2025-01-10, 21:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja kan hålla med att det finns en del frågetecken kring dessa 50’ kr. Möjligt han gett lån till WK för USA resan? Hon var i stort behov av pengar, inte minst syns det på alla lån hon försöker ta i olika banker och låneinstitut.

Det som framkommit kring företag var att Ako ville starta en restaurangrörelse i Stockholmsområdet men det var inte med Farid.

Anki trodde också i förhöret att de 50’ kr han låna gått till WK. Men ja vem vet egentligen? Det kanske bara var förtäckt konsumtion och att summorna sammanfaller som du påtalar.

Sen det här med hans ekonomi och många bank-id och konto transaktioner, det kan vara att han faktiskt sålde den här nyproducerade lägenheten utomlands för en massa pengar som han fört in i det svenska systemet?

Sätter hans vänner in små åar av återbetalningar av ”privata lån” på hans konto över tid blir det fort en stor sjö.

Det fanns även bilder på en massa svenska kontanter i sedelhögar som ingen tycks veta något om. Har han sålt lägenheten tex i dollar och plockat ut cashen i svensk valuta och sen fört in dessa i Sverige kan de förklara mycket.

Tydligen hade han varit på resande fot ett par gånger som inte Anki visste något om. Senast veckan innan han blev mördad om jag inte missminner mig.

Då verkar det som han även undkommit skatten för vinsten av lägenhetsförsäljningen...

Märklig sammankoppling just med SBAB och Akos bank id efter hans död och SK bedrägeriförsök hos samma företag? Samt att SV i flera förhör säger att SK är med i 2 dagar i lägenheten och vad han gör för att helt plötsligt säga att han absolut ej var med.

Tror det ligger en hund begraven i att SK samtidigt är i Skåne där mobilen åker runt.

Jag behöver läsa in mig mer i fallet...

2021 är det stora transaktioner på Akos konton, bilder på cash, ja, inget som man kunnat koppla med något egentligen. Ja, företag snackades det om med annan än Farid, så varför "mörkar" W vad de där 50 tusen kronorna handlar om?

Skumt är bara förnamnet.

Kan de ha utövat utpressning mot honom? Nya bank-id, transaktioner fram och tillbaka...

Det sista" det fetade" i ditt inlägg får du förklara nämare. Jag har sett "malmö" flimra förbi några gånger, utan att jag fattat riktigt vad det har med kartläggningen att göra.

Som sagt, en supertidslinje hade varit bra, där man kunnat förstå sammanhangen bättre. Nu känns det lite som att man får göra pusslet själv efter de fakta som FUP tillhandahåller.

Att Ako ändå fortsätter att umgås med W efter anmälningarna? Blir inte klok på det hela. På det viset tänker jag att han blivit så manipulerad av henne, hennes lögner, att han likt kvinnor i "våld i nära relation" blir hjärntvättade.

Han anar fara, för barnet. Hon slår honom med knytnäve i ansiktet när hon får veta att han anmält. Hon anmäler honom för våldtäkt, misshandel, gör avancerade kupper för att verka trovärdig för polisen. Han anar oråd, eftersom inget av detta är sant.

Jag har alltid haft dlig magkänsla runt W, vilket visat sig stämma. Det går inte ihop.

Hur kan en tjej som kommer från den här kulturen har en sexuell relation med någon samtidigt som hon bor med pappan till sina barn?

Hon är oärlig och manipulativ. Hon försökte ju undanhålla pengar från Farid. Verkade vilja resa med enbart det ena barnet (yngsta), hm när och var det nu...

Mordet kan ligga på Farid som hedersmord, men W är troligen inte enbart ett offer (för hedersmotiv) i den här historien.

Det är bra att vi är flera som lägger pusslet...
Citera
2025-01-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

2021 är det stora transaktioner på Akos konton, bilder på cash, ja, inget som man kunnat koppla med något egentligen. Ja, företag snackades det om med annan än Farid, så varför "mörkar" W vad de där 50 tusen kronorna handlar om?

Skumt är bara förnamnet.

Kan de ha utövat utpressning mot honom? Nya bank-id, transaktioner fram och tillbaka...

Det sista" det fetade" i ditt inlägg får du förklara nämare. Jag har sett "malmö" flimra förbi några gånger, utan att jag fattat riktigt vad det har med kartläggningen att göra.

Som sagt, en supertidslinje hade varit bra, där man kunnat förstå sammanhangen bättre. Nu känns det lite som att man får göra pusslet själv efter de fakta som FUP tillhandahåller.

