2025-01-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kanske.. eller att Neger-radarn ger utslag.

De två gånger uniformerad polis kom och hämtade elever på mitt barns skola pga angrepp eller utfall mot lärare (ena på lågstadiet andra högstadiet framför lågstadieelever) var det blonda blåögda pöjkar.
Ena boende hos spinkig pundarmorsa. Andra boende hos alkig gammal skruttfarsa med den obligatoriska spattiga kamphunden av större modell.
(Sån som du kanske).
Citera
2025-01-08, 17:23
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Hade du frågat samma sak om det rörde sig om en skjutning?

Isf hade jag också varit nyfiken på att få mina fördomar bekräftade och utgått ifrån att gm var ett mobbat etniskt svenskt barn.
I detta fall säger mina fördomar att ungen kommer från en annan kultur.
Citera
2025-01-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Du låter som en vettig pappa som har insyn både i nutiden och litet längre bakåt då du verkar vara i en "mellangeneration" räknat utifrån dina barn och dig själv jämfört med andra yngre föräldrar.

Jag måste dock framföra att dagens ungar saknar mycket av respekt för andra. Det är jag, jag, jag först; kosta vad det kosta vill.

Dagens barn har sin charm och får väl generellt mer frihet än vad man själv fick, på gott och ont.
Förvånas över vissa föräldrar som låter sina 13-åringar gå på party och komma hem dagen därefter (dricker alkohol och 'sover över hos en kompis').

Det är en hårdare värld som bara blir hårdare och barnen blir därefter. Våld är dessvärre ett stort samhällsproblem vare sig det drabbar unga eller äldre. Men vad jag ser är att ungdomar ofta har svårt att diskutera och lösa problem på annat sätt ä att hota och i värsta fall utöva våld. Det har på något sätt blivit en norm. Fler tar efter förstås, för det är spännande med det 'nya'.

Som du skriver -- vuxna måste tillåtas att ta kontroll över fler situationer som uppstår (om de kan och vågar). Vuxna kan mer än de egentligen får. Och då menar jag inte aga.

Men alltför många föräldrar verkar oerhört slappa. Barnen får göra hur de vill och kräver en massa saker från föräldrarna som de ofta sätter press på. Massor av unga bryr sig inte om vad föräldern säger
utan gör som de vill ändå. Då händer tyvärr tragedier av olika slag eftersom barnen inte är känslomässigt mogna eller kanske har ett handikapp.

Jag har märkt trenden bara om att säga 'förlåt' eller ens erkänna att man kan ha gjort något fel är inte lika förekommande nuförtiden. För då 'tappar man ansiktet'. Vissa barn har inte fått lära sig tacka för en present, för 'då visa man svaghet'.

De flesta barn lär sig enligt vetenskapen att täka abstrakt runt 12-13 år. Då borde de kunna förstå att t.ex. inte såra andra, med utgångspunkt från sina egna känslor. Men är dessa blockerade av olika orsaker slår det slint.

Vem har ansvar för barnen? Ja, föräldrarna först förstås. Sedan barnen själva till så stor del det går. Skolan ska inte behöva uppfostra barn från grunden. Har man inte någon grundupfostran hemifrån är det lätt att man får lita till 'livets hårda skola'.
Skolan nu som då är inte samma sak. Det är helt andra spelregler nu. Och tror inte som tidigare skribent skrev att det är slappare föräldrar. Minns att på min tid var det värsta vi gjorde att prata och viska när vi hade undervisning, kastade lappar till varandra och tänjde på så vis på gränserna när vi hade vikarie för det vågade vi aldrig göra när vi hade ordinarie lärare och i värsta absoluta fall hade vi några "värstingar" som tände fyr på ett papper nära brandlarmet för att det skulle gå igång och man skulle utrymma för man inte hade pluggat till dagens prov.

