Citat:
Ja kan hålla med att det finns en del frågetecken kring dessa 50’ kr. Möjligt han gett lån till WK för USA resan? Hon var i stort behov av pengar, inte minst syns det på alla lån hon försöker ta i olika banker och låneinstitut.
Det som framkommit kring företag var att Ako ville starta en restaurangrörelse i Stockholmsområdet men det var inte med Farid.
Anki trodde också i förhöret att de 50’ kr han låna gått till WK. Men ja vem vet egentligen? Det kanske bara var förtäckt konsumtion och att summorna sammanfaller som du påtalar.
Sen det här med hans ekonomi och många bank-id och konto transaktioner, det kan vara att han faktiskt sålde den här nyproducerade lägenheten utomlands för en massa pengar som han fört in i det svenska systemet?
Sätter hans vänner in små åar av återbetalningar av ”privata lån” på hans konto över tid blir det fort en stor sjö.
Det fanns även bilder på en massa svenska kontanter i sedelhögar som ingen tycks veta något om. Har han sålt lägenheten tex i dollar och plockat ut cashen i svensk valuta och sen fört in dessa i Sverige kan de förklara mycket.
Tydligen hade han varit på resande fot ett par gånger som inte Anki visste något om. Senast veckan innan han blev mördad om jag inte missminner mig.
Då verkar det som han även undkommit skatten för vinsten av lägenhetsförsäljningen...
Märklig sammankoppling just med SBAB och Akos bank id efter hans död och SK bedrägeriförsök hos samma företag? Samt att SV i flera förhör säger att SK är med i 2 dagar i lägenheten och vad han gör för att helt plötsligt säga att han absolut ej var med.
Tror det ligger en hund begraven i att SK samtidigt är i Skåne där mobilen åker runt.
Det som framkommit kring företag var att Ako ville starta en restaurangrörelse i Stockholmsområdet men det var inte med Farid.
Anki trodde också i förhöret att de 50’ kr han låna gått till WK. Men ja vem vet egentligen? Det kanske bara var förtäckt konsumtion och att summorna sammanfaller som du påtalar.
Sen det här med hans ekonomi och många bank-id och konto transaktioner, det kan vara att han faktiskt sålde den här nyproducerade lägenheten utomlands för en massa pengar som han fört in i det svenska systemet?
Sätter hans vänner in små åar av återbetalningar av ”privata lån” på hans konto över tid blir det fort en stor sjö.
Det fanns även bilder på en massa svenska kontanter i sedelhögar som ingen tycks veta något om. Har han sålt lägenheten tex i dollar och plockat ut cashen i svensk valuta och sen fört in dessa i Sverige kan de förklara mycket.
Tydligen hade han varit på resande fot ett par gånger som inte Anki visste något om. Senast veckan innan han blev mördad om jag inte missminner mig.
Då verkar det som han även undkommit skatten för vinsten av lägenhetsförsäljningen...
Märklig sammankoppling just med SBAB och Akos bank id efter hans död och SK bedrägeriförsök hos samma företag? Samt att SV i flera förhör säger att SK är med i 2 dagar i lägenheten och vad han gör för att helt plötsligt säga att han absolut ej var med.
Tror det ligger en hund begraven i att SK samtidigt är i Skåne där mobilen åker runt.
Jag behöver läsa in mig mer i fallet...
2021 är det stora transaktioner på Akos konton, bilder på cash, ja, inget som man kunnat koppla med något egentligen. Ja, företag snackades det om med annan än Farid, så varför "mörkar" W vad de där 50 tusen kronorna handlar om?
Skumt är bara förnamnet.
Kan de ha utövat utpressning mot honom? Nya bank-id, transaktioner fram och tillbaka...
Det sista" det fetade" i ditt inlägg får du förklara nämare. Jag har sett "malmö" flimra förbi några gånger, utan att jag fattat riktigt vad det har med kartläggningen att göra.
Som sagt, en supertidslinje hade varit bra, där man kunnat förstå sammanhangen bättre. Nu känns det lite som att man får göra pusslet själv efter de fakta som FUP tillhandahåller.
Att Ako ändå fortsätter att umgås med W efter anmälningarna? Blir inte klok på det hela. På det viset tänker jag att han blivit så manipulerad av henne, hennes lögner, att han likt kvinnor i "våld i nära relation" blir hjärntvättade.
Han anar fara, för barnet. Hon slår honom med knytnäve i ansiktet när hon får veta att han anmält. Hon anmäler honom för våldtäkt, misshandel, gör avancerade kupper för att verka trovärdig för polisen. Han anar oråd, eftersom inget av detta är sant.
Jag har alltid haft dlig magkänsla runt W, vilket visat sig stämma. Det går inte ihop.
Hur kan en tjej som kommer från den här kulturen har en sexuell relation med någon samtidigt som hon bor med pappan till sina barn?
Hon är oärlig och manipulativ. Hon försökte ju undanhålla pengar från Farid. Verkade vilja resa med enbart det ena barnet (yngsta), hm när och var det nu...
Mordet kan ligga på Farid som hedersmord, men W är troligen inte enbart ett offer (för hedersmotiv) i den här historien.
Det är bra att vi är flera som lägger pusslet...