Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Det beror såklart vad man menar med "Allin"...
Men han går ut med det till Tidningar, och i TV samt när han ringer polisen 1mars...
Ordet Allin kommer från pokern och menas att spelaren går allin en gång och tydligt....
Det tycker jag att Engström gör väldigt tydligt också och till alla kanaler..
Men vi vill ju bara visa att GM-SE har en agenda som ibland blivit ifrågasatt...
Dock inte av dig främst..
Men du köper väl att GM-SE lägger sin story så att en förväxling är möjlig i hans berättelse ?
Annars blir det väl ingen poäng att berätta att man går nära på trottoaren eller springa i gränden och sen förväxling som GM ?
Men många menar att dom inte kan alls se denna agenda överhuvudtaget som GM
Jag vet självklart vad all-in är i Pokerns värld och av just den anledningen tyckte jag heller inte att det var korrekt uttryck här.
Vi kommer inte längre här med "all-in" och du har fått mina motargument till varför det är en överdrift att påstå. SvD saknas ff.
Och förväxlingen handlar också om det felaktiga signalement. Frågan du inte besvarat.
Om du själv var ett vittne som dels hört signalement från Lisbeth(närmaste vittnet) och vidare hört ett signalement som stämmer in på dig?
Hur du själv skulle ha gjort? Struntat i att upplysa polisen om detta?
Där i ligger väl ingen konstighet egentligen eller?
Du tycker dock att du ser saker som är konstiga och märkliga. Att han går all-in o.s.v.
Ja, som GM så ser jag självklart poängen med att försöka få till en förväxling för att göra sig till vittne istället. Det handlar ju om att styra bort misstankarna från sig själv och det är smart!
Det är hur detta framförs i sin kontext som gör att jag inte köper strategin lika lätt som andra.
Det passar i böcker.