Citat:
Ursprungligen postat av
Gipsy-tears
Folk är idioter och tror att lösningen på problemet med pedofili är att Dumpen hänger ut efterblivna.
Pedofilen finns redan i barnets närhet. Det är vissa delar som Dumpen gör som är coola, jag står upp för det men återigen Johnny Samhall med en energidryck dreglandes vid datorn i mammas källare blir plötsligt KK med en fjortis som borde ha ett gott öga åt pojken i parallellklassen. Tyvärr Sara det är inte trovärdigt nånstans men sinnessjukt kul så keep up the good work!
Sara kommer få se på grejer när Dumpen junior drar igång och som sakkunnig är hennes kunskap lite välkomna, jag drar gärna ett streck över fadäsen med nuvarande Dumpen men nu kör vi på riktigt.
Haha. En av de absolut viktigaste sakerna, imo, med ett sådant projekt är ju att ha en
god relation till polisens enheter som aktivt sysslar med sånt här som jobb (samt ge fan i att klaga på enskilda vanliga poliser mfl när dessa blir något förvirrade när någon halv rättshaverist börjar halvskrika på dom). Samt att i vissa fall ha åtminstone LITE vanlig god etik och moral. Så jag personligen ser ju ett "Dumpen-PRO-gäng" som absolut positivt sålänge man lär sig av de otaliga misstag och klanterier som "PaddeSara-Dumpen" (mfl ursprungliga grupper världen över) gjort. Risken finns annars att det endast och för alltid utmynnar i ett ganska litet men högljutt pöbelvälde dit personer med rena ekonomiska vinstintressen (eller våldsintresse alt politiskt särintresse!) söker sig till. Dvs - nästan helt kontraproduktivt till det påstådda syftet (=att skydda barn mot övergrepp). Å frågan kan fan oxå ställas som den ju gör i tråden då å då - har Dumpen-fenomenen som sådana (hittills) åstadkommit mer kontraproduktiva saker än genuint positiva...
EDIT: trött som fan när jag skrev denna post men förhoppningsvis framgår andemeningen - känner du mfl er manade att förbättra "Dumpen-konceptet" avsevärt - kör på!