2025-01-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Uppenbart en utåtagerande unge med adhd etc.

Ett problem att man skurit ner på elevassistenter etc.

Det är nog rätt troligt att någon form av diagnos kan ha bidragit till händelsen. Som vuxen med AD/HD tycker jag dock inte att just den diagnosen automatiskt kan ses som orsak till dåligt beteende. Det är snarare dåligt föräldraskap som ger jobbiga ungar, men många föräldrar med eget bristande beteende skyller gärna ifrån sig på samhället. Man kan vara mycket väluppfostrad och artig trots AD/HD.

Skolan har klantat sig något alldeles otroligt när de av ekonomiska skäl har skurit ner på stödjande personal. Anledningen till att det inte bråkas med om det är den statusmässiga uppdelningen i skolans värld. De mer utbildade kommunalarbetarna/lärarna vill inte gärna ge något alls till de som jobbar med stöd.
Citera
2025-01-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Tyvärr kommer apan inte få minsta straff, det ingår nämligen i dom mänskliga rättigheterna att komma till sverige och mörda!
Det enda som kommer att ske är att det blir ännu färre som vill utbilda sig till lärare bara för att dessa monster ska få bete sig hur som helst!

Är det en invällare borde ungjäveln skickas ut med familjen från svenskt territorium.
Citera
2025-01-08, 18:46
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Uppenbart en utåtagerande unge med adhd etc.

Jag har själv ADHD och skulle aldrig bete mig såhär illa bara för det. Tvärtom, vet att folk med ADHD har full kontroll när dom gör något som för andra upplevs "konstigt". Så det här är något mer....

Citat:
Läraren borde inte ha behövt vara i kontakt med utåtagerande barn. De kan vara mycket starka...
Helt oviktigt om det är en svensk unge eller ej... då det är föräldrarna det hänger på.

Ditt jävla ordsvammel till ihopknåpade inlägg bekräftar bara för mig hur lite du faktiskt vet.
Citera
2025-01-08, 18:50
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Skolan nu som då är inte samma sak. Det är helt andra spelregler nu. Och tror inte som tidigare skribent skrev att det är slappare föräldrar. Minns att på min tid var det värsta vi gjorde att prata och viska när vi hade undervisning, kastade lappar till varandra och tänjde på så vis på gränserna när vi hade vikarie för det vågade vi aldrig göra när vi hade ordinarie lärare och i värsta absoluta fall hade vi några "värstingar" som tände fyr på ett papper nära brandlarmet för att det skulle gå igång och man skulle utrymma för man inte hade pluggat till dagens prov.

Men att gå så långt att slå lärare, kalla dom fula ord, och gå såhär långt att konsekvensen blir att ens foster/barn dör skulle aldrig ske på min tid.

Det är dags att ställa föräldrarna mot väggen. Den sk ”fria uppfostringen” har en stor del i detta. Den är djävulens påfund.

Man har lärt barn att inte respektera äldre eller auktoriteter, och att inga gränser finns.
Sen blir PK-pöbeln förvånad och hittar allsköns ursäkter, såsom NPF-barn eller etc.

Det finns inga ursäkter i över huvudtaget, dessa onormala barn skall placeras i specialklasser med tränade speciallärare.
Citera
2025-01-08, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Det är dags att ställa föräldrarna mot väggen. Den sk ”fria uppfostringen” har en stor del i detta. Den är djävulens påfund.

Man har lärt barn att inte respektera äldre eller auktoriteter, och att inga gränser finns.
Sen blir PK-pöbeln förvånad och hittar allsköns ursäkter, såsom NPF-barn eller etc.

Det finns inga ursäkter i över huvudtaget, dessa onormala barn skall placeras i specialklasser med tränade speciallärare.

Nej, de här ungarna förtjänar inga extra resurser. Skicka hem dem istället.
Citera
2025-01-08, 20:05
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Är det en invällare borde ungjäveln skickas ut med familjen från svenskt territorium.

Lite sent påtänkt kanske då det hände för 8-9 år sedan.
Citera
2025-01-08, 20:06
Medlem
Det är svårt att tro att en kvinna skulle få missfall pga att en lågstadie elev sparkat henne. Det finns för lite information i denna tråd. Exempelvis om vilken skede I graviditeten kvinnan var i. I tidigt skede av graviditet är det inte ovanligt att man får missfall. Såsom det får förstås fick kvinnan missfall en månad efter incidenten. Jag antar att hon besökte mödravården efter incidenten och kollade upp att allt var OK.

