Citat:
Ursprungligen postat av
hinhale
Jag undrar vad som ligger bakom att random flashback-användare (som inte verkar vara mods) ska dra ut och proklamera "den här tråden kan låsas".
Vad är det personliga gagnet?
Är det att man står och viftar med fingret i vinden och vill vara inflytelserik? Vill man städa upp på forumet, varför? Jag köper att man har lite tålamod. Men är detta den vanliga
Gemene man som läser kan bara sluta läsa om man märker det inte blir något av substans längre? Läser man många trådar dagligen, kanske det finns någon förklaring. Personligen kunde jag inte bry mig mindre. Därför jag frågar.
Gör man det för att man har IT-städmani? 20 sidor till liksom. Nämen jahaja.... Vill man värna om legendariska trådar? Tycker man något saggar mer än det borde? Man går väl in på sista sidan och märker stt det inte hittats något nytt senaste året etc och släpper fokus på't. Jag efterfrågar syftet. Vad har man i tankarna? Kan ju vara personliga motiv givetvis men jag blir lite nyfiken.
Vi låser trådar där TS har fått svar på sin initiala frågeställning, samt där det inte finns något mer att diskutera. Gäller t.ex. trådar med en väldigt enkel och tydlig frågeställning som TS vill ha hjälp med, snarare än en öppen diskussion. Att papperskorga en sådan tråd hade varit tråkigt, då andra användare kan komma att ställa samma fråga i framtiden och då ha hjälp av tråden.
Trådar som istället håller låg kvalitet, är uppenbart felplacerade och bristfälliga, etc. korgas däremot.