2025-01-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gode Gud!

Jag hinner bara läsa tre stycken av Akos förhör angående våldtäkten (mm, mm, mm) och det är värre än man tänker sig.

Vet inte om jag klarar att läsa mer. Det är ett fruktansvärt brott, fy fasiken. Ett halvt år senare hittas han dödad, i en väska. Mördad av den som han helt klart har älskat. Han verkar ha varit en person som vill skydda det yngsta barnet, hjälper WK till sjukhuset, gör det rätta. WK verkar vara en kallhamrad person :

"Berätta
Inget av de sakerna du sa stämmer. Jag har aldrig gjort något mot henne. Inget av
påståendena stämmer. Jag fattar inte hur hon kan säga de här sakerna. Vi har älskat varandra.
Jag känner hennes familj, pappa och bror. Vi älskar varandra. Igår pratade jag med hennes
syster och bror. Jag fattar inte hur hon kan komma med de här sakerna. I den här bostaden så
finns det kamera, där kan man se att jag har varit där och varit trevlig. Det var ingenting
konstigt med det så att säga. De här sakerna jag får höra, jag kan inte förstå att hon sagt de här
sakerna. Vi har varit ihop, vi älskar varandra. Jag har vänner som vet att vi älskar varandra.
Hennes syster vet att vi älskar varandra, vänner kan vittna om det här. För två veckor sedan
köpte jag presenter till henne. De finns kvar hemma i lägenheten, de är hennes. Vi har haft
det trevligt ihop, vi har älskat varandra.
Hur har er relation sett ut?
För en tid sedan upplevde jag något märkligt hos henne. Det handlade om hennes barn. Jag
upplevde att hon tänkte göra något med sitt yngsta barn, sälja eller göra sig av med sitt yngsta
barn som heter Kaian. Det handlade om att yngsta barnet Kaian de hade tagit pappans pass,
de tog med en annan person istället för pappan. Då ringde jag till familjerätten, polisen och
skatteverket och sa att den här familjen håller på att göra något med det här barnet.
Om ni
kollar i ärendet i hennes namn, så sa polisen att de skulle prata med kollegor och nu är ett
Förhör Ako Abbas 23:6 - 2 feb kl 13.53, 2024-09-13 10:23 diarienr: 5000-K296459-24= 104
ärende kring det upprättat. Sedan fick hon reda på att jag ringt polisen och familjerätten. Hon
sa att jag bara hade pratat med dig om det här att någon skulle låtsas vara Kians pappa men
använda Kians pappas pass. Hon blev rasande när hon hörde det här. Jag sa att det var för
barnets skull jag gjorde det här. Vi satt i hennes bil och jag sa att det var jag som hade ringt
och anmält det här. Då knöt hon näven mot mig och slog mig flera gånger. Jag har upptäckt
att hon tänker ta sig till USA genom att använda vännens pass och den här mannen använda
Kians pappas pass. Det är något mystiskt med vad hon håller på med.

Tror du att det här har att göra med de misstankar som riktats mot dig?
Ja ja ja, inga av de här påståendena stämmer ju.
(Tillägg: ja det beror dels på det men även de sms som jag upptäckte med hon skrivit till sin
syster om hur de skulle utnyttja honom.)
Berätta om er relation
Hennes kille har varit elak mot henne, vi har varit ihop men inte bott ihop. Hon har bott med
honom. De bor tillsammans i samma lägenhet. Jag har inte begripit det. Hon har de här två
barnen med den här mannen, men det är någon annan som är pappa till dem. De bor i samma
lägenhet och den här killen är elak mot henne och har slagit henne. Det är jag som har ringt
ambulans och följt med henne till sjukhuset.

Tillägg: Jag har kvar de här sms:en kvar i min mobil.
"

Tillägg:

Det här blir ju bara konstigare och konstigare, med tanke på att åklagaren anser att det är ett hedersmotiv som ligger bakom. Hennes familj som känner Ako, är med i brottet för att upprätthålla WKs heder (och liv??).

Förklar för mig:

"Känner du hennes familj?
Känner hennes bror väl, han är min kompis, känner hennes pappa och syster
Ni hade aldrig träffats innan trots att du kände hela hennes familj?
Sen vi träffades så har hon presenterat hela sin familj för mig. Speciellt helmes bror som bor i
Växjö är god vän med mig. I januari var jag i Istanbul, hennes syster var där, jag hjälpte
henne där när hon var hos läkaren, jag har hjälpt dem med pengar
"

Ja nu när man hunnit läsa ikapp i fupen får man direkt ”’Johanna Möller” vibbar av WK. Mycket manipulativ individ och högst ekonomiskt driven.

