Citat:
Jag är inte jätterutinerad 5.5-6år i yrket .
Många tror det är lätt o slappt att sitta o köra bil vs den vanliga Svensson som kör max 1-2h om dagen.
Vi yrkesförare kan jag säga som du nämnde där att åk hellre hem o sov istället för att jaga kunder de sista timmarna.
Asså tips o tips ja det är väl egentligen sitt rätt i bilen ställ in stolen rätt.
Tips 1 . Köp en geldyna , finns att köpa lite här o var riktigt skönt och man kan sitta riktigt länge rekommenderar det.
Tips 2. Åk inte runt runt runt. Bättre stanna i zonen istället för att jaga jaga körningar. Eller ja stanna i zonen o invänta körning istället. Man lär sig med tiden.
Tips 3 ja Arlanda rushen kl 4:00-7:00 ungefär.
Tips 4. Ibland kan det faktiskt gå snabbare att åka genom stan än att sitta fast i trafikkaoset på E4/Essingeleden.
Det är ju ingen bransch man kanske blir rik på .
Tjäna stora summorna är väl storbil/rullstolstaxi.
Av alla andra jobb i Sverige så är nog detta branschen med sämst löneutveckling . Knappt avsättning till pension.
Facket lyser med sin frånvaro.
Det bästa var när man hade bara dieselbilarma. Efter det gick det utför med miljöomställningen.
Sen spårade det 2009 när mercedes E200 NGT gas modellerna kom.
Likaså Renault Skoda Volkswagen Caddy .
Det är sjukt att Sverige som tillverkar Volvo inte ens gynnar sitt egna märke förfan majoriteten av skit bilarna du ser idag är Skoda Fabia 😂.
Tror faktiskt Toyota Corolla / Kia Tar över 2025.
Många tror det är lätt o slappt att sitta o köra bil vs den vanliga Svensson som kör max 1-2h om dagen.
Vi yrkesförare kan jag säga som du nämnde där att åk hellre hem o sov istället för att jaga kunder de sista timmarna.
Asså tips o tips ja det är väl egentligen sitt rätt i bilen ställ in stolen rätt.
Tips 1 . Köp en geldyna , finns att köpa lite här o var riktigt skönt och man kan sitta riktigt länge rekommenderar det.
Tips 2. Åk inte runt runt runt. Bättre stanna i zonen istället för att jaga jaga körningar. Eller ja stanna i zonen o invänta körning istället. Man lär sig med tiden.
Tips 3 ja Arlanda rushen kl 4:00-7:00 ungefär.
Tips 4. Ibland kan det faktiskt gå snabbare att åka genom stan än att sitta fast i trafikkaoset på E4/Essingeleden.
Det är ju ingen bransch man kanske blir rik på .
Tjäna stora summorna är väl storbil/rullstolstaxi.
Av alla andra jobb i Sverige så är nog detta branschen med sämst löneutveckling . Knappt avsättning till pension.
Facket lyser med sin frånvaro.
Det bästa var när man hade bara dieselbilarma. Efter det gick det utför med miljöomställningen.
Sen spårade det 2009 när mercedes E200 NGT gas modellerna kom.
Likaså Renault Skoda Volkswagen Caddy .
Det är sjukt att Sverige som tillverkar Volvo inte ens gynnar sitt egna märke förfan majoriteten av skit bilarna du ser idag är Skoda Fabia 😂.
Tror faktiskt Toyota Corolla / Kia Tar över 2025.
Jag tycker det är deppigt att sitta och häcka på samma plats för länge, därför så har jag fallit i fällan många gånger att åka "runt runt" som du säger och jaga. Det är riktigt stendött vissa kvällar (jobbar natt).
Åkte du på nån springnota/hotfull person som jag gjorde?
Angående störiga kunder. Jag körde en Östermalms-dam nyligen och hennes man (som mest satt tyst medan hon domderade) som var helt bisarr. Hon satte sig i bilen och direkt började skrika ut sina orders, skulle sänka temperaturen till exakt 18 grader, och precis när jag höll på med tempen så började hon hetsa "seså,nu kan du åka väl?"
Sen började hon rabbla en massa gator jag skulle köra, man följer ju alltid GPS men hon ville ha en helt annan väg och började spotta ut sig gator som hon förväntade sig att jag skulle memorera i huvudet... usch. Hur orkar dessa människor? De kanske kom fram till destinationen 30 sekunder snabbare än med GPS-vägen, om ens det. De flesta kunder behandlar oss bra men då och då dyker dessa typer upp som behandlar oss som boskap.