Att Ako ändå fortsätter att umgås med W efter anmälningarna? Blir inte klok på det hela. På det viset tänker jag att han blivit så manipulerad av henne, hennes lögner, att han likt kvinnor i "våld i nära relation" blir hjärntvättade.

Han anar fara, för barnet. Hon slår honom med knytnäve i ansiktet när hon får veta att han anmält. Hon anmäler honom för våldtäkt, misshandel, gör avancerade kupper för att verka trovärdig för polisen. Han anar oråd, eftersom inget av detta är sant.

Jag har alltid haft dlig magkänsla runt W, vilket visat sig stämma. Det går inte ihop.

Hur kan en tjej som kommer från den här kulturen har en sexuell relation med någon samtidigt som hon bor med pappan till sina barn?
Om du läser vidare så får du information som svenska ex-frun lämnat till utredningen.
Ako hade testamenterat sin
Hon är oärlig och manipulativ. Hon försökte ju undanhålla pengar från Farid. Verkade vilja resa med enbart det ena barnet (yngsta), hm när och var det nu...

Mordet kan ligga på Farid som hedersmord, men W är troligen inte enbart ett offer (för hedersmotiv) i den här historien.

Om du läser vidare vad som framkom i förhör med ex-frun Anki-
så hade Ako testamenterat alla sina tillgångar till ex-frun Anki.
Det verkar som om tillgångar nu saknas, eftersom ex-frun kopplat in konkursförvaltare.
Antar en jurist ansvarar för att utreda vart Akos tillgångar tagit vägen.
Citera
2025-01-10, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Om du läser vidare vad som framkom i förhör med ex-frun Anki-
så hade Ako testamenterat alla sina tillgångar till ex-frun Anki.
Det verkar som om tillgångar nu saknas, eftersom ex-frun kopplat in konkursförvaltare.
Antar en jurist ansvarar för att utreda vart Akos tillgångar tagit vägen.

Ja, bara läst de(t) första förhöret med Anki. Mycket skumt runt Akos pengar både innan mordet och W och efter.

Vi kanske får veta mer senare, men denna FUP är visserligen gedigen å ena sidan, men kräver en del av den som läser?

Analysen...

Eller saknas det helst enkelt många svar...

Möjligt att mordet å ena sidan har som motiv heder (F m fam), men det kan finnas många bottnar...?
Citera
2025-01-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ja, bara läst de(t) första förhöret med Anki. Mycket skumt runt Akos pengar både innan mordet och W och efter.

Vi kanske får veta mer senare, men denna FUP är visserligen gedigen å ena sidan, men kräver en del av den som läser?

Analysen...

Möjligt att mordet å ena sidan har som motiv heder (F m fam), men det kan finnas många bottnar...?
Utredarna har verkligen gnott o fått fram mycket oklarheter, och det skulle verkligen vara intressant att tex få uppdraget o leta trådar till alla penning transaktioner, risken är att Ako helt enkelt inte satt in el tagit ut via banker, han kan haft för vana att tex förvara en miljon i kaffeburken,el under mattan.
Han tar ut en stor summa fr banken, för att sedan ha pengarna i hemmet..menade jag..då är det svårare att få veta också om hon penningkåta bruden, fått reda pengar från honom, det är troligast så hon krävt,kontanter.
Citera
2025-01-11, 01:11
Medlem
Citat:
Ja kan hålla med att det finns en del frågetecken kring dessa 50’ kr. Möjligt han gett lån till WK för USA resan? Hon var i stort behov av pengar, inte minst syns det på alla lån hon försöker ta i olika banker och låneinstitut.

Det som framkommit kring företag var att Ako ville starta en restaurangrörelse i Stockholmsområdet men det var inte med Farid.

Anki trodde också i förhöret att de 50’ kr han låna gått till WK. Men ja vem vet egentligen? Det kanske bara var förtäckt konsumtion och att summorna sammanfaller som du påtalar.

Sen det här med hans ekonomi och många bank-id och konto transaktioner, det kan vara att han faktiskt sålde den här nyproducerade lägenheten utomlands för en massa pengar som han fört in i det svenska systemet?

Sätter hans vänner in små åar av återbetalningar av ”privata lån” på hans konto över tid blir det fort en stor sjö.

Det fanns även bilder på en massa svenska kontanter i sedelhögar som ingen tycks veta något om. Har han sålt lägenheten tex i dollar och plockat ut cashen i svensk valuta och sen fört in dessa i Sverige kan de förklara mycket.

Tydligen hade han varit på resande fot ett par gånger som inte Anki visste något om. Senast veckan innan han blev mördad om jag inte missminner mig.

Då verkar det som han även undkommit skatten för vinsten av lägenhetsförsäljningen...