Sms konversation s. 292 ff mellan WK och Roqia Hashimi ”Ruqya”

“Look this tummy tuck I have dont I have told ako I have cancer”

“I told him I take medicine stuff”

“Nd sometimes I sleep with these medicine so I cannot stay up at nighy”

Vidare-

”Let just use him”
“As much as I can”

”Hes maning me mentaly bad now I chars his economi”
😂😂😂😂😂

“He got a golden necklas to me scorpion he asked many times I choses the expensive one”

Vidare
S481 whatsap WK till Ako
”Kolla jag tycker det bästa för dig är bara sälja dina lägenheter o allt o lämna Sverige”

Vad jag ser använder hon i hög grad folks empati för att få som hon vill. Inför Ako påstår hon att hon är misshandlad i hemmet. Hemma är förhållandet inte på topp varför hon tar sig en älskare och ”kassako”.
Ako pynta in 50 000 kr på hennes konto innan avresan till USA, pengar som han låna av sitt ex.

Gissar Ako kom lite för nära och utmana henne på slutet. Han var förälskad i henne men samtidigt ekonomiskt utnyttjad och högst duperad.

När det gäller det ogiltliga giftemålet med kusinen är det förmodligen enbart en ekonomisk uppgörelse. Han skulle få medborgarskap i Sverige via sk registrerat giftemål och hon skulle få pengar. Giftermålet var som framkom enbart en förfalskning. Likaså har hon förmodligen ”sålt” sitt barn med faderskapt anknytning till svågern för pengar.

Hon framstår helt klart som anstiftaren i detta fallet och har duperat hela situationen från början till slut med att simulera falska våldtäkter och misshandlar både till anhöriga och polisen.

Imponerande handlingskraft under januari och februari månad om man ser till WKs transaktioner och händelser.

Hon ser ut att ha överträffat sig själv här.
Citera
2025-01-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja nu när man hunnit läsa ikapp i fupen får man direkt ”’Johanna Möller” vibbar av WK. Mycket manipulativ individ och högst ekonomiskt driven.

Vidare-

”Let just use him”
“As much as I can”

😂😂😂😂😂

“He got a golden necklas to me scorpion he asked many times I choses the expensive one”

Vidare
S481 whatsap WK till Ako
”Kolla jag tycker det bästa för dig är bara sälja dina lägenheter o allt o lämna Sverige”

Vad jag ser använder hon i hög grad folks empati för att få som hon vill. Inför Ako påstår hon att hon är misshandlad i hemmet. Hemma är förhållandet inte på topp varför hon tar sig en älskare och ”kassako”.
Ako pynta in 50 000 kr på hennes konto innan avresan till USA, pengar som han låna av sitt ex.

Gissar Ako kom lite för nära och utmana henne på slutet. Han var förälskad i henne men samtidigt ekonomiskt utnyttjad och högst duperad.

När det gäller det ogiltliga giftemålet med kusinen är det förmodligen enbart en ekonomisk uppgörelse. Han skulle få medborgarskap i Sverige via sk registrerat giftemål och hon skulle få pengar. Giftermålet var som framkom enbart en förfalskning. Likaså har hon förmodligen ”sålt” sitt barn med faderskapt anknytning till svågern för pengar.

Hon framstår helt klart som anstiftaren i detta fallet och har duperat hela situationen från början till slut med att simulera falska våldtäkter och misshandlar både till anhöriga och polisen.

Imponerande handlingskraft under januari och februari månad om man ser till WKs transaktioner och händelser.

Så hon utnyttjar Ako och får 50.000kr av honom - medan han utnyttjar sitt ex och lånar 50.000kr av henne.
Citera
2025-01-10, 13:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vidare-

”Let just use him”
“As much as I can”

😂😂😂😂😂

Vidare
S481 whatsap WK till Ako

Bra att du hunnit läsa igenom mer än jag.

W är exktremt snabb och multitaskar minst sagt, inte mins det sista dygnet och ända fram till mordet och runt detta.

En tidslinje finns från s 459 och framåt, men kanske jag saknar lite kommenterande analys där.

Jag fastnade tidigt i de där 50.000 kr som W verkar fått överfört från Ako 4 mars, bara dagar innan mordet.

STORA summor pengar flyttas in och ut från Akos konton. Anki säger ju att Ako alltid jobbat som en galning, typ jobbat och sovit. Han verkar bl a bygga ett hus utomlands som han betalar för, men jag orkar inte "följa pengarna". Tack för lånet står det vid vissa stora transaktioner.

Jag misstänker förstås att W enbart sett Ako som en kassko. Och vem vet, kanske "allt" bara har varit en plan för att mjölka ut pengar från Ako från början till slut?

