Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
Japp, TSAB.
Du verkar vara rutinerad. Vad kan du ge mig som rookie för tips, och vad kan man förvänta sig att jobbet är på sikt?
Ibland så är det riktigt jäkla segt mellan körningar... det kan gå många många timmar innan man får något. Alla sitter ju och campar de populära ställena 24/7 (som Stureplan) kölistorna kan var enorma vid Arlanda också.
Kan du berätta om tex dina topp 5 mest minnesvärda kunder?
Jag är inte jätterutinerad 5.5-6år i yrket .
Många tror det är lätt o slappt att sitta o köra bil vs den vanliga Svensson som kör max 1-2h om dagen.
Vi yrkesförare kan jag säga som du nämnde där att åk hellre hem o sov istället för att jaga kunder de sista timmarna.
Asså tips o tips ja det är väl egentligen sitt rätt i bilen ställ in stolen rätt.
Tips 1 . Köp en geldyna , finns att köpa lite här o var riktigt skönt och man kan sitta riktigt länge rekommenderar det.
Tips 2. Åk inte runt runt runt. Bättre stanna i zonen istället för att jaga jaga körningar. Eller ja stanna i zonen o invänta körning istället. Man lär sig med tiden.
Tips 3 ja Arlanda rushen kl 4:00-7:00 ungefär.
Tips 4. Ibland kan det faktiskt gå snabbare att åka genom stan än att sitta fast i trafikkaoset på E4/Essingeleden.
Det är ju ingen bransch man kanske blir rik på .
Tjäna stora summorna är väl storbil/rullstolstaxi.
Av alla andra jobb i Sverige så är nog detta branschen med sämst löneutveckling . Knappt avsättning till pension.
Facket lyser med sin frånvaro.
Det bästa var när man hade bara dieselbilarma. Efter det gick det utför med miljöomställningen.
Sen spårade det 2009 när mercedes E200 NGT gas modellerna kom.
Likaså Renault Skoda Volkswagen Caddy .
Det är sjukt att Sverige som tillverkar Volvo inte ens gynnar sitt egna märke förfan majoriteten av skit bilarna du ser idag är Skoda Fabia 😂.
Tror faktiskt Toyota Corolla / Kia Tar över 2025.