2025-01-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Ha ha att du blandade ihop dina konton igen! Hjälper dig lite här; Det var glitch kontot du skulle svarat under att du kallar mig Åsna😗

Föresten. Hur var det nu med det där med att ngn hackade ditt konto? Vilket var det nu?

Va fan snackar du om? Jag kallade dig åsna, du sa nått om att jag var nödgad att kalla dig åsna, då sa jag att jag inte har några problem att kalla en spade för en spade och sen börjar du svamla om olika konton? Vad lider du av?
Citera
2025-01-09, 18:57
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej det vi vet är att Sara har fått pengar som va gåvor och att de då inte skulle beskattas
Men nu får hon skatta för pengarna.

Det är det vi vet

Hur vet vi att det är så? Så Skatteverket vet inte vad de sysslar med menar du?
Citera
2025-01-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Förstår inte varför folk försvarar vuxna män som stämmer träff med barn på detta sätt varför? Tycker ni inte att en person som vill begå ett brott mot barn har gjort fel?
Förövrigt en skit dålig jämförelse.

Finns ingen här som försvarar övergrepp på barn vad jag har sett.
Bara lågbegåvade som vurmar för pöbelsamhälle(dumpen) och normalbegåvade som förespråkar ett rättssamhälle.
Citera
2025-01-09, 19:01
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är ju inte dumpen som tagit livet av dom utan dom själva, dom borde istället fokuserat på att må bättre

Världen är så enkel när man låtsas för sig själv från tv-soffan att den är enkel. Ingen skulle knarka om alla bara ville säga nej! Inga tonåringar skulle bli med barn om alla bara sa nej! Inga krig skulle finnas om alla bara sa nej! Inga kriminella skulle finnas om alla bara sa nej! Varför kan inte alla bara göra som jag tycker från tv-soffan när de får enorma problem? Blunda för hur människor faktiskt agerar ute i den verkliga världen och hur världen egentligen ser ut är till för blinda dumskallar och kan inte tas på allvar en enda sekund. Sanningen är naturligtvis att du inte bryr dig men har inte ryggrad att vara ärlig.
Senast redigerad av Semperexian 2025-01-09 kl. 19:06.
Citera
2025-01-09, 19:07
Avslutad
En sak jag funderar på är varför inte banken stängt ner dumpens konton?

Om uppgifterna om utpressning stämmer, så borde misstanke om penningtvätt väckas i bankernas system. Även om det inte är juridisk hållbart för att klassas som pengatvätt så är nog inte banken så intresserad av att ha dig som kund om du använder deras plattform till att ta emot utpressar pengar.

Fan folk får kontot strypta för att ha swishat några fjuttiga 1000-lappar till en polare.
Citera
2025-01-09, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nintyeight
Jag är en av dessa "porrnoveller" och i mitt fall så blev jag tillfrågad om jag ville gå ut med det. Jag sa ja. Jag ville vara anonym, då det är ett pågående, känsligt ärende. Telefonintervju bokades in och jag berättade. Sara skrev vad jag berättat efter några dagar och skickade artikeln till mig för godkännande. Jag godkände och tyckte det var ett bra upplägg. Jag fick berätta och en oberoende skrev på ett sätt så att jag inte kunde bli identifierad, samtidigt som det som var viktigt kom med.

Det där tror jag inte ett jävla skit på.

Novellerna har kommit via mail. Finns ingen källgranskning. Och de allra flesta är skrivna av Sara själv.
Citera
2025-01-09, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Förstår inte varför folk försvarar vuxna män som stämmer träff med barn på detta sätt varför? Tycker ni inte att en person som vill begå ett brott mot barn har gjort fel?
Förövrigt en skit dålig jämförelse.

Rättsväsendet ska avgöra om brott har begåtts.

Inte en tokig bloggerska.
Citera
2025-01-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så du tar alltså alltid för givet att någon random stranger på internet är exakt den som den utger sig för att vara?

Fram tills motsatsen bevisas så gör jag det naturligtvis (inom rimliga gränser)
Citera
2025-01-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Haha ni har ju misskrediterat henne i flera år och nu önskar ni ju att hon ska dö i cancer.
Men att Aschberg har köpt barnporr är fel att nämna?

Du menar att du ställer dig frågande till att Aschberg (en av landets kändaste journalister) begärde ut material från ett av 90-talets största rättsfall (som resulterade i en grundlagsändring av yttrandefrihetsgrundlagen dvs den lag som Aschberg i sin yrkesutövning lutar sig mot) och fick betala 500kr i administrationsavgift (för det var de enda sättet domstolen kunde begränsa att fula gubbar kom till tingsrätten och hämtade ut BP gratis över disk)?

Är det de här du på nått sätt snurrat ihop till att Aschberg har köpt BP?
Citera
2025-01-09, 19:22
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Men du är alltså synsk och kan säga vad gäddorna tänker?
Vad tror du att gäddorna tänker när de tar sig till mötesplatsen?
Kom gärna med exempel.
Du får gissa fritt.
Senast redigerad av MeggieCleary 2025-01-09 kl. 19:29.
Citera
2025-01-09, 19:27
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är medlemsavgifterna som går till traumavård, fatta!
Vad var det tänkt att donationerna skulle gå till då?

Du är f.ö. nån form av konstprojekt...

Dumpen har blivit en freakshow. Folk gottar sig i när gubbarna gör bort sig, o de som sköter underhållningen får bra betalt. Det splittrar hela familjer. Skadeglädje när den är som bäst! Så här kan man naturligtvis inte göra rent moraliskt. Släng på lite hittepå om att det faktiskt är för barnens skull o hänvisa allt till hur synd det är om helt andra barn som verkligen blivit utsatta. Hur Dumpens uthängningar hade kunnat förhindra dom verkliga övergreppen. Det finns inte ett enda riktigt barn inblandade i Dumpens show.

Men visst, även jag tycker det är kul att följa allt, bl.a. denna tråd...
Citera
2025-01-09, 19:36
Medlem
Tyvärr bara 2% av dom uthängda som tagit livet av sig.
Senast redigerad av calvincandie 2025-01-09 kl. 19:54. Anledning: muppiga kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in