Vad gäller Farid, såg jag en incident där ambulans är inkopplad till adressen och ambulanspersonalen blir misstänksam mot de skador som W fått; de gör en orosanmälan. De misstänker Farid för ev misshandel, skodorna inte orsakade av svimning. Så kanske det finns belägg för misshandel. Ako säger ju att han följt med till sjukhuset vid något tillfälle efter en misshandel.

Han verkar ha åkt över till Värmdö för att reka innan mordet. Så usch...
Var kommer trunken ifrån?

Ako verkar betala exakt ALLT för W, hon kostar kan man lugnt säga. Jag misstänker att hon ser det som Anki säger, att Ako har det gott ställt. Han tjänar mycket pengar, skulle tro att han levt ekonomiskt innan han träffar W som mjökar ut "allt".

I förhör påstår W i början iaf att det är pengar som Ako är skyldig Farid denna summa (företaget). Vet du mer runt detta företag?

Man ser också att Ako och W har kontakt dagligen innan mordet. Bl a är de på Lekland i Barkarby 5/3, vilket borde betyda att barnen är där. Så trots anmälningarna umgås de.

Vad gäller Ws "operation", skriver hon till Ako om att hon har ont i magen efteråt och något om dränagen som ska dras minns jag. Att hon ska till sjukhuset. Det finns inget sådant??

Iskallt hur W skriver till Ako bara timmar innan mordet:

s.487

2024-03-07 00:09:12(UTC+1)00:09 "skickade en Snap til dig"
2024-03-07 11:21:55(UTC+1) "Godmorgon (tre emoijis [egen kommentar])tack för dina fina ord walla har inget ord o säga bara
2024-03-07 11:22:05(UTC+1) "Va säger läkaren??? "
2024-03-07 11:22:11(UTC+1) "Hur går det?"
2024-03-07 13:48:13(11TC+1)"Walla du kommer aldrig förlåta mig jag vet"
2024-03-07 13:48:18(UTC+1) [tre ledsna(?) emoijis, egen kommentar]
2024-03-07 13:48:53(UTC+1) "Vad ska dem göra operera ela?"
2024-03-07 13:49:14(UTC+1) "Va sager polisen ??? "
2024-03-07 16:02:53(UTC+1) "Förlåt ako du hade redan haft mkt Idag o ändå du
hämtar mat til oss hitt
"
2024-03-07 16:03:10(UTC+1) "Jag bli bara skäms all du gör" [tre emoijis, egen kommentar]
2024-03-07 16:21:49 "Vart e du?"

Mycket konstigheter runt Akos konton och bank-id.. Kräver djupdyk, och man önskar att man hade en sammanfattande analys runt detta!

s.787:

"Ako hade per 2024-03-07 tre aktiva BankID:n via Nordea. BanklD:na skapades 2021-02-
24, 2022-07-03 samt 2024-03-07 k1.11:24. Det har funnits ytterligare två BankID:n vilka
skapades 2024-02-09 saint 2024-03-01 men dessa båda BankID:n spärrades av banken
2024-02-26 samt 2024-03-05 med spärrorsak att man överskridit gränsen för försök till
inlogg med säkerhetskod. De BankID:n som spärrats 2024-03-14 har spärrats med
anledning av att innehavaren registrerats som avliden. Se under punkt 6.3 samt 6.4 för
mer information om Akos BanklD-uppkopplingar.
"

s. 791:

"Nedan inklipp visar kontohändelser på Akos Sparkonto hos SBAB kring tiden för brottet.
En överföring om 50 000 kr har den 2024-03-04 överförts till Wajiha Korashi.
Överföringen om 15 000 kr som överförts från Akos konto i SBAB till hans konto i
Nordea 2024-03-07 skedde k1.13:27 via SBAB:s bankapp och signerades med Akos
Mobila BankID, det BankiD som skapades k1.11:24 2024-03-07.
"

s. 792:

"Ako har under hela den granskade perioden, vilken sträcker sig cirka ett år tillbaks, haft
geografisk positionering påslagen på sina BanklD-uppkopplingar, men vid den allra sista
BanklD-uppkopplingen
2024-03-07 k1.19:13 är positioneringen avstängd. Detta kan bero
på att man stängt av platstjänster på telefonen.
Vid den sista uppkopplingen mot SBAB
k1.19:13 uppger SBAB följande: "Det har inte gjorts några försök till att ta lån, ta ut
pengar eller några andra försök till något särskilt. Persone❑ tycks ha klickat runt på
kundsidan i inloggat läge.
"
//
"Den sista BankID-uppkopplingen med geografisk position skedde k1.17:32 och vid den
uppkopplingen befann sig Akos telefon vid adress Diligensvägen 38 i Nacka.
"

s 466

"Kl. 17:25 sker en inloggning mot SBAB bank från Akos telefon, telefonen befinner sig då i
närheten av Diligensvägen 38.
"

s. 135:

