaglig.

Ett jävla under att Björn Ferry inte tappat det. Antar att han har sjukt bra betalt för att ens andas samma luft som Ola.
Citera
2025-01-14, 22:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Skidlandslaget verkar ha tecknat något avtal med Wimt dör åkarna ska lägga ut content. En app som verkar vara en slags blandning av TikTok och Instagram utvecklad för idrottslag framförallt. Anna Dyvik verkar väldigt inblandad.

https://www.wimt/
Kod: Skidor

Linn verkar ännu mer inaktiv där än på Instagram och Ilar har betydligt mer dalmål på hemmaplan än i intervjuer.
Citera
2025-01-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Linn verkar ännu mer inaktiv där än på Instagram och Ilar har betydligt mer dalmål på hemmaplan än i intervjuer.
Haha och Frida lägger mest ut saker Dyvik filmade när de var på Teneriffa.

Såg något mediautskick med Dyvik som berättade att strategin är att folk ska skaffa appen för att följa Frida och Ebba så får de andra mindre kända uppmärksamhet på köpet och kan tjäna pengar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in