Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Jag har intrycket av att det anses som "fult" att bumpa en äldre tråd, mycket tack vare att det verkar vara kutym att vissa trådar efter ett tag anses som "färdiga" just pga det vanligtvis frekventa låsandet.
Det är möjligen bland vissa användare eller kanske till och med vissa mods i specifika forum, men personligen ser jag inga problem alls med det.
Säg att vi har en massiv tråd om Ghost i Musik - vilket vi har. Den har just nu 13 000 inlägg och 3 543 070 visningar. Den tråden kommer troligen leva kvar så länge forumet finns eftersom folk gillar att diskutera bandet och fundera ut vem som spelar gitarr den här veckan och så vidare.
Att då starta en ny tråd är bara kortkastad tid, eftersom vi direkt kommer kasta den och hänvisa till befintlig tråd.
Jag vet att vissa inte gillar samlingstrådar, men personligen ser jag dem som enda sättet att hantera sånt här.
Skulle vi ha 300 småtrådar om Ghost hade knappt någon hittat någonting och en intressant diskussion i tråd 276 kommer gå helt förbi de som just då är i tråd 289.
(FB) Ghost - officiell tråd om det hemliga bandet från Linköping
Sen ska sägas att Musik är aningen annorlunda än en del andra forum, eftersom det vi diskuterar där trots allt enbart är subjektivt.
Ingen kan på allvar säga att det här banden rent matematiskt är bättre än det här bandet eftersom inga såna uträkningar finns och får jag verkligen hoppas, aldrig kommer finnas.
Diskuterar man däremot gravitation och får mothugg eftersom det numer verkar finnas en del som tycker flat earth inte är konstigt nog och har börjat påstå att gravitation inte existerar...då kan man rätt enkelt påvisa att de har fel och sen är det bra med det.