"Vi bedömer att Ako Abbas anlände till Diligensvägen 38 någon gång strax efter kl 16:33. "
//
"Vi bedömer att Ako Abbas telefon lämnat Diligensvägen någon gång mellan kl 18:54 —
18:57.
"
//
"Bedömning:
Utifrån mastuppkopplingar för Ako Abbas telefon _9677 samt BanklD-uppkopplingar, har
Ako Abbas befunnit sig på Diligensvägen mellan kl 16:33 - 18:54 torsdagen den 7 mars
2024.
Vi bedömer att Ako Abbas berövats livet under denna tidsperiod
."

s. 466

"7 mars 18:00-21:00
Wajiha, Farid, Saeed och Ako har alla mastuppkopplingar i närheten av Diligensvägen 38
fram till klockan 18:48 och därefter rör de sig ut mot Värmdölandet.
"

Så någonstans mellan 16:30- 18:48 görs mordet., förstås närmare 16:30 än 18:48.

Så, när ett "försök" med görs på Akos mobil att gå in på mobilt bankid kl 19:13 är Ako redan död. Kl 17:15 har Ako ett samtal till en Mohanad Q på en halv minut, då lever han. Det är väl det sista livstecknet?

s. 500 ff (datumen har jag själv fört in i tabellen, de gick inte att kopiera ihop med övrig text)

"Ako överför 50.000 kr till W --------------------------------------------------------240304
Pratar med Panyan 16 min kl. 11.46-------------------------------------------------240305
Samtalsförsök från Ako vid 13-tiden
Pratar med Panyan samt Skyddad ID Malmö 1+3 min
Wajiha och Ako kopplar upp mot mast i närheten av Järfälla
(Leo's Lekland) från ca 14:30-18:00. Samtalsförsök från Ako till Wajiha
där hon ringer tillbaka och samtalar i 1 min. kl. 18:44.
Adjust Moving ringer W (Barkarby) kl. 17.01
Said K ringer W (Storängen), 2 min kl. 18.22
W. ringer Ako 18:44
W pratar med Skyddad ID Malmö 16 min kl. 19.32 (Jarlaberg)
KI. 23:43 bokar Wajiha flygbiljetter åt sonen Arman samt Saeed Waziri
till Mexico via Paris. Avgång från Arlanda den 8 mars kl. 06.10, ankomst
8 mars kl. 16:55. Biljetten har inte använts. Även returresa Mexico-Arlanda
via Paris bokades med avresa 26 mars och ankomst 27 mars.
Biljetten ej utnyttjad. Köp hos eDreams 30.547 kr
Samtalsförsök från Ako till Wajiha kl. 15:42.--------------------------------------------240306
W. är i Nacka Forum kl.- 17.19
Skyddad ID Malmö ringer W (Vårberg) 2 min
Skyddad ID Malmö ringer W 4 min kl. 20.11
KI. 20:05 bokar Wajiha flygbiljetter till sig själv samt sonen Kayhan till
Düsseldorf från Arlanda den 8 mars kl. 09:35. Biljetten har inte nyttjats.
Köp hos Travelstart 4584 kr.
Farid sätter in kontanter på Wajihas konto, 9.000 kr-----------------------------------240307
Adjust Moving ringer W 2.30 min kl. 11.50
W pratar med Panyan 20 min kl. 11.56
Ako ringer W, 51 sek kl. 14.35
W ringer Adjust Moving kl. 16.07 + 16.16 i 2.48 samt 2:09 min
Wajiha och Humaira registreras bort från företagen (se 240126)
W. skickar 28 528 kr till Rogia via Moneygram kl. 17.39
"
Citera
2025-01-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så hon utnyttjar Ako och får 50.000kr av honom - medan han utnyttjar sitt ex och lånar 50.000kr av henne.

Ja tydligen drog Ako en vals om någon slutbetalning på någon lägenhetsaffär utomlands för henne.

Ako köpte och betala en hel till WK mfl samt låna ut pengar till systern i samband med resan till Istanbul under tiden de var tillsammans.

Det är var väl en stor, om inte enda anledningen, WK hade en sexuell affär med honom innan hon avveckla honom för gott.
Citera
2025-01-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var är de stackars barnen?