Märklig sammankoppling just med SBAB och Akos bank id efter hans död och SK bedrägeriförsök hos samma företag? Samt att SV i flera förhör säger att SK är med i 2 dagar i lägenheten och vad han gör för att helt plötsligt säga att han absolut ej var med.

Tror det ligger en hund begraven i att SK samtidigt är i Skåne där mobilen åker runt.

Tycker också att det där är JÄTTE skumt, de där med W’s bror och hur han han helt plötsligt säger upp sig från jobb, lägenhet, försäkringar och samtidigt används hans BankID i Gbg och tar ut lån på strax 1 miljon på 1 veckas period
Senast redigerad av emazet 2025-01-11 kl. 01:13.
Citera
2025-01-11, 02:49
Medlem
Citat:

Analysen...

Ako säger i polisförhöret att han träffat W,s pappa på möten tillsammans med W,s övriga familjemedlemmar.
Men den där USA-pappan har aldrig någonsin varit i Sverige
så vem träffade Ako,
när han trodde han träffade W,s pappa
-har W,s familj medvetet lurat Ako
för att han skulle tro att han träffade familjens överhuvud/W,s pappa..

Ako har förmodligen sålt det där huset i Kurdistan och det är dessa pengar han visar upp på ett foto.
Enligt Anki ex-frun så trodde hon han sålt huset/bostaden i Kurdistan.
Det var en rejäl sedelbunt som Ako visade på fotot.

W efterfrågade Rhohypnol el liknande medikamenter- man kan undra vad, hon planerade då?

.
Citera
2025-01-11, 03:26
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ako säger i polisförhöret att han träffat W,s pappa på möten tillsammans med W,s övriga familjemedlemmar.
Men den där USA-pappan har aldrig någonsin varit i Sverige
så vem träffade Ako,
när han trodde han träffade W,s pappa
-har W,s familj medvetet lurat Ako
för att han skulle tro att han träffade familjens överhuvud/W,s pappa..

Ako har förmodligen sålt det där huset i Kurdistan och det är dessa pengar han visar upp på ett foto.
Enligt Anki ex-frun så trodde hon han sålt huset/bostaden i Kurdistan.
Det var en rejäl sedelbunt som Ako visade på fotot.

W efterfrågade Rhohypnol el liknande medikamenter- man kan undra vad, hon planerade då?

.

Han träffade farbrodern som är Ws riktiga pappa.
Dessutom är hon gift i Afghanistan, sambo med F & älskarinna åt A.
Så de där med hedersmotiv… hela W är haram hela hon, så heder njääää.
Citera
2025-01-11, 07:51
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ja tydligen drog Ako en vals om någon slutbetalning på någon lägenhetsaffär utomlands för henne.

Ako köpte och betala en hel till WK mfl samt låna ut pengar till systern i samband med resan till Istanbul under tiden de var tillsammans.

Det är var väl en stor, om inte enda anledningen, WK hade en sexuell affär med honom innan hon avveckla honom för gott.
Var något skönhetsingrepp i Iran och som hon åkt till. Både hon och F har sökt lån för skönhetsingrepp.

Enligt polisen har W inget pass, då de afghanska när hon sökte asyl gick ur 2014.
Hon kanske har ett nytt afghanskt pass, men verkar som att polisen inte vet hur hon har rest in och ut från Sverige senaste åren.

En tanke är att hon använt någon annans pass. Kanske en svensk medborgare.
Citera
2025-01-11, 07:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Tidslinjen stämmer nog bra att sista livstecknet är 17.15. Enligt SV förhör käkar de först middag i köket när Ako kommer sen ska det drickas te och diskuteras i vardagsrummet och det är här överfallet av Ako sker enligt SV

Sen finns det även en automatisk 112 uppringning från Akos IPhone tidsmässigt ca när de dumpar väskan men då är han redan död. Denna uppringning kan skett omedvetet iom man håller på vissa knappar eller medvetet av någon anledning? Som att WK kanske försöker skapa någon form av anropmeddelande under nödsituation? Till sitt försvar..

Jag tror nästan att WK simulerar misshandlarna hemma för att få Ako på bettet och tro att han har en chans med henne. När annars kan en kvinna skiljas i islam och skaffa ny man?

Ako är även den som tillkallar ambulanserna (!) så de har absolut kontakt vid dessa tillfällena.

Till Farid kanske hon sagt att hon mår illa och svimmar av smärta och samtidigt innan tillkallat ambulans själv (dvs meddelar Ako om misshandel och han larmar) ?

