Citat:
Ursprungligen postat av
MacReady
Du fultolkar. Jag sa inte att han skulle åka dåligt för det, bara att han sannolikt skulle göra det bättre med lite tävlingsvana i formen som längdåkare tävlar i. Eller tror du han skulle prestera bättre i tävling 1 som längdåkare än i tävling nummer 5?
Varför ignorerade du det jag skrev om Anger förresten? Tror du Ponsi är god för pallen i ett rent längdlöp i WC?
Att ponsilouma skulle behöva träna några gånger på 10km längdåkning ser jag som självklart, men någon överdriven träning på den distansen skulle knappast behövas.
Ge ponsilouma 1-2 månader att träna innan tävling ska räcka.
Gör knappast något för uthållighet i sig när man redan är på sån hög nivå utan det är mer för att vänja kroppen och tekniken, typ som att en 1500m löpare skulle va tvungen att komma in i annat tempo om han sprang 5000m.
Ponsilouma i världscupen?
Säger nej där då knappt nögra svenskar är på pallen i normala fall,och jag tror inte att ponsilouma är sveriges bästa åkare,anger och porroma bör vara bättre.
Om banan inte är alltför tung så tror jag ponsilouma skulle ha bättre chanser men det är väldigt svårt att gissa var han skulle hamna då man inte sett han åka längdtävlingar.