Låt oss verkligen hoppas att små ungarna nu fått lugn o ro.
Turbulent liv för dessa små stackare, mamman verkar inte alls vara någon mogen mamma
hon åkt t Turkiet gjort sina näs o buk-plastik operationer. Några vändor till Afghanistan också.
W,s egen mamma befinner sig nu i USA, inte heller hon borde få ta hand om barnen.
Vem som är W,s verkliga pappa, är höljt i dunkel, är det "farbrodern" som bor i Sverige,
Han som lånade ut sin bil till W?
Eller är biologiske pappan verkligen, den där mannen i USA?
USA,S nya regler kanske leder till att hela konkarongen av W,s släkt tvingas lämna o bege sig till Afghanistan.
Usch-hela denna släkt behöver granskas o utredas.

Det är verkligen synd att Aki råkade ut för denna otäcka kvinna, han må ha varit naiv men
kanske var det hans ensamhet gjorde honom till lätt byte.
Trots hans ensamliv
så visade hans gifta vänner oro,
och omsorg direkt när han inte hördes av..
Det var mycket tydligt när W,s bror R, fick alla dessa samtal från Akis bror och vänner.

R på väg till Tyskland hade W o Fariid,
plus deras två små barn i bilen
när Akis vänner och bror började ringatill honom..
( Småbarnen befann sig nära när mordet begicks,
de små var också med ute i mörkret när Akis kvarlevor dumpades,
sedan bilfärd mot Tyskland.
Och nu
vem tar hand om dessa små?
Citera
2025-01-10, 17:52
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Men dem hade ju dna från båda bröderna och bekräftade först att dem hade samma mamma. Sedan kunde dem jämföra och se vem som var barnets pappa. Vilket stämde in på S och inte F

Dom har inhämtat DNA från S & han har med Fs id-kort identifierat sig som F.
Det DNA han lämnade visade att han inte är pappan (dvs. S är inte pappan.)
Nästa vända gjordes ett annat DNA prov av en annan myndighet.
Dit gick F och lämnade faderskapsprov och identifierade sig med Ss id-kort.
Det DNA han istället lämnade visade att han är pappan (dvs. F är pappan.)
Men barnet registrerades med S som pappa då F falskleggade sig som S.
Man jämfört inte bröders DNA vid något tillfälle vid ett faderskapstest.
För att jämföra något måste nya tester tas från var och en, frivilligt….
Citera
2025-01-10, 18:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Låt oss verkligen hoppas att små ungarna nu fått lugn o ro.
Turbulent liv för dessa små stackare, mamman verkar inte alls vara någon mogen mamma
hon åkt t Turkiet gjort sina näs o buk-plastik operationer. Några vändor till Afghanistan också.
W,s egen mamma befinner sig nu i USA, inte heller hon borde få ta hand om barnen.
Vem som är W,s verkliga pappa, är höljt i dunkel, är det "farbrodern" som bor i Sverige,
Han som lånade ut sin bil till W?
Eller är biologiske pappan verkligen, den där mannen i USA?
USA,S nya regler kanske leder till att hela konkarongen av W,s släkt tvingas lämna o bege sig till Afghanistan.
Usch-hela denna släkt behöver granskas o utredas.

Det är verkligen synd att Aki råkade ut för denna otäcka kvinna, han må ha varit naiv men
kanske var det hans ensamhet gjorde honom till lätt byte.
Trots hans ensamliv
så visade hans gifta vänner oro,
och omsorg direkt när han inte hördes av..
Det var mycket tydligt när W,s bror R, fick alla dessa samtal från Akis bror och vänner.

R på väg till Tyskland hade W o Fariid,
plus deras två små barn i bilen
när Akis vänner och bror började ringatill honom..
( Småbarnen befann sig nära när mordet begicks,
de små var också med ute i mörkret när Akis kvarlevor dumpades,
sedan bilfärd mot Tyskland.
Och nu
vem tar hand om dessa små?
Kan han vara pappa till yngsta som han månade om tro. Mannen hennes var det väl inte enligt dna.
Citera
2025-01-10, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja tydligen drog Ako en vals om någon slutbetalning på någon lägenhetsaffär utomlands för henne.

Ako köpte och betala en hel till WK mfl samt låna ut pengar till systern i samband med resan till Istanbul under tiden de var tillsammans.

Det är var väl en stor, om inte enda anledningen, WK hade en sexuell affär med honom innan hon avveckla honom för gott.

Jag tycker att det är lite oklart runt de där 50.000 kr. Han lånade pengarna av Anki edan 3 dec -23, och betalade W dessa först 4/3. Kanske "råkade" vara just samma summa?

Trassligt pussel att få till detta. W pratar om företag med F.
Citera
2025-01-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan han vara pappa till yngsta som han månade om tro. Mannen hennes var det väl inte enligt dna.
Farid är biologisk pappa till båda barnen.
Farid har använt sin brors Sayed,s identitetshandlingar för att lura myndigheter,
allt detta lurendrejeri gjordes för att brodern Sayed fått svenskt medborgarskap.