Men att gå så långt att slå lärare, kalla dom fula ord, och gå såhär långt att konsekvensen blir att ens foster/barn dör skulle aldrig ske på min tid.
Citera
2025-01-08, 17:35
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Är det inte samma händelse som alltid tas upp i den här typen av rapporter?

2017
https://www.dagensarena.se/opinion/vaga-anmala-elever-som-hotar-och-slass/
Citat:
Utslagna tänder, bortslitet hår och sparkar som leder till missfall beskrivs, lärare som nekar elever att lämna klassrummet under lektionen kan få ett knytnävsslag i ansiktet som reaktion.

2020 (hänvisning till 2019)
https://www.gp.se/ledare/normkritik-hjalper-inte-misshandlade-larare.e83efb56-edbf-40d6-95a7-1497e587d485
Citat:
I ett fall som anmäldes till Arbetsmiljöverket fick en gravid lärare utstå sparkar och slag mot magen. Hon fick senare missfall.

2017
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/vald-och-hot-i-skolan_h510288/
Citat:
Ett fruktansvärt exempel på detta är en gravid pedagog som blev misshandlad i magen, vilket ledde till missfall.

När händelsen ska ha inträffar är väldigt oklart och medierna ändrar bara datum på artiklarna, särskilt aktuellt är det dock knappast utan närmare 10 år gammalt. Av det lilla som framgår verkar inte läraren ha fått missfall direkt vid misshandeln utan vid ett senare tillfälle. Nu utesluter det inte att misshandeln orsakade missfallet och att sparka en gravid kvinna i magen är förstås långt över alla gränser ändå.

Edit:Enligt artikel från vilärare ska det ha varit en knuff:
https://www.vilarare.se/nyheter/senaste-nytt/anmalningar-om-vald-mot-larare-okar-kraftigt/
Citat:
En gravid pedagog blir knuffad i magen så att hon får missfall.

Det vore intressant att få veta vad anmälan faktiskt angav.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2025-01-08 kl. 17:40.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vi är duktiga på hundar, det ska avlas på friska gener för att få de bästa individer, helt korrekt.
Samma borde göras med människor med tanke på resultaten man ser överallt.
Många är inte lämpliga att ha barn. Kan man inte uppfostra sina barn till bra individer,
så ska man fan ta mig inte ha barn.

Stackars kvinna, vilket trauma för henne och hennes partner.
Citera
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det kommer dock alltid finnas några barn som är extremt obalanserade av olika anledningar.

Du är kvinnlig lärare med ett foster i magen - hur hade du agerat? Vilken approach hade givit dig störst chans att få mobilen från den här killen? Högintensiv konfrontation? Fysiskt disciplinering? Hur hade du avkrävt "hyfs och ordning" från honom...? Verkligen intresserad av att höra din lösning.

Vid tillfällen som detta är det naturligtvis reda försent, skadan är redan skedd. Den formen av vanligt hyfs och vet måste naturligtvis avkrävas barnen så snart dom börjar förskolan. Är ungarna oregerliga, dödar foster, knivskärs och skjuter varandra måste man hantera dom utifrån det (uppfostringsanstalt/militärskola). Vad är alternativet, att ge upp och acceptera att någon gravid lärarinna då och då får leva med att få sitt barn i magen ihjälsparkat?
Citera
2025-01-08, 17:36
Medlem
Bandida.locas avatar
Uppenbart en utåtagerande unge med adhd etc.
Läraren borde inte ha behövt vara i kontakt med utåtagerande barn. De kan vara mycket starka...
Helt oviktigt om det är en svensk unge eller ej... då det är föräldrarna det hänger på.
Normala barn fattar att en spark i magen kan vara livsfarlig.

Ett problem att man skurit ner på elevassistenter etc.
Citera
2025-01-08, 18:08
Medlem
Hade en elev fått en stenhård lavett varje gång de slog ett annat barn så hade dessa mongolid ungar fattat att det gör ont varje gång jag slår någon annan och slutat med det.

Men nya tider så ska man låta mongolid ungar slå vem de vill och hur mycket de vill eftersom det är en rättighet för dessa importerade djur.

