Citat:
Det jag citerade rörde just det ögonblicket. Jag kan ta med delen innan så kan du se. Det är mer än "inte omöjligt", det är precis så han beskriver det.
Så här står det i förhöret: M: Ja, mannen går vid skyltfönstret, lämnar skyltfönstret och går upp bakom m och då, i den vevan så , det såg ut som han var, jag fick för mig att han s skulle rycka handväskan eller någonting så jag vänder mig om och .......... till dom i baksätet medan jag fortfarande tittar på vad som händer och säger att nu jävlar händer det något.
Det du citerar kan lika gärna beskriva situationen innan han observerar mannen. Det står ju inte att han tittar på medpassagerna efter att mannen klivit ut från fasaden. Och just så måste det förhålla sig, med tanke på mitt citat.
Så här står det i förhöret: M: Ja, mannen går vid skyltfönstret, lämnar skyltfönstret och går upp bakom m och då, i den vevan så , det såg ut som han var, jag fick för mig att han s skulle rycka handväskan eller någonting så jag vänder mig om och .......... till dom i baksätet medan jag fortfarande tittar på vad som händer och säger att nu jävlar händer det något.
Det du citerar kan lika gärna beskriva situationen innan han observerar mannen. Det står ju inte att han tittar på medpassagerna efter att mannen klivit ut från fasaden. Och just så måste det förhålla sig, med tanke på mitt citat.
"Kvinnan går något framför mannen på innersidan så att säga, gående upp mot Kungsgatan och när de har gått förbi mannen som står vid skyltfönstret då observerar jag att han lämnar skyltfönstret
Och då, jag fick en känsla av att nu händer det någonting så jag vänder mig om och säger någonting om att nu jävlar händer det någonting.
Jag fick för mig att han skulle rycka handväskan eller någonting."
Jag vet inte riktigt vad som var meningen med att citera det jag redan citerat fast med den skillnaden att ta bort den delen där han säger att han tittar på sina kamrater.
Jag säger som sagt inte att det nödvändigtvis är så att IM släppt blicken från platsen. Jag säger bara att möjligheten finns.
1 och 2 nästan samtidigt, alltså när han redan är på väg in i korsningen. Det där får jag inte att stämma, utan han ser de tre stå på trottoaren utanför Dekorima medan han står och väntar vid rödljusen. Då har paret Palme ryggarna vända mot Delsborn medan den tredje mannen står ungefär där Morelius ställer sin Dekorimaman. Men visst är det en sinnrik manöver från ditt håll att "få bort" den för dig misshagliga anomalin på det viset.