Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
"Denna goda pedagogik hjälper inte mot dessa" - I min värld finns det alltid handlingsutrymmen. Sverige har en bra lärarkår och lärarutbildningen. Det finns absolut utrymme och kunskap för pedagogiska insatser, alternativa arbetssätt och åtgärdsprogram. Det är bara ni "något för gamla, något för konservativa och något för okunniga" som tror att enda lösningen på sådana här problem är aga/våld, bestraffningar, skamvrår, disciplinskolor osv.
Jag antar att du inte kommer hålla med mig om det jag skrivit. Men innan du säger emot och hävdar att ditt sätt är bättre så kan du först fundera över på vilket sätt din filosofi skulle hjälpa lärarna. För här har vi ju en lärare som gjort ungefär som du förespråkar - och hon utsattes för våld och missfall. Vad drar du för slutsatser av detta?
Enda orsaken till att hon blev utsatt för våld och sedermera missfall, är för att det liberala vänsterpatrasket i mångt och mycket anser att det lågaffektiva bemötandet av dessa är verkningsfullt, och som visat sig fullständigt meningslöst samt ineffektivt, och utan någon som helst tvekan givit dessa missfoster överhanden, så med andra ord, hennes flyktingvurmande kollegor är orsaken till missfallet.
Slutsatsen som jag drar av detta är, ungjäveln skulle randas ordentligt, därefter skall fanskapet, och familj samt släkt utvisas, oavsett svenskt medborgarskap eller inte.
Både du och jag vet att skulle detta hänt din ev. dotter, skulle du utan tvekan hålla med mig.