Om han stod som fader så skulle barnet också fått svenskt medborgarskap. Men varför ville hon att detta sista barn skulle få svenskt medborgarskap?
Sayed hade givetvis fått betala för detta barn,om de stannat i Sverige.
Om inte deras bedrägeri upptäckts..
Citera
2025-01-10, 20:07
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är lite oklart runt de där 50.000 kr. Han lånade pengarna av Anki edan 3 dec -23, och betalade W dessa först 4/3. Kanske "råkade" vara just samma summa?

Trassligt pussel att få till detta. W pratar om företag med F.

Ja kan hålla med att det finns en del frågetecken kring dessa 50’ kr. Möjligt han gett lån till WK för USA resan? Hon var i stort behov av pengar, inte minst syns det på alla lån hon försöker ta i olika banker och låneinstitut.

Det som framkommit kring företag var att Ako ville starta en restaurangrörelse i Stockholmsområdet men det var inte med Farid.

Anki trodde också i förhöret att de 50’ kr han låna gått till WK. Men ja vem vet egentligen? Det kanske bara var förtäckt konsumtion och att summorna sammanfaller som du påtalar.

Sen det här med hans ekonomi och många bank-id och konto transaktioner, det kan vara att han faktiskt sålde den här nyproducerade lägenheten utomlands för en massa pengar som han fört in i det svenska systemet?

Sätter hans vänner in små åar av återbetalningar av ”privata lån” på hans konto över tid blir det fort en stor sjö.

Det fanns även bilder på en massa svenska kontanter i sedelhögar som ingen tycks veta något om. Har han sålt lägenheten tex i dollar och plockat ut cashen i svensk valuta och sen fört in dessa i Sverige kan de förklara mycket.

Tydligen hade han varit på resande fot ett par gånger som inte Anki visste något om. Senast veckan innan han blev mördad om jag inte missminner mig.

Då verkar det som han även undkommit skatten för vinsten av lägenhetsförsäljningen...

Märklig sammankoppling just med SBAB och Akos bank id efter hans död och SK bedrägeriförsök hos samma företag? Samt att SV i flera förhör säger att SK är med i 2 dagar i lägenheten och vad han gör för att helt plötsligt säga att han absolut ej var med.

Tror det ligger en hund begraven i att SK samtidigt är i Skåne där mobilen åker runt.
Citera
2025-01-10, 20:55
Medlem
Citat:
Bra att du hunnit läsa igenom mer än jag.

W är exktremt snabb och multitaskar minst sagt, inte mins det sista dygnet och ända fram till mordet och runt detta.

En tidslinje finns från s 459 och framåt, men kanske jag saknar lite kommenterande analys där.

Jag fastnade tidigt i de där 50.000 kr som W verkar fått överfört från Ako 4 mars, bara dagar innan mordet.

STORA summor pengar flyttas in och ut från Akos konton. Anki säger ju att Ako alltid jobbat som en galning, typ jobbat och sovit. Han verkar bl a bygga ett hus utomlands som han betalar för, men jag orkar inte "följa pengarna". Tack för lånet står det vid vissa stora transaktioner.

Jag misstänker förstås att W enbart sett Ako som en kassko. Och vem vet, kanske "allt" bara har varit en plan för att mjölka ut pengar från Ako från början till slut?

Vad gäller Farid, såg jag en incident där ambulans är inkopplad till adressen och ambulanspersonalen blir misstänksam mot de skador som W fått; de gör en orosanmälan. De misstänker Farid för ev misshandel, skodorna inte orsakade av svimning. Så kanske det finns belägg för misshandel. Ako säger ju att han följt med till sjukhuset vid något tillfälle efter en misshandel.

Han verkar ha åkt över till Värmdö för att reka innan mordet. Så usch...
Var kommer trunken ifrån?

Ako verkar betala exakt ALLT för W, hon kostar kan man lugnt säga. Jag misstänker att hon ser det som Anki säger, att Ako har det gott ställt. Han tjänar mycket pengar, skulle tro att han levt ekonomiskt innan han träffar W som mjökar ut "allt".

I förhör påstår W i början iaf att det är pengar som Ako är skyldig Farid denna summa (företaget). Vet du mer runt detta företag?

Man ser också att Ako och W har kontakt dagligen innan mordet. Bl a är de på Lekland i Barkarby 5/3, vilket borde betyda att barnen är där. Så trots anmälningarna umgås de.

Vad gäller Ws "operation", skriver hon till Ako om att hon har ont i magen efteråt och något om dränagen som ska dras minns jag. Att hon ska till sjukhuset. Det finns inget sådant??

