Citat:
Ursprungligen postat av
hinhale
Haha. Som den gröne grismannen i The Mandalorian som avslutar allt kommunicerat med "...I have spoken!"
Kuiil är en
Ugnaught. De har ljusbrun hy, inte grön. Du blandar nog ihop honom med
Gammoreans, som också har ett grisaktigt utseende.
Hur som helst så håller jag med om att trådar extremt sällan behöver låsas. Ett ämne är väldigt sällan färdigdiskuterat. Ett av få tillfällen där jag tycker låsning är motiverad som jag kan komma på på rak arm är trådar som:
1) Är startade i fel forum
2) Trådstarten på något sätt inte riktigt duger i forumet den borde ha startats i (eller duger alls)
3) Ändå har ett par svar med såpass hög kvalitet att det är synd att papperskorga den
Då kan jag tänka mig att låsa tråden och uppmana trådstartaren att återposta tråden i en lämpligare forumdel, med justerad trådstart. Inte perfekt, men bättre än att diskussionen förs vidare på fel ställe, eller de redan skrivna svaren går förlorade.
Jag upplever att Flashback har lite annan kultur m.a.p. trådlåsningar jämfört med en hel del andra forum. Jag misstänker att många som tycker att "tråden kan låsas" är vana vid andra forum, där moderatorer betydligt mer nitiskt låser trådar de anser vara "färdiga". Flashback har ju sina rötter mer i usenet/mailinglistekulturen, där funktionen trådlåsning över huvud taget inte fanns. Hela syftet med forumet är ju dessutom att ge utrymme till diskussion, snarare än att vara någon form av support- eller Q&A-verktyg. I sådana forum känns trådlåsningar betydligt rimligare, och är det sådana man är van vid kanske det ligger närmare tillhands att föreslå att en tråd låses.
Hur som helst ser jag (som moderator) kommentaren som
off topic. Om det är det enda ett inlägg bidrar med så ryker inlägget. Med varning, om det upprepas.