Hur tror politikerna att någon vill bli lärare när dom vet om att eleverna har rätt att misshandla dom?
Citera
2025-01-08, 18:14
Medlem
Lite tankar kring det här med föräldraskap då jag grubblar mycket kring min egen del i en samhällsutveckling:

Jag har tre barn. Två i gymnasiet och en i lågstadiet. De bär samma gener och har samma uppfostran. De äldre är självständiga, glada (iaf som de uttrycker det) och har hälsan i behåll. Men min yngsta har större bekymmer med mental ohälsa (depression och ångest). Han är otroligt känslig eller ”en gnällig unge” ser det nog ut som utifrån. Han har klarar inte av press eller krav. ”BORTSKÄMD!! BORTKLEMAD!” skriker pöbeln. Och visste jag inte bättre så skulle jag själv skrikit detsamma åt en likadan unge.

Jag undrar så ofta vad jag gjort för fel som farsa. Han äldre syskon blev ju inte alls såhär?!
Läkarna menar att det ligger i generna men jag anar något annat. Just för att jag upptäckt att det är flera i hans klass som mår lika skit!! De uppvisar också ångest och klinisk depression. Va fan?! Något har hänt de senaste 10 åren. Ungar mår SKIT!
Jag kan inte säga att han håller på med sociala medier eller sitter bakom skärm särskilt mycket. Han är en sportkille som tränar 5 dagar i veckan och annars skejtar, cyklar eller spelar fotboll när han inte är på annan organiserad träning. Han har vänner. Han är inte korkad. Men han mår SKIT. Och han HATAR skolan och sina lärare. Detta trots att hans lärare på ytan verkar helt okej (för att vara lärare alltså).
Men jag märker ju hur hans kompisar mår. De mår inte bra. Va fan är det som händer?
Senast redigerad av SyltaTarzan 2025-01-08 kl. 18:17.
Citera
2025-01-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Bedrövligt. Att attackera en gravid kvinna kan vara något av det fegaste som går att göra. Ungjäveln måste få nåt kännbart straff så han fattar det. Hade varit fint om barnaga blev lagligt igen med alla dessa dampungar som går lösa nu.

Måste ju finnas nåt jäkla barnfängelse för dessa företeelser. Låt han ruttna en månad så han kan tänka över det han har gjort.

Föräldrarna kan få betala skadestånd för deras pissiga uppfostran. Har ungen legitimt damp så får han skolas hemma i fortsättningen, men låter som att det är en liten blatteunge/bratjävel som behöver en rejäl omgång.

Tyvärr kommer apan inte få minsta straff, det ingår nämligen i dom mänskliga rättigheterna att komma till sverige och mörda!
Det enda som kommer att ske är att det blir ännu färre som vill utbilda sig till lärare bara för att dessa monster ska få bete sig hur som helst!
Citera
2025-01-08, 18:22
Bannlyst
Nämen hjälp. Placering i fosterhem och elevassistent i fortsättningen, eller åtminstone att ingen lärare ska behöva undervisa ensam med honom närvarande. Skolor borde vara kopplade till ordningsvakter som får rycka ut. Självklart vill ingen jobba som lärare om det här är arbetsmiljön.
Citera
2025-01-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Detta är bland det värsta jag har läst på länge.

Damp-ungen blir arg när hans mobil låses in. Då sparkar han en lärare i magen vilket resulterar i att bebisen dör.

Någon som vet var detta hände?

Vilka är föräldrarna till gm?

Lämpligt straff?

https://www.instagram.com/reel/DEhj8CNKGYM/?igsh=MTdrNzVtOHd4b3Rydg==

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolpersonal-blev-sparkad-i-magen-av-lagstadieelev-fick-missfall

Skolan verkar ha tagits över av anarkister till elever. Dags att vuxna tar tillbaka makten över eleverna och skolan som helhet. Lär denna ungjävel till elev att veta hur en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in