Iskallt hur W skriver till Ako bara timmar innan mordet:

s.487

2024-03-07 00:09:12(UTC+1)00:09 "skickade en Snap til dig"
2024-03-07 11:21:55(UTC+1) "Godmorgon (tre emoijis [egen kommentar])tack för dina fina ord walla har inget ord o säga bara
2024-03-07 11:22:05(UTC+1) "Va säger läkaren??? "
2024-03-07 11:22:11(UTC+1) "Hur går det?"
2024-03-07 13:48:13(11TC+1)"Walla du kommer aldrig förlåta mig jag vet"
2024-03-07 13:48:18(UTC+1) [tre ledsna(?) emoijis, egen kommentar]
2024-03-07 13:48:53(UTC+1) "Vad ska dem göra operera ela?"
2024-03-07 13:49:14(UTC+1) "Va sager polisen ??? "
2024-03-07 16:02:53(UTC+1) "Förlåt ako du hade redan haft mkt Idag o ändå du
hämtar mat til oss hitt
"
2024-03-07 16:03:10(UTC+1) "Jag bli bara skäms all du gör" [tre emoijis, egen kommentar]
2024-03-07 16:21:49 "Vart e du?"

Mycket konstigheter runt Akos konton och bank-id.. Kräver djupdyk, och man önskar att man hade en sammanfattande analys runt detta!

s.787:

"Ako hade per 2024-03-07 tre aktiva BankID:n via Nordea. BanklD:na skapades 2021-02-
24, 2022-07-03 samt 2024-03-07 k1.11:24. Det har funnits ytterligare två BankID:n vilka
skapades 2024-02-09 saint 2024-03-01 men dessa båda BankID:n spärrades av banken
2024-02-26 samt 2024-03-05 med spärrorsak att man överskridit gränsen för försök till
inlogg med säkerhetskod. De BankID:n som spärrats 2024-03-14 har spärrats med
anledning av att innehavaren registrerats som avliden. Se under punkt 6.3 samt 6.4 för
mer information om Akos BanklD-uppkopplingar.
"

s. 791:

"Nedan inklipp visar kontohändelser på Akos Sparkonto hos SBAB kring tiden för brottet.
En överföring om 50 000 kr har den 2024-03-04 överförts till Wajiha Korashi.
Överföringen om 15 000 kr som överförts från Akos konto i SBAB till hans konto i
Nordea 2024-03-07 skedde k1.13:27 via SBAB:s bankapp och signerades med Akos
Mobila BankID, det BankiD som skapades k1.11:24 2024-03-07.
"

s. 792:

"Ako har under hela den granskade perioden, vilken sträcker sig cirka ett år tillbaks, haft
geografisk positionering påslagen på sina BanklD-uppkopplingar, men vid den allra sista
BanklD-uppkopplingen
2024-03-07 k1.19:13 är positioneringen avstängd. Detta kan bero
på att man stängt av platstjänster på telefonen.
Vid den sista uppkopplingen mot SBAB
k1.19:13 uppger SBAB följande: "Det har inte gjorts några försök till att ta lån, ta ut
pengar eller några andra försök till något särskilt. Persone❑ tycks ha klickat runt på
kundsidan i inloggat läge.
"
//
"Den sista BankID-uppkopplingen med geografisk position skedde k1.17:32 och vid den
uppkopplingen befann sig Akos telefon vid adress Diligensvägen 38 i Nacka.
"

s 466

"Kl. 17:25 sker en inloggning mot SBAB bank från Akos telefon, telefonen befinner sig då i
närheten av Diligensvägen 38.
"

s. 135:

"Vi bedömer att Ako Abbas anlände till Diligensvägen 38 någon gång strax efter kl 16:33. "
//
"Vi bedömer att Ako Abbas telefon lämnat Diligensvägen någon gång mellan kl 18:54 —
18:57.
"
//
"Bedömning:
Utifrån mastuppkopplingar för Ako Abbas telefon _9677 samt BanklD-uppkopplingar, har
Ako Abbas befunnit sig på Diligensvägen mellan kl 16:33 - 18:54 torsdagen den 7 mars
2024.
Vi bedömer att Ako Abbas berövats livet under denna tidsperiod
."

s. 466

"7 mars 18:00-21:00
Wajiha, Farid, Saeed och Ako har alla mastuppkopplingar i närheten av Diligensvägen 38
fram till klockan 18:48 och därefter rör de sig ut mot Värmdölandet.
"

Så någonstans mellan 16:30- 18:48 görs mordet., förstås närmare 16:30 än 18:48.