När socialen sen vill kolla till barnen iom dessa
misshandlar är hon helt emot det och totalt oförstående. Ambulanspersonal vittnar även om att Farid är helt lugn vid dessa tillfällena.

Bevisligen multitaskar WK på alla håll här och utnyttjar folk där hon ser möjlighet för egen ekonomisk vinning. Farid är redan grundlurad och kommer få betala en sur läropeng iom mordet. Hon skiter bevisligen i att hon gör honom, tillika sina barns far till mördare, bara hon själv kommer undan med pengar och livet i behåll.

Det svenska systemet är inte rättvist mot undertryckta Afghanska kvinnor enligt WK.

WKs farbror Said säger att alla Korashi barnen till hans bror Davoud, pappan vissa uppger är död fast han lever i USA med fru nr 2 och fler barn, är alla födda i Pakistan.
W mamma har rest till Mexiko med falskt pass och bor nu med fadern i USA.
De reser via Mexiko för de inte har avancerad utrustning så som ansiktsigenkänning osv säger W.
Har pappan en till fru?
Jag har inte hunnit med hela FUP än.
Citera
2025-01-11, 08:26
Medlem
Hela denna historia är så konstig den bara kan bli. Hade gärna vekat få höra Far1ds historia utav det hela. Undrar verkligen hur presentationen av @ko gick till framförallt till far1d. Inom hederskontexten är det inte alls okej att bara dra hem en man oavsett om det är chef, kollega, klasskamrat för att sedan bli sådan god familjevän.

Sedan? Om det är så att BO hade med sig en kniv hem till dom på morddagen hade far1d kunnat komma undan med nödvärn om historien utspelade sig så som hon påstår.

Jag tror att W fick uppmärksamhet, kärlek, gåvor av @ko men insåg värdet av sin man, och ångrade sig otroheten. Hon kunde inte lämna @ko pga innehållet i hans mobil bla sexvideos mm.

Hon var ändå en våghals som tog med älskaren till vännens bröllop och maken var hemma med barnen. Hon Vistades öppet med @ko på kista, MOS. cafeterior mm. Hon säger att han utåt är en killkompis och detta ska vara okej. Men det är skitsnack. Det är inte okej någonstans att ha en killkompis och inte till den gränsen att dom har kontakt varje dag till kl4 och inte delade säng med sin man för att vara vaken och smsa med älskare .

Slutligen. Tror vi att far1d faktiskt åkte till afghanistan istället? Där lämnas han ju aldrig ut. Stod i någon artikel att han hade setts ii USA där W greps? Då faller hennes historia att jon flydde från far1d
Citera
2025-01-11, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Vad betyder detta, vad är det som händer?

Ako skaffar två nya bank-id i februari och 1 mars, båda bank-id spärrades pga av för många försök med felaktig inlogg, den sista så sent som 5/3.

Då hade han bara haft det i februari i 17 dagar och det i mars fyra dagar innan de spärrades.

Ako har ytterligare tre bank- id i Nordea, den sista skapades så sent som morddagen 7/3 kl 11:24.

"Det har funnits ytterligare två BankID:n vilka skapades
2024-02-09 samt 2024-03-01 men dessa båda BankID:n spärrades av banken 2024-02-26 samt
2024-03-05 med spärrorsak att man överskridit gränsen för försök till inlogg med säkerhetskod"

"Ako hade per 2024-03-07 tre aktiva BankID:n via Nordea. BanklD:na skapades 2021-02-24,
2022-07-03 samt 2024-03-07 k1.11:24
."

På fm är Ako hemma i sin bostad, dvs han är hemma i sin bostad när han ordnar bank- id:et. Sedan åker han till polisstationen i Rinkeby och ordnar ett internationellt id- pass. Där legiteimerar han sig med körkort vid 13- tiden.

s 465

"Ako Abbas befinner sig under förmiddagen på sin folkbokföringsadress.
Kl. 13:19 är Ako hos polisen Rinkeby och utfärdar nationellt id-kort24. Han åker därefter till
Upplands Väsby där han tankar på INGO klockan 13:51.
"
Min magkänsla säger mig att Wajiha är involverad i det här på något sätt. Riktigt konstigt att två nya bank- id skapas och båda spärras så snart. Och

s 135:

"Den sista BanklD-uppkopplingen med geografiska positioner skedde k1.17:32 mot SBAB.
Vid den uppkopplingen befann sig Akos telefon vid adress Diligensvägen 38 i Nacka.
"

Har Ako öppnat sitt bank- id? Han är då på Diligensvägen sedan 1 timme. Eller kopplar den upp sig automatiskt?