I övrigt är det så att spark på magen, särskilt utdelade av ett barn, sannolikt inte skulle resultera till missfall. Fostret skyddas av en barriär av fostervatten och det krävs be enormt våld för att bryta det. Därmed inte sagt att det är acceptabelt att sparka en lärare på magen. Min poäng är bara att det inte framkommit någon bevisning på att kvinnans missfall berodde på sparken.
Citera
2025-01-08, 20:10
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är svårt att tro att en kvinna skulle få missfall pga att en lågstadie elev sparkat henne. Det finns för lite information i denna tråd. Exempelvis om vilken skede I graviditeten kvinnan var i. I tidigt skede av graviditet är det inte ovanligt att man får missfall. Såsom det får förstås fick kvinnan missfall en månad efter incidenten. Jag antar att hon besökte mödravården efter incidenten och kollade upp att allt var OK.

I övrigt är det så att spark på magen, särskilt utdelade av ett barn, sannolikt inte skulle resultera till missfall. Fostret skyddas av en barriär av fostervatten och det krävs be enormt våld för att bryta det. Därmed inte sagt att det är acceptabelt att sparka en lärare på magen. Min poäng är bara att det inte framkommit någon bevisning på att kvinnans missfall berodde på sparken.

Nej det luktar mer och mer bullshit. Händelsen ska ha inträffat 2016 eller 2017, ingen journalist som har skrivit en artikel om saken sedan dess har varit i kontakt med personen utan det baseras på en anmälan till Arbetsmiljöverket. I nån artikel påstods att det var sparkar och slag, i andra spark eller sparkar och i en att det handlade om en knuff.

Det ska alltså handla om en lågstadieelev och missfallet ska ha inträffat en oklar tid efter händelsen av ospecificerad anledning.

Ner drevet startar är dock inte sanningen särskilt viktig.
Citera
2025-01-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Vid tillfällen som detta är det naturligtvis reda försent, skadan är redan skedd. Den formen av vanligt hyfs och vet måste naturligtvis avkrävas barnen så snart dom börjar förskolan. Är ungarna oregerliga, dödar foster, knivskärs och skjuter varandra måste man hantera dom utifrån det (uppfostringsanstalt/militärskola). Vad är alternativet, att ge upp och acceptera att någon gravid lärarinna då och då får leva med att få sitt barn i magen ihjälsparkat?

Som jag tidigare skrivit: militärakademi är inte så dumt. Då får man lära sig ta order, jobba i grupp och prestera. Efter mina erfarenheter så funkar det bra; alla är stolta över bravaden att palla ett år och man får en examen (i unform och allt) om man klarar sig. Framtida arbetsgivare får en inblick och detta är en merit.

Jag har anställt en del personer i mitt arbetsliv i USA. Och sådana som hade klarat 'military acdemy' i ett år och fått examen var välkomna, tro mig. De hade kommit på en god väg jämfört med många andra.
Citera
2025-01-08, 20:31
Medlem
Citat:

Nej, inga medicinska bevis ännu. Vad vill du ha? Vad fattas dig?
Citera
2025-01-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
Hur har den stackars blivande mamman kompenserats? (Såklart kan inte pengar vara svaret, men det hjälper en bit)

Vad har samhället, i detta fallet skola, kommun, med flera givit henne som ett erkännande och en STOR ursäkt, för hur lamt man agerat mot dessa små odågor, som inte hållits åt i tid?

Hur har denne lille mördare hanterats efteråt? Saft och bulle? (Ja, jag vet att det är sarkastiskt, men man kan starkt misstänka att ungen får fortsätta att regera i klassen framöver. Rektorer är så pass rädda idag.

Ersättning till lärarinnan kan inte komma från andra än du och jag = samhället hur än detta fall döms. Vi kommer att betala detta genom våra skattemedel.

Detta är en sak att ta upp med Lotta, skoministern och Stömmer. Dessa båda kan ju ialla falll uttycka ett ord gemensamt: Oacceptabelt!! Jaha, men sedan blir det inte mer.

SKÄRP VÅRA LAGAR! NU.

Nu är vi så in i h-vete trötta på allt skit!

Som jag tidigare skrev, så vill jag bara flytta härifrå men eftersom jag har flyttat hit från ett annat 'civiliserat' land för en tid sedan så trodde jag att detta var det fria, vackra nordiska landet på jorden.

Tvi vale vilket skitland detta är. Och sedan politiker som tror sig säkra allt med sitt "oacceptabelt,"
Dags för en demonstration, typ när bönderna gick hus ur manne och tågade till Stockholm. Men då får vi väl bomber på oss av småglina. Oacceptabelt????

jag kallar det 'rävsax'.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-01-08 kl. 20:50.
Citera
2025-01-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ännu? När kommer bevisen .. Jag vill inte ha något. Annat än att denna tråd hamnar i papperskorgen.

Denna tråd förtjänar inte i papperskorgen. Om du var förälder, barn eller hade någonsin gått i skolan skulle du inte skriva så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in