Så, när ett "försök" med görs på Akos mobil att gå in på mobilt bankid kl 19:13 är Ako redan död. Kl 17:15 har Ako ett samtal till en Mohanad Q på en halv minut, då lever han. Det är väl det sista livstecknet?

s. 500 ff (datumen har jag själv fört in i tabellen, de gick inte att kopiera ihop med övrig text)

"Ako överför 50.000 kr till W --------------------------------------------------------240304
Pratar med Panyan 16 min kl. 11.46-------------------------------------------------240305
Samtalsförsök från Ako vid 13-tiden
Pratar med Panyan samt Skyddad ID Malmö 1+3 min
Wajiha och Ako kopplar upp mot mast i närheten av Järfälla
(Leo's Lekland) från ca 14:30-18:00. Samtalsförsök från Ako till Wajiha
där hon ringer tillbaka och samtalar i 1 min. kl. 18:44.
Adjust Moving ringer W (Barkarby) kl. 17.01
Said K ringer W (Storängen), 2 min kl. 18.22
W. ringer Ako 18:44
W pratar med Skyddad ID Malmö 16 min kl. 19.32 (Jarlaberg)
KI. 23:43 bokar Wajiha flygbiljetter åt sonen Arman samt Saeed Waziri
till Mexico via Paris. Avgång från Arlanda den 8 mars kl. 06.10, ankomst
8 mars kl. 16:55. Biljetten har inte använts. Även returresa Mexico-Arlanda
via Paris bokades med avresa 26 mars och ankomst 27 mars.
Biljetten ej utnyttjad. Köp hos eDreams 30.547 kr
Samtalsförsök från Ako till Wajiha kl. 15:42.--------------------------------------------240306
W. är i Nacka Forum kl.- 17.19
Skyddad ID Malmö ringer W (Vårberg) 2 min
Skyddad ID Malmö ringer W 4 min kl. 20.11
KI. 20:05 bokar Wajiha flygbiljetter till sig själv samt sonen Kayhan till
Düsseldorf från Arlanda den 8 mars kl. 09:35. Biljetten har inte nyttjats.
Köp hos Travelstart 4584 kr.
Farid sätter in kontanter på Wajihas konto, 9.000 kr-----------------------------------240307
Adjust Moving ringer W 2.30 min kl. 11.50
W pratar med Panyan 20 min kl. 11.56
Ako ringer W, 51 sek kl. 14.35
W ringer Adjust Moving kl. 16.07 + 16.16 i 2.48 samt 2:09 min
Wajiha och Humaira registreras bort från företagen (se 240126)
W. skickar 28 528 kr till Rogia via Moneygram kl. 17.39
"

Tidslinjen stämmer nog bra att sista livstecknet är 17.15. Enligt SV förhör käkar de först middag i köket när Ako kommer sen ska det drickas te och diskuteras i vardagsrummet och det är här överfallet av Ako sker enligt SV

Sen finns det även en automatisk 112 uppringning från Akos IPhone tidsmässigt ca när de dumpar väskan men då är han redan död. Denna uppringning kan skett omedvetet iom man håller på vissa knappar eller medvetet av någon anledning? Som att WK kanske försöker skapa någon form av anropmeddelande under nödsituation? Till sitt försvar..

Jag tror nästan att WK simulerar misshandlarna hemma för att få Ako på bettet och tro att han har en chans med henne. När annars kan en kvinna skiljas i islam och skaffa ny man?

Ako är även den som tillkallar ambulanserna (!) så de har absolut kontakt vid dessa tillfällena.

Till Farid kanske hon sagt att hon mår illa och svimmar av smärta och samtidigt innan tillkallat ambulans själv (dvs meddelar Ako om misshandel och han larmar) ?

När socialen sen vill kolla till barnen iom dessa
misshandlar är hon helt emot det och totalt oförstående. Ambulanspersonal vittnar även om att Farid är helt lugn vid dessa tillfällena.

Bevisligen multitaskar WK på alla håll här och utnyttjar folk där hon ser möjlighet för egen ekonomisk vinning. Farid är redan grundlurad och kommer få betala en sur läropeng iom mordet. Hon skiter bevisligen i att hon gör honom, tillika sina barns far till mördare, bara hon själv kommer undan med pengar och livet i behåll.

Det svenska systemet är inte rättvist mot undertryckta Afghanska kvinnor enligt WK.

WKs farbror Said säger att alla Korashi barnen till hans bror Davoud, pappan vissa uppger är död fast han lever i USA med fru nr 2 och fler barn, är alla födda i Pakistan.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-10 kl. 21:05.
Citera
2025-01-10, 21:32
Medlem
Citat:

Svårt att tycka synd om någon av det där gänget. Alla ljuger och utnyttjar andra allt vad det hinner.

Och barnen är endast brickor i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in