Nej, det tror jag inte. Jag tror att Ako loggar in, frivilligt eller under tvång. Så det två sista inloggningarna sker när Ako är med mordgänget. 17:15 levde Ako, då är det ett samtal med en person. !/:32 inloggningen sker alltså med platshistoik på, sedan kopplas den bort.

När sker detta?? Får kolla, men då är det med stor sannolihet någon i mordgänget som kopplar bort den.

"Vi bedömer att Ako Abbas anlände till Diligensvägen 38 någon gång strax efter kl 16:33."

s 136

"2024-03-07 klockan 17:27:13, inloggning sker mot Min Bank-id historik.
2024-03-07 klockan 17:32:22, inloggning sker mot SBAB.
2024-03-07 ldockan 19:13:33 inloggning sker mot SBAB.
"

Har de försökt få Ako att låna pengar till dom, alternativt hotat honom för att de ska få inloggningen? Det görs ju inloggning efter hans död.

S 211

"Vid den sista uppkopplingen mot SBAB k1.19:13 uppger SBAB följande: "Det har inte gjorts
några försök till att ta lån, ta ut pengar eller några andra försök till något särskilt. Personen tycks
ha klickat runt på kundsidan i inloggat läge." Uppkopplingen dessförinnan är även den mot
SBAB, men ingen transaktion har genomförts heller via den inloggningen.
Uppkopplingen kl.17:27 mot Finansiell ID-Teknik BID AB betyder enligt BankID att "personen har öppnat BankID-appen på telefonen och klickat på valet 'Min historik' och genomfört
en identifiering med sitt BankID och kommit in i menyn där historik över personens BankIDanvändning listas". En likartad uppkoppling har även skett på eftermiddagen 2024-03-05.
Samtliga inloggningar har den 2024-03-07 skett med enhet Apple iPhone 15 Pro Max. Den sista
BankID-uppkopplingen med geografiska positioner skedde k1.17:32 och vid den uppkopplingen befann sig Akos telefon vid adress Diligensvägen 38 i Nacka.
"

s 213

"BanklD - skapande och spärr
Ako hade per 2024-03-07 tre aktiva BankID:n via Nordea. BanklD:na skapades 2021-02-24,
2022-07-03 samt 2024-03-07 k1.11:24. Det har funnits ytterligare två BankID:n vilka skapades
2024-02-09 samt 2024-03-01 men dessa båda BankID:n spärrades av banken 2024-02-26 samt
2024-03-05 med spärrorsak att man överskridit gränsen för försök till inlogg med säkerhetskod.
De BankID:n som spärrats 2024-03-14 har spärrats med anledning av att innehavaren registrerats som avliden.
"
Citera
2025-01-11, 13:02
Medlem
Citat:

Skumt är bara förnamnet.

Och vilket pussel sen..Jag har nu också en väldigt dålig magkänsla när det gäller WK. Hon är långt ifrån något offer som hon försöker utmåla sig till i mina ögon efter allt som framkommit i fupen.

WK är extremt manipulativ och högst ekonomiskt driven. Vem normal funtad bjuder hem sin älskare och ”suger dad” i familjeförhållanden, går på bröllop, firar nyår, är runt med barnen på lekland, bokar hotellrum med honom medans mannen är hemma o passar barn?

Jag börjar tro att allt handlar om WK och om jakten på pengar. Mindre att mordet är hedersrelaterat även om hon använt sig av det MO.

I hennes förhör återkommer hon ofta till just pengar. Helt plötsligt i berättelsen vid biljettköp säger hon.. Och det var en dyr resa. Den latenta psykologin ”pengar” är väldigt intressant här, nästan som en drivande faktor för henne som hon inte har kontroll över.

Jag har en teori som ligger i denna linjen för på S.1421 ff
säger WK i förhör att hon och barnen ( är de i USA?!) tar sig till USA genom att de lämnar Farid sovande i Mexico.

Hon tar alltså deras pengar typ 10-11 000 dollar från Farid utan hans vetskap samt sticker hon och barnen från honom när han sover. Enligt WK.

”Sover” kan stå för väldigt mycket. Sover ihop med Ako på hotellet mena hon egentligen ha sex med Ako på hotellet, vilket hon inte förtydliga dörrens senare när FL frågar närmre om de är intima.

Sover kan man också göra för gott.

När sågs Farid egentligen till för sista gången? Och finns det överhuvudtaget några elektroniska spår efter honom efter WK lämnat Mexico?

Jag börjar nästan misstänka att hon kan ha gjort sig av med Farid för att dölja hela sanningen.

Fick tidigt Johanna Möller vibbar av WK. Pengar, sex, mord allt för egen vinning.. Barnen och männen är helt sekundära för